NFL/Amerikansk fotboll/Superbowl-tråden

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Är inte sådär superuppdaterad på NFL, men tycker sporten är intressant och har funderat på att börja spela i evigheter. Lirar på goallineblitz.com , kul tidsfördriv.

Har bara två (större :hihi) problem.

1: 22mil enkel resa till närmsta lag
2: Med mina mjuniga 75kg skulle jag möjligtvis kunna lira CB eller WR om jag lärde mig fånga bollar och bättrade på hastigheten :gnissla
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Fan va coolt vad gjorde du åt the Bucs? Har följt ligan ordentligt sen 1990 och är en inbiten Raider fan så Bucs är ju inte mina favoriter precis. Såg 2 matcher i Oakland förra året men tyvärr suger ju dom nu.

(Fast man har börjat se ljuset med Gradkowski som QB.

Har spelat i IOWA så jag säger bara GO HAWKS!! Orange bowl here we come!

Vilka tror ni möts i SB? Tippat vecka 7 på Bengals - Saints, Saints vinner några andra tips?

//Dafe

Sysslade med deras hemsida, primärt. Lite juridik också.

Från vilket lag fick de Gradkowski? :tummenupp

SB? Just nu ser det ut som New Orleans från NFC iaf. Favre brakade ju ihop v. 11 förra säsongen och ser ut att krascha nu också. Philadelphia har vaknat dock. I AFC tror jag på San Diego. Indy i all ära, men de har rätt kass statistik mot Chargers. Cincinatti kan också vara intressanta, men de är så ojämna.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Hehe, man saknar ju Chucky lite också tror han skulle bli en bra GM för Oakland.

Heh, vet inte om jag håller med riktigt. Gruden är bra på matchups och game planning, men han har inte mycket koll på spelarutveckling och drafts. Kolla bara på Tampas drafter under hans tid där. Inte många bra offensiva spelare, dessvärre. Å andra sidan draftar ju Oakland som en påse nötter (Heyward-Bey?!?), så mycket sämre kan det ju inte bli.. :D
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Heh, vet inte om jag håller med riktigt. Gruden är bra på matchups och game planning, men han har inte mycket koll på spelarutveckling och drafts. Kolla bara på Tampas drafter under hans tid där. Inte många bra offensiva spelare, dessvärre. Å andra sidan draftar ju Oakland som en påse nötter (Heyward-Bey?!?), så mycket sämre kan det ju inte bli.. :D

Du kanske har rätt men han byggde i alla fall upp Oakland till det lag de var då de möte Tampa i SB.

//Dafe
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Du kanske har rätt men han byggde i alla fall upp Oakland till det lag de var då de möte Tampa i SB.

//Dafe

Ja, jo. Fast Callahan och Allen hade ganska stor del i det också och det laget var ju mest byggt på åldrande free agents. Funkar ett tag om du har flax (Gannon) men inte om du inte har det (alla QB:s i Tampa under Gruden). Hur gick det i matchen, förresten? :D
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Ja, jo. Fast Callahan och Allen hade ganska stor del i det också och det laget var ju mest byggt på åldrande free agents. Funkar ett tag om du har flax (Gannon) men inte om du inte har det (alla QB:s i Tampa under Gruden). Hur gick det i matchen, förresten? :D

Skit i det de var ju länge sen. Men hur gick det nu i sista matchen i ligan förra säsongen vilka var det som hade slutspels chans men inte tog den? :va

Va fan händer med Pittsburgh?

//Dafe
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Skit i det de var ju länge sen. Men hur gick det nu i sista matchen i ligan förra säsongen vilka var det som hade slutspels chans men inte tog den? :va

Va fan händer med Pittsburgh?

//Dafe

Förra säsongen räknas inte. Precis som den nuvarande. :mattias

Det är ju nästan alltid så med Superbowl-lag; brakar ihop totalt säsongen efter. Pittsburghs största problem, som jag ser det, är ett vikande försvar när Polamalu inte är med och den offensiva linjen. Vad var det igår, 5-6 sacks tillåtna mot Cleveland jävla Browns? :rolleyes:
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Förra säsongen räknas inte. Precis som den nuvarande. :mattias

Det är ju nästan alltid så med Superbowl-lag; brakar ihop totalt säsongen efter. Pittsburghs största problem, som jag ser det, är ett vikande försvar när Polamalu inte är med och den offensiva linjen. Vad var det igår, 5-6 sacks tillåtna mot Cleveland jävla Browns? :rolleyes:

Fan låter ju som att du kommer få en inbjudan till vår traditionella superbowlmiddag i sann amerikansk anda.
Traditionen började -94
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Nä Pittsburgh är körda men jag tror Titans vinner resten av sina matcher och kommer med som 6 seed på 9-7.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Dags att lyfta tråden lite igen. Jag somnade framför tv'n ikväll när Pats sopade banan med Jacksonville. Utklassning! Inte roligt
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Dags att lyfta tråden lite igen. Jag somnade framför tv'n ikväll när Pats sopade banan med Jacksonville. Utklassning! Inte roligt
Och jag gick o la mig efter ha sett Manning dominera mot Jets (helvete vad bra han är) i två quarters, tänkte, 23 raka och nytt rekord i NFL, no problem.

Slår upp http://espn.go.com/nfl/recap?gameId=291227011 för att läsa sammanfattningen. WTF?! :va
Manning fick vila ihop med Reggie Wayne, Dallas Clark and Joseph Addai och då vänder Jets. Tro fan att Colts fans var sura. :mad:
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
[YOUTUBE-ID]OQbXqopqdRA[/YOUTUBE-ID]

:rofl snacka om fail :hihi

Fattar dock inte varför de kör en sån idiotgrej när de leder i 2nd quarter?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Oj va cowboys fick stryk av NFL's äldsta slutspels-QB och resten av Vikingarna.
Inte särskilt rolig match dock. Korta possessions och passningar. Redig spik i kistan när det var 2 min kvar dock. Isf att ta ett knä passar Favre till ännu en TD :D
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Och Colts dominerade totalt mot Ravens som gjorde en del idiotiska egna misstag. De tappade 64 yards på detta.

Nu kommer det att bli spännande, Jets vs Colts i repris.
Förra gången ställdes huvudlineupen av när jag trodde segern fanns i en liten ask, tror knappast detta kommer att hända nästa söndag.

Känns som en skräll att Jets slog San Diego, såg bara en recap nu på morgonen, det var Chargers som stod för allt det vackra men det var Jets som scorade. SD missade tre Field Goal försök!
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top