NFL/Amerikansk fotboll/Superbowl-tråden

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Två FG var från rätt långt håll men jag håller med. Första halvan av matchen hade SD helt klart övertaget. Inte så rolig match utan långa spel i största allmänhet.

Nu på söndag är det conferencefinaler. Vilka tror ni går till Superbowl? Jag tippar på Colts vs Saints. Nån som vågar betta på Jets? :)
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Mjo, men Kaeding ska vara en av de säkrare kickersen i NFL (Pro Bowl och allt). Man kan bara stava hans insats c-h-o-k-e.

Indianapolis BÖR spöa New York, bl.a. genom Mannings framgångsriska historia mot Ryan-försvar (framförallt i Baltimore, självfallet), men å andra sidan tenderar en femteseedad gå hela vägen (bara se på SB-lagen de senaste åren) och det skulle ju vara New York i år då.

Mellan New Orleans och Minnesota känns det hugget som stucket.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Colts mot Vikings är vad jag hoppas på, Peyton Manning är helt fantastisk och Vikings finns i hjärtat sen gammalt.

Har iofs blivit riktigt impad av Jets, särskilt defence och deras defensive scoring, men jag tyckte de kom billigt undan förra helgen. De spelade inte bra.
Kan dock skrälla med sitt running game och skicka ut Manning o Co.

Lite trevligt om matchen mellan Jets och Colts
http://www.nfl.com/videos/nfl-playoffs/09000d5d815e270e/AFC-Tale-of-the-tape

Lite om Jets styrka i sitt running game
http://www.nfl.com/videos/nfl-films...000d5d815e170b/Divisional-Anatomy-Gang-Greene
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Då var det klart.

Colts tog sig an Jets och det såg illa ut för ett tag, Jets och QB Sanchez hade en jäkla 2nd quarter. Överraskade med att inte spela sitt trogna running och hade en 80 yds drive på första down fram till TD. Dessutom visade deras försvar framfötterna och snodde Addai på en överlämning. Darrelle Revis täckte Reggie Wayne hela tiden så Mannings normala spelvägar funkade inte.
Just då såg det inte lovande ut för Colts men sen kom Manning igång med sitt fantastiska precisionkastande och hittade istället WRs Pierre Garcon (11 catches, 151 yards), Austin Collie (7 catches, 123 yards) och TE Dallas Clark (4 catches 35 yards).

Jets fick Shonn Green skadad vilket störde dem.
Därefter var aldrig Jets med i spelet, eller som Rex Ryan sa efter matchen:

We tried everything," the Jets coach said, shaking his head. "We tried man, tried two-man, zone, you name it, but you've got to give him credit, man. He's one heck of a quarterback and we definitely had some issues there."

After bottling up Manning for much of the first two quarters, the Jets couldn't contain the four-time MVP quarterback in the second half.

"With Peyton Manning, if you can't disrupt his rhythm, he's going to kill you," Ryan said. "And, we couldn't disrupt him enough."

Såg inte Saints mot Vikings men den gick till OT 28 - 28 och sammandraget visade att Favre och Vikings slarvade mycket med och gav bort bollen mer än en gång. Saints vidare på ett field goal i OT.

Nu får vi vänta tills den 7:e för att se Super Bowl XLIV!
Jag tror på Colts!
 

S__T

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7
Såg tråden först nu, kul att flera gillar sporten!

Har spelat på high school, college och i sverige med 86:ers när vi var riktigt bra (2 SM guld och ett silver samt EM brons).

Föredrar faktiskt college, lite mer känslor i spelet. Alabama var grymma i år. Fanns på ESPN America via Canal Digital i år.

I NFL så är det Denver som gäller, Broncos har sitt "summer camp" på det college jag gick på så kan väl inte säga annat även om inga spelare som jag mötte spelar längre.

Ser ut att bli ett offensivt SuperBowl i år, kul!

/Stefan
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Såg inte Saints mot Vikings men den gick till OT 28 - 28 och sammandraget visade att Favre och Vikings slarvade mycket med och gav bort bollen mer än en gång. Saints vidare på ett field goal i OT.

Nu får vi vänta tills den 7:e för att se Super Bowl XLIV!
Jag tror på Colts!

Jag såg eftersändningen i måndags utan alla avbrott. Helt ok match! Mycket offensivt och OT som sagt men Vikings drog på sig många penalties. Klart spännande.

