nej nu orkar jag fan inte mer..

Jag får upp bilder på barn som ligger på backen, ensamma, totalt utsvultna och ingen som bryr sig om dom,kan det vara somalia eler liknande land, visades på tv'n för några år sedan.
När du har hamnat i det läget så är det läge att gnälla, som du har det nu tycker jag bara att du ska bita ihop och komma igen!
Sluta gnäll och ta tag i livet!

Orka vara så intensiv...
Du måste lära dej att bara luta dej tillbaka och koppla av. Koleriska människor lever kortare medan vi flegmatiker lever bättre och längre. Skit händer även mej (igen och igen) men oftast gör jag inte mer än att rycka på axlarna åt det.
Me? Worry?

Och om bilhelvetet inte går igenom besiktningen så kan du blanda ut bensinen med E85, då går CO-värdena i botten.

3209762 Orka vara så intensiv...
Du måste lära dej att bara luta dej tillbaka och koppla av. Koleriska människor lever kortare medan vi flegmatiker lever bättre och längre. Skit händer även mej (igen och igen) men oftast gör jag inte mer än att rycka på axlarna åt det.
Me? Worry?

Och om bilhelvetet inte går igenom besiktningen så kan du blanda ut bensinen med E85, då går CO-värdena i botten.
Vad menas med Koleriska människor? Och vad är flegmatiker?

3209737 fan, åh jag som var helt knäckt när jag kuggade första uppkörningen (klarade mig andra ggn) men allvarligt, 8 gånger, hur bär du dig åt, inte samma instruktör varje gång va:confused:
a1 första: kunde inte banan - mitt fel hade inte trännat på dom (tack körskolan som glömde det också dock..)
a1 andra: frambromsen duscha mig i bromsvätska...
a1 tredje: Godkänd utan anmärkningar trotts att jag tyckte jag kört dåligt
A: Fick fel hoj av körskolan först (vist va det kul att köra ostrypt zx7 men ändå..) får rätt hoj 3 min innan uppkörningen får köringstopp i lågfarten och vinglar till när jag försöker fälla ner den icke fjädrade fotpinnen.. (samma kontrolant som godkände mig på a1)
B1: Missar att det det blir grönt lastbil tuttar jag tappar koplingen. Kuggad.
B2: somnar 2h innan uppkörning, ska svänga vänster på landsväg men släpper inte förbi dom bakom(tänkte att jag skulle göra det men upptäcker att jag inte gör det...)
B3: vänder förnära en varningslinje för en kurva 150 m bort, sikten va runt 500 meter av vägen. (stor lastbils vändplan till vänster om vägen jag vände på och kom ut 90 grader mot vägen så jag undrar fortfarande vad faran var men småländingar är snåla..)
B4: 3x käringstopp (helt omöjligt att glida iväg fint när benet darrar som om man ståt på ett ben hela dagen) 2x hamna svängande körfält 1x cyklist cykla ut på cykelövergången i 50 blås 3 meter framför mig.
Vid det här laget vet jag att jag är kuggad och vill bara ut ur bilen så parkeringen vart lite halvhjärtad och när jag innser att jag håller på köra fel igen och att dettar längre tid då snedda jag över en meter spärrlinje för att komma hem.

3209765 Vad menas med Koleriska människor? Och vad är flegmatiker?
Folk med kolera tror jag..

Nej jag hatar att sitta still och att vänta på saker är inte min grej.

3209768 Humor löser de flesta problemen.
Brukar se mig själv som en patetisk pajas.
Hjälper.
Jo men det gör bara att jag undrar vem fan som snodde huvudrollen i mitt liv för jag är bara den tragikomiska birollen som man fyyller ut ett dålig manus med.:mad:

3209759 Jag får upp bilder på barn som ligger på backen, ensamma, totalt utsvultna och ingen som bryr sig om dom,kan det vara somalia eler liknande land, visades på tv'n för några år sedan.
När du har hamnat i det läget så är det läge att gnälla, som du har det nu tycker jag bara att du ska bita ihop och komma igen!
Sluta gnäll och ta tag i livet!
Sant sant. (kan iof rabbla upp en miljon andra problem också men jag orkar inte principen blir den samma även om jag påpekar att min så kallade familj består av individer som jämnt bråkar med varandra osv osv.) Vem fan tog min lyckliga barndom? Mitt första minne är när päronen bråkar och sen har det bara gått utför..

