Negerboll

Vad säger du?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Detta är ju pinsamt..

Kan alla i tråden som är vithyade stänga matluckan eftersom ni inte har någon somhelst anledning till att klaga.

Möjligtvis om ni har en adopterad negerson/dotter så kanske ni kan få säga något.

Störs ni av ordet Svenne? Det ordet är ENBART ett nedvärderande ord,
skapar av invandrare som inte gillar svenskar.

Och jag kan inte bry mig mindre, Störs inte andra invandrade av ordet Svenne,
då ska inte ni störa er på ordet Negerboll.

Det är bara löjligt, insé.

Visst får ni säga chokladboll så mycket som ni vill, men det är bara pinsamt när helsvenska vithyade personer ska
rätta andra svenskar som säger Negerboll.

Skärpning!

Oddjob skrev:
2688772 Detta är ju pinsamt..

Kan alla i tråden som är vithyade stänga matluckan eftersom ni inte har någon somhelst anledning till att klaga.

Möjligtvis om ni har en adopterad negerson/dotter så kanske ni kan få säga något.

Störs ni av ordet Svenne? Det ordet är ENBART ett nedvärderande ord,
skapar av invandrare som inte gillar svenskar.

Och jag kan inte bry mig mindre, Störs inte andra invandrade av ordet Svenne,
då ska inte ni störa er på ordet Negerboll.

Det är bara löjligt, insé.

Visst får ni säga chokladboll så mycket som ni vill, men det är bara pinsamt när helsvenska vithyade personer ska

Skärpning!

Okej.. så det är bara judarna som får tycka att förintelsen var fel?

Svenne och neger är på samma nivå, inga av orden skapades av de två
nämda "folkgrupperna"

Nu är nog bottnen nådd i den här tråden, heeeej då!

Last edited:
Det finns ett märke som heter White power också. Dem gör stötdämpare. Dem hör man aldrig något om:va

Jag säger negerboll för övrigt. Har "alltid" hetat så, och nu på senare år kan det ju vara kul att man alltid provocerar nån som ska vara så präktig och fin i kanten.

Oddjob skrev:

Skärpning!

Helt sant. Tråkigt att inte fler delar dina åsikter. Då skulle problemet med ordet negerboll inte uppstå. Då skulle alla helt enkelt få rätta sig efter det svenska språket.

Cyren skrev:
2688780Svenne och neger är på samma nivå, inga av orden skapades av de två nämda "folkgrupperna"

Nej, det är det inte. Svenne och nigger är på samma nivå, det är en jäkla skillnad. Neger är på ungefär samma nivå som asiat eller orientalisk.

För övrigt tycker jag det är synd och skam att påsen till godiset KINA (chokladöverdragna riskorn) är gul. Fy fan vad kränkande för 1 miljard kineser.

Cyren skrev:
2688780 Svenne och neger är på samma nivå, inga av orden skapades av de två
nämda "folkgrupperna"
Nej och Indian myntades av Columbus när han kom till Amerika och trodde det var Indien. Det verkar inte vara någon som tycker att Indian är nedvärderande för den sakens skull.

Skalman skrev:
2688791 Nej, det är det inte. Svenne och nigger är på samma nivå, det är en jäkla skillnad. Neger är på ungefär samma nivå som asiat eller orientalisk.

För övrigt tycker jag det är synd och skam att påsen till godiset KINA (chokladöverdragna riskorn) är gul. Fy fan vad kränkande för 1 miljard kineser.
Svenne och nigger... joo tjena, hänvisar till historiaböckerna.

Kina är ett land.. neger är ett ord som är påhittat. Jag tror INGEN skulle ha problem med tex Marocko som ett namn på dadlar?

jag skulle ju gå nu :gnissla tråden har blivit övertagen av alla häftiga som vill visa butiksbiträden att de vågar säga negerboll :yoparty

newstead skrev:
2688794 Nej och Indian myntades av Columbus när han kom till Amerika och trodde det var Indien. Det verkar inte vara någon som tycker att Indian är nedvärderande för den sakens skull.

