NFL/Amerikansk fotboll/Superbowl-tråden

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
NFL / Amerikansk fotboll / Superbowl-tråden

Ikväll visas matchen mellan mitt favoritlag New England Patriots och ärkerivalerna Indianapolis Colts på Viasat Sport så jag kommer att sitta bänkad från kl 19:45. Finns det några fler footballfans här på SH.com?

AACS031.jpg
 
Last edited:

andreas1

Fucking good karma
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Robertsfors
Hoj
CBR900RR Fireblade
Jag vet inte om jag vill kalla dom ärkerivaler bara för att dom är två av dom bättre lagen i NFL. Äkta rivalitet finns i divisionen så du och jag morrar åt varandra då vi ses eftersom vi båda ligger i AFC East. Hur som. Älskar iaf football och gillar att fler än jag tydligen gör det. :tummenupp
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag tyckte ett tag att Amerikansk fotboll bara var en macho-tacklahårt-sport men efter att ha ofrivilligt följt ett par matcher har jag sett tjusningen i det. Sjukt kul sport, det är det riktiga gröna fältets schack och att man kan få lite gladiatorunderhållning samtidigt som man ser fyra skarpa hjärnor battla är coolt. I like. :tummenupp
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Även jag är ett fan av sporten (t.o.m. lirat ett tag i Jönköping Hawks, men var för ung då för att få vara med på matcher).
Såg först också bara det som en macho-tacklahårt-sport, men upptäckte ganska snabbt att det var en riktigt "avancerad" taktik som låg bakom det hela och blev då på riktigt hookad hehe

Har dock inte så stor koll på NFL, saknar den/dom kanaler som sänder det hela, men håller lite koll på webben och framförallt checkar Superbowl såklart :)

Vet inte varför, men New York Giants är det lag jag hejar på.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Hörde någonstans att de spelar 16 matcher i NFLs grundserie. Stämmer det?

Låter väldigt lite om man jämför med NHLs 80-82 matcher och MLBs ca 160 matcher i grundserien.

Tycker NFL gör sig bäst i highlight-format.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Football är så fantastiskt roligt, hade en riktig intressevända i slutet av 80-talet början av 90 när TV3 och PA Gullö sände NFL. Minns alla de nätter man satt uppe och speciellt alla Super Bowl nätter.

SF 49:ers med den legendariske QB Joe Montana och Cincinnati Bengals med deras Fullback "Ickey" Woods samt Minnesota Vikings (deras Metrodome var imponerande samt att de är Vikingar) blev riktiga favoriter.
Intresset börjar spira igen med Viasts sändningar så vem vet...

[YOUTUBE-ID]kQsVNcqiSkI[/YOUTUBE-ID]

Hörde någonstans att de spelar 16 matcher i NFLs grundserie. Stämmer det?

Låter väldigt lite om man jämför med NHLs 80-82 matcher och MLBs ca 160 matcher i grundserien.

Tycker NFL gör sig bäst i highlight-format.
Japp, 17 veckor men 16 matcher, så hinner man inte tröttna.
 
Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
16 matcher pga den fysiska påfrestningen. Det diskuteras säsonger på 18 matcher, men spelarna/facket är milt sagt negativt inställda till idén.

Spelade själv ett tag kring studenten, tog SM-guld 2000 med Mean machines. Arbetade fem år åt Tampa Bay Buccaneers. Fortfarande favoritlaget trots inkompetent ledning och coach som knappt är kvalificerad att coacha peewee. Vilka lag har vi representerade här?
 

Gabor

Guest
16 matcher pga den fysiska påfrestningen. Det diskuteras säsonger på 18 matcher, men spelarna/facket är milt sagt negativt inställda till idén.

Spelade själv ett tag kring studenten, tog SM-guld 2000 med Mean machines. Arbetade fem år åt Tampa Bay Buccaneers. Fortfarande favoritlaget trots inkompetent ledning och coach som knappt är kvalificerad att coacha peewee. Vilka lag har vi representerade här?

Uppsala 86:ers. :yoparty
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Någon som vet någon bra hemsida man kan checka lite sammandrag osv. på?
Att "googla" runt på youtube är ju mindre strukturerat och kvaliten på de olika klippen varierar som fasen.

(precis börjat kursen "data" på utbildningen, läraren går igenom saker jag kunnat i säkerligen tio års tid... fyra veckor till... jag börjar redan bli ordentligt rastlös och uttråkad hehe)
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Någon som vet någon bra hemsida man kan checka lite sammandrag osv. på?
Att "googla" runt på youtube är ju mindre strukturerat och kvaliten på de olika klippen varierar som fasen.

(precis börjat kursen "data" på utbildningen, läraren går igenom saker jag kunnat i säkerligen tio års tid... fyra veckor till... jag börjar redan bli ordentligt rastlös och uttråkad hehe)

www.nfl.com/scores

Sammandrag från samtliga matcher.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Åh, sweet, replays var dock enbart för folk inom USA :(

"You are accessing this page from a restricted territory. NFL Game Rewind is only available in the United States. View all restriction details.