Last edited:
Jo men det gör bara att jag undrar vem fan som snodde huvudrollen i mitt liv för jag är bara den tragikomiska birollen som man fyyller ut ett dålig manus med.:mad:

Hahaha, är inte det här humor så säg! :D :rofl

Läs det en gång till, det är en helt jävla genialisk mening..! Du behöver bara se det lite annorlunda, se det roliga i skiten, galghumor är den bästa formen av humor...

Ärligt talat så tror jag du skulle må bäst av att flytta och börja om på nytt... Du är väl elektriker? Du har ju hela världen framför dig, elektriker behövs överallt, det är brist som satan på dem.

a1 första: kunde inte banan - mitt fel hade inte trännat på dom (tack körskolan som glömde det också dock..)
a1 andra: frambromsen duscha mig i bromsvätska...
a1 tredje: Godkänd utan anmärkningar trotts att jag tyckte jag kört dåligt
A: Fick fel hoj av körskolan först (vist va det kul att köra ostrypt zx7 men ändå..) får rätt hoj 3 min innan uppkörningen får köringstopp i lågfarten och vinglar till när jag försöker fälla ner den icke fjädrade fotpinnen.. (samma kontrolant som godkände mig på a1)
B1: Missar att det det blir grönt lastbil tuttar jag tappar koplingen. Kuggad.
B2: somnar 2h innan uppkörning, ska svänga vänster på landsväg men släpper inte förbi dom bakom(tänkte att jag skulle göra det men upptäcker att jag inte gör det...)
B3: vänder förnära en varningslinje för en kurva 150 m bort, sikten va runt 500 meter av vägen. (stor lastbils vändplan till vänster om vägen jag vände på och kom ut 90 grader mot vägen så jag undrar fortfarande vad faran var men småländingar är snåla..)
B4: 3x käringstopp (helt omöjligt att glida iväg fint när benet darrar som om man ståt på ett ben hela dagen) 2x hamna svängande körfält 1x cyklist cykla ut på cykelövergången i 50 blås 3 meter framför mig.
Vid det här laget vet jag att jag är kuggad och vill bara ut ur bilen så parkeringen vart lite halvhjärtad och när jag innser att jag håller på köra fel igen och att dettar längre tid då snedda jag över en meter spärrlinje för att komma hem.

ahh nej, vet ej vad jag säga för att trösta dig, men att framföra ett fordon på allmän väg verkar inte vara ditt kall här i livet, du har säkert ngt annat som du är jäkligt grym på, själv har vi en invandrad lite äldre herre på vår ort som också har hamnat i ekorrhjulet, kommer inte ihåg men jag har för mig att han har blivit kuggad ett 15-20 tal gånger, sen om det beror på hans bakgrund eller totala köroduglighet vet jag ej men men, lycka till i fortsättningen

Jag har ett bra citat från en låttext av den den svarte bluesikonen Burnside som du kan ha under ditt namn på din SH-tröja. "If it was'nt for bad luck, I would'nt have any luck at all". :hihi

Cheer up! Snart vänder det!

/J
Folk med kolera tror jag..

Nej jag hatar att sitta still och att vänta på saker är inte min grej.

Sant sant. (kan iof rabbla upp en miljon andra problem också men jag orkar inte principen blir den samma även om jag påpekar att min så kallade familj består av individer som jämnt bråkar med varandra osv osv.) Vem fan tog min lyckliga barndom? Mitt första minne är när päronen bråkar och sen har det bara gått utför..

Livet är fullt av bajsmackor man måste äta, skillnaden är hur man äter dom, man kan sluka dom glupskt och skölja ner dom med någonting trevligt, eller man kan ta pyttesmå tuggor och hålla på länge...

Sug på den du (inte bajsmackan då)

3209781 Hahaha, är inte det här humor så säg! :D :rofl

Läs det en gång till, det är en helt jävla genialisk mening..! Du behöver bara se det lite annorlunda, se det roliga i skiten, galghumor är den bästa formen av humor...

Ärligt talat så tror jag du skulle må bäst av att flytta och börja om på nytt... Du är väl elektriker? Du har ju hela världen framför dig, elektriker behövs överallt, det är brist som satan på dem.
Ska bara bli färdig sen är oslo första anhalten för att få ihop pengar iaf.

3209831 Konstigt att de fick kortet då och inte du... :rolleyes:
Ja det är inte utan att man undrar...

3209812 Jag har ett bra citat från en låttext av den den svarte bluesikonen Burnside som du kan ha under ditt namn på din SH-tröja. "If it was'nt for bad luck, I would'nt have any luck at all". :hihi

Cheer up! Snart vänder det!

/J
Haha har inte råd med sånna utsvävningar som sh tröja men det skulle onekligen passa!