Lyckos indianerna!

Last edited:
Cyren skrev:
2688799 Svenne och nigger... joo tjena, hänvisar till historiaböckerna.

Ja gör du det. Historieböckerna skriver bl.a. att bönder är lägre stående än adeln, att jorden är platt samt att kvinnor är hysteriska varelser som man får se upp med i trafiken eftersom de kan trampa rakt ut i gatan utan att se sig för.

Ang. Kina så är det inte namnet jag sa var kränkande, utan det faktum att påsen är gul. Det är ju en solklar referens till att orientaliska människor anses ha gul hudfärg.

Last edited:
Skalman skrev:
2688791 Nej, det är det inte. Svenne och nigger är på samma nivå, det är en jäkla skillnad. Neger är på ungefär samma nivå som asiat eller orientalisk.

.

Skalman hur vet du det är du utläninge eller överhuvud taget mörkhyad?
Dom ända som kan bedömma om det är kränkande är utläningarna PUNKT SLUT!

Cyren skrev:
2688780Svenne och neger är på samma nivå, inga av orden skapades av de två
nämda "folkgrupperna"

Nu kan ju jag inte tala för alla svarta i samhället men mig veterligen finns det inte många svarta i dagens samhälle som tar åt sig vid användandet av ordet 'neger'. Det har i alla fall inte funnits det i de kretsar jag umgåtts i - skolan, fotbollen, lumpen, jobbet. Och det är inte så att det är brist på svarta i de kretsarna - möjligt att det inte är så många på jobbet. Så länge det inte används för att påtala något som är negativt.

Ordet 'nigger' däremot kan man inte använda till något positivt - precis som ordet 'svenne'.

Nu är det ju snarare så att 'neger' är ett uttryck som är utgående, man uppfattas lite gammalmodig om man använder det, ungefär som om du skulle gå till McD och beställa en bit hästkött på bröd eller kalla din stereo för grammofonen.

Ktm_exc skrev:
2688826 Skalman hur vet du det är du utläninge eller överhuvud taget mörkhyad?
Dom ända som kan bedömma om det är kränkande är utläningarna PUNKT SLUT!

Du menar utlänningar som har fått berättat för sig av politiskt korrekta svenska förståsigpåare att de minsann är kränkta av det hemska ordet neger?

Ps. det stavas "PUNGT SLUT!!!111"

Afrikansk småkaka, anyone?

Denna tråden är så jäkla 1999. :lol

Kalla det vad i helvete ni vill. Det är störande folk gnäller och säger att man ska vara politiskt korrekt men det som är ännu mer störande är alla jävla apor som börjar gnälla och säga att det visst hette negerboll när ni växte upp. Vem fan bryr sig vad nånting hette när ni växte upp? Den här negerbollshistorien är så otroligt uttjatad men måste tas upp varenda gång som nån idiot sett sunes sommar och kommer på att han ska bli en kämpe för yttrandefriheten. Kan inte minnas en enda människa som diskuterat det här i min närhet som varit normalt funtad i skallen, massa raggarjävlar och lätt utvecklingsstörda prackare. Lägg ner.

Martin skrev:
2688885 Jag hittar inte negerboll i min kokbok, är det någon som har receptet?

Negerbollar
småkakor godis

Ger 1 Servings

100 g Smör / Margarin
3 dl Havregryn
1 1/2 dl Strösocker
1 msk Strösocker
1 msk Kakao
1 msk Kaffe, kokt
x Pärlsocker / Kokosflingor

Smält smöret, eller åtminstone någorlunda mjukt. Blanda ihop allting.
Forma smeten till små bollar. Rulla dem i Pärlsocker eller Kokos.
Lagras kallt.

Edit..källa www.hittarecept.se

Status
Ej öppen för fler svar.
Back