Still want to catch the games? Listen to live and archived radio broadcasts with NFL Field Pass!"


*EDIT*

Ahh, highlights gick att se iallafall :)
 
Last edited:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Åh, sweet, replays var dock enbart för folk inom USA :(

"You are accessing this page from a restricted territory. NFL Game Rewind is only available in the United States. View all restriction details.

Still want to catch the games? Listen to live and archived radio broadcasts with NFL Field Pass!"


*EDIT*

Ahh, highlights gick att se iallafall :)

Surfa genom amerikansk proxy så ær det løst.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
*grrr* testa lite olika proxys men får inte fram hela sidan när jag väljer "sign up" :(
(får inte fram något formulär att fylla i)
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
[YOUTUBE-ID]P7xksmk0ghc[/YOUTUBE-ID]

Snyggt/grymt spelat :)

Någon föresten som känner till någon vettig URL för att se matcher live alt. ladda ner någon dag efteråt (gratis såklart)?

Den sidan jag mest hänger på har bara en match uppe, och usel seeders på den :( (Cowboys vs Bucs - 2009-09-13)
ingen sportsida whatsoever visserligen, förutom UFC
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag vet inte om jag vill kalla dom ärkerivaler bara för att dom är två av dom bättre lagen i NFL....
Rivaliteten kommenterades rätt ordentligt i matchen som för övrigt var grym!!! Riktigt nagelbitare ända in i det sista.

I kväll möts två ännu större rivaler: Minnesota Vikings-Chicago Bears.
Detta NFC North divisionsderby är ett av dom äldsta och mest hatiska i NFL's snart 80-åriga historia.
bears_vikings_football_400.jpg


Jag spelade i KTH Osquars ett kort tag.
 
Last edited:

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Klart man kikar på Amerikansk Fotboll, grymt intressant sport. Hårda tag och massa taktik. Har dock aldrig spelat själv trots att jag alltid velat pröva på. Fick erbjudande att pröva på, men hade inte tid just då. Nu verkar det bli ännu mindre tid framöver så det lär ju inte bli av, tyvärr. Men man kan ju inte göra allt här i livet... :D
 

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Dalby
Hoj
En svart Qvarna 701
Football är så fantastiskt roligt, hade en riktig intressevända i slutet av 80-talet början av 90 när TV3 och PA Gullö sände NFL. Minns alla de nätter man satt uppe och speciellt alla Super Bowl nätter.

SF 49:ers med den legendariske QB Joe Montana och Cincinnati Bengals med deras Fullback "Ickey" Woods samt Minnesota Vikings (deras Metrodome var imponerande samt att de är Vikingar) blev riktiga favoriter.
Intresset börjar spira igen med Viasts sändningar så vem vet...

Hade en bekant runt samma tid som var ett riktigt footballfan (han hade dessutom en Katana i orginalskick :yoparty ). Han lånade mig en VHS med Super Bowl XXIII veckan efter matchen gick, och efter att ha sett den matchen var man fast.
49ers blev favoritlaget efter den upphämtningen.
Joe Montana och Jerry Rice, vilket samarbete :tummenupp

Men nu är det tyvärr många år sedan som man kollade några matcher, kanske dags igen.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Försov mig idag, så passade på att se New York Giants vs. Dallas Cowboys (W13).
Dra åt helskotta vilken match :)
Kan ni få tag på den, se den!

inte för att spoilera allt för mycket;
* ena laget ligger under med 0-10, för att sedan vända till 14-10 på kort tid
* en 74 yard touchdown sker
* en touchdown från en punt
* båda lagens QB's blir ordentligt pressade
* jämn och tuff match första tre perioderna
* i allmänhet en riktigt bra match

Youtube-sammanfattning:
[YOUTUBE-ID]WAcCiDOsMOg[/YOUTUBE-ID]
checka punten vid 04:05 - mäktigt :)


P.S en bra torrentsida för amerikansk fotboll = http://leech.tenyardtorrents.com
 
Last edited:

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
16 matcher pga den fysiska påfrestningen. Det diskuteras säsonger på 18 matcher, men spelarna/facket är milt sagt negativt inställda till idén.

Spelade själv ett tag kring studenten, tog SM-guld 2000 med Mean machines. Arbetade fem år åt Tampa Bay Buccaneers. Fortfarande favoritlaget trots inkompetent ledning och coach som knappt är kvalificerad att coacha peewee. Vilka lag har vi representerade här?

Fan va coolt vad gjorde du åt the Bucs? Har följt ligan ordentligt sen 1990 och är en inbiten Raider fan så Bucs är ju inte mina favoriter precis. Såg 2 matcher i Oakland förra året men tyvärr suger ju dom nu.

(Fast man har börjat se ljuset med Gradkowski som QB.

Har spelat i IOWA så jag säger bara GO HAWKS!! Orange bowl here we come!

Vilka tror ni möts i SB? Tippat vecka 7 på Bengals - Saints, Saints vinner några andra tips?

//Dafe
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top