Last edited:
Det viktigaste tycker jag att du förstår din situation.. Du är medveten om att ditt liv sucks... Detta kommer att hjälpa dig i framtiden...
Det är inte ditt fel. vissa hade bra utav ingenting och andra kämpar ihjäl sig och inte får ett piss... Lev som du vill... Gör det du tycker är rätt och lär dig av dina misstag...

Hade

Det viktigaste tycker jag att du förstår din situation.. Du är medveten om att ditt liv sucks... Detta kommer att hjälpa dig i framtiden...
Det är inte ditt fel. vissa hade bra utav ingenting och andra kämpar ihjäl sig och inte får ett piss... Lev som du vill... Gör det du tycker är rätt och lär dig av dina misstag...

Hade

Tror väl det hade varit bättre om han insåg att hans liv inte "sucks".
Gäller väl att se det positiva (fan vilken klyscha).
Han har ju två ben att gå med, mat för dagen antar jag, inte HIV, snart en utbildning, kan hänga här och gnälla mm mm
Det kunde vara mycket värre!
Jaja, lycka till med resten av livet! :tummenupp

All sånn skit som du nämner händer oss alla ibland, blåst på pengar, kugga prov, tjejproblem, finnar i ansiktet (förutom fönsterrutan i huvudet, se till att vila upp det ordentligt och inte supa). Ibland händer allt samtidigt....

Skillnaden är att jag tror du får äta upp det hemma en extra gång, och att det är det verkliga problemet. Men det är en gissning såklart.

Efter att ha läst dina texter så tror jag att dina föräldrar kommer att klaga på dig vad du än gör (syftar på städa huset-tråden).
Klättrar du upp på ett högt berg så kommer dom att säga att det inte var Mt Everst. Kommer du upp på Mt Everst så kommer dom att klaga på att du använt syrgas. Kommer du upp utan syrgas så finns det någon som varit uppe flera gånger. Osv.

Flytta och läs & genomför självförtroendetipsen igen.

3210082 All sånn skit som du nämner händer oss alla ibland, blåst på pengar, kugga prov, tjejproblem, finnar i ansiktet (förutom fönsterrutan i huvudet, se till att vila upp det ordentligt och inte supa). Ibland händer allt samtidigt....

Skillnaden är att jag tror du får äta upp det hemma en extra gång, och att det är det verkliga problemet. Men det är en gissning såklart.

Efter att ha läst dina texter så tror jag att dina föräldrar kommer att klaga på dig vad du än gör (syftar på städa huset-tråden).
Klättrar du upp på ett högt berg så kommer dom att säga att det inte var Mt Everst. Kommer du upp på Mt Everst så kommer dom att klaga på att du använt syrgas. Kommer du upp utan syrgas så finns det någon som varit uppe flera gånger. Osv.

Flytta och läs & genomför självförtroendetipsen igen.
Huvuet på spiken min vän huvet på spiken.

Men den här gången har dom faktiskt inte gjort det (kommer väll snart :hihi)

Skulle gärna flytta men har inte en sportslig i verkligheten. Så jag får hålla ut tills i vår då jag har 8 veckor praktik i norge. så det är bara 6 månsder kvar till studenten, jobb och eget boende. :)

Nu kom jag på att ingen i min klass har körkort och att ända personen i min ålder jag känner som har det bor på åland och kan ändå inte köra så det räknas inte.
Bruden kan dra åt helvete hon vet inte va hon missa, kommer jag inte in på lumpen nähä? Då får jag väll göra en soft resa istället. Och kommer jag inte in på lumpen behöver jag inte ljuga om att min fot är bra = pengar från försäkringsbolaget till hoj. :yoparty
Skolarbetet tar faktiskt inte mer än några timmar att göra och va ganska dåligt gjort innan så.:D

Np: Clawfinger - Biggest & The Best

//Prulle alive and kicking

Edit: Så nu ringde körläraren och boka in mig på idiotsäker uppkörning den 17 november i skolansbil på det ställe jag kört totalt kanske 40h det borde dämpa nervositeten.:D Det är ju bara 40 dagar okej det där funka inte det är för fan svin långt, får ta mc kort emellan så jag kan ta mig till jobbet.

Får jag bara crmn såld så jag har råd med en enduro, så jag håller mig borta från krogen och har motivation att tränna och något roligt att göra så kommer jag nog inte sakna det så mkt.

Något tips på hur jag får skiten såld? :hihi http://www.blocket.se/vi/13405405.htm?ca=11_s

Back