I Superbowl hoppas jag faktiskt på Saints även om de har oddsen emot sig. Colts är lite FÖR bra och folket i New Orleans behöver nåt att glädja sig åt.

Visas Pro Bowl på nån kanal i Sverige? Nån som vet?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag såg eftersändningen i måndags utan alla avbrott. Helt ok match! Mycket offensivt och OT som sagt men Vikings drog på sig många penalties. Klart spännande.

I Superbowl hoppas jag faktiskt på Saints även om de har oddsen emot sig. Colts är lite FÖR bra och folket i New Orleans behöver nåt att glädja sig åt.

Visas Pro Bowl på nån kanal i Sverige? Nån som vet?
Oh yes, Viasat Sport på söndag: :yoparty

01:00 NFL Gameday
Veckomagasin med höjdpunkter från senaste omgången av NFL.

01:30 Amerikansk fotboll
Pro Bowl. NFL. Från LandShark Stadium. Pro Bowl är NFL:s All Star Game där American Football Conference (AFC) möter National Football Conference (NFC).
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Sweet! :tummenupp Men jag kollar nog på måndag 18:30 så man slipper alla långa avbrott.
 
Last edited:

S__T

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7
Har dom börjat köra pro bowl innan Superbowl?
Antar att dom uttagna från Colts och Saints inte spelar, nån som vet?



Oh yes, Viasat Sport på söndag: :yoparty

01:00 NFL Gameday
Veckomagasin med höjdpunkter från senaste omgången av NFL.

01:30 Amerikansk fotboll
Pro Bowl. NFL. Från LandShark Stadium. Pro Bowl är NFL:s All Star Game där American Football Conference (AFC) möter National Football Conference (NFC).
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ja det är första gången det spelas innan Superbowl och första gången det inte är i Honolulu.

"The game was moved up in order to prevent a conflict that would have taken place if the game had taken place on February 13 or 14, with the game facing against the NBA All-Star Game, Winter Olympics, and Daytona 500. Due to the change, players from the conference championship teams—the Indianapolis Colts and New Orleans Saints—will not be participating." -- Wikipedia
 
Last edited:

S__T

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7
Där ser man.
Pro bowl är ju lite mer av ett jippo så jag kan förstå att dom inte vill konkurera om TV tiden mot alla de där monster (i amerikanska ögon) eventen.

Har inte sett ett pro bowl på säkert 10 år men jag ska fan kolla imorgon kväll! Kommer väl till jobbet när jag vaknar...

/S
 

S__T

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7
Fan vad ni var praktiska och förståndinga då :tungan
Reprisen av probowl kan funka, det brukar ju inte vara jordens bästa matcher.

Nästa måndag är redan bortbokad i jobbkalendern!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Fan vad ni var praktiska och förståndinga då :tungan
Reprisen av probowl kan funka, det brukar ju inte vara jordens bästa matcher.

Nästa måndag är redan bortbokad i jobbkalendern!
Exakt! :fakta Superbowl ska ses live med öl, nachos, guacamole och med en lagtröja på :tummenupp

super-bowl-xliv-preview-saints-colts.jpg
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Oki, då är det bara 1:20 till matchstart, vem sitter uppe?
Ser just nu "Road to SuperBowl", det finns en hel del sköna klipp!

Kollade precis upp skadelistan för Colts, det ser ut som Reggie Wayne och Dwight Freeney spelar, även Addai är trolig.

Injuries for Super Bowl

Name Position Injury Practice Status Game Status

Reggie Wayne WR Knee Limited Participation in Practice Probable
Dwight Freeney DE Ankle Did Not Participate In Practice Questionable
Joseph Addai RB Shoulder Full Participation in Practice Probable
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Hade det inte varit för att en ny kurs, hela utbildningens viktigaste, börjar imorgon så hade jag nog fasen suttit på Oleary's i Jönköping och varit så jävla taggad.

Nu får det nog bli att kanske se starten och sedan plocka hem en det hela (inkl. reklamer) i minst 720p kvalité imorgon kväll

*EDIT*

GO SAINTS! :yoparty
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Field goal efter 7:29.
3 poäng på första driven

GO COLTS!

TD P.Garcon 19 yd. pass from P.Manning (M.Stover kick is good)
Drive: 11 plays, 96 yards in 4:36

96 yards, längsta driven i SB!
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top