hållundan
Emozione!
Den placerades i en vit låda med små små mikroskopiska vågor.korvgubbe skrev:Precis! Kleggboll!
Vad bestod behandlingen av?![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Den placerades i en vit låda med små små mikroskopiska vågor.korvgubbe skrev:Precis! Kleggboll!
Vad bestod behandlingen av?![]()
hållundan skrev:2690059Den placerades i en vit låda med små små mikroskopiska vågor.![]()
UrbanTiger skrev:2690173De var ju dummt. Fast du kunde ju hällt på lite mjölk och kallat det för negergröt![]()
Kaffer kommer ju för fan från afrikaans, det holländska språk som talas av sydafrikanska boer-ättlingar, varför snackar din mormor afrikaans? Är hon en gammal apartheid-ivrande boer-ättling?GuW skrev:2688613Sen är det traditon för mig, jag har alltid sagt neger om mörkhyade med negroida drag, på samma sätt som jag alltid har sagt lapp om personer med samisk bakgrund.
Min mormor skulle nog kunna tänka sig att kalla det jag kallar neger för kaffer, och inte rättar jag henne för det, men det ordet tror jag håller på att vara utfasat ur språket
KalleNorton skrev:2688608Kafferboll?
BostonGurka skrev:2691277Om negerboll är förnedrande ok chokladboll är OK, hur är det då med
"chocolate face" (Borat) och http://www.schwarzkopf.se/ ?
Jag har inget minne av att "neger" uppfattades som förnedrande när
jag var ung, men så är det tydligen nu. Vilket ord är det som är politisk
korrekt idag för att beteckna en mörkhyad människa med afrikanskt
ursprung?
Det finns ju två ord neger och nigger. Tänk vad enkelt det hade varit om
nigger hade varit förnedrande och neger inte.
Deimos skrev:2689525Som vanligt var det en ivrig svensk som vill visa sitt oerhörda sinne för politisk korrekthet.
Ord som tex negernboll som tidigare var oladdade blir helt plötsligt väldigt känsliga.
sgtpepper skrev:2691162Om det nu finns (och det gör det) svarta som tar illa vid sig att bli kallade negrer
Så om de dumma "negrerna" inte fått det förklarat för sig så hade det inte varit någon fara? Gäller det samma även de sinnesslöa "lapparna" och kanske de tjuvaktiga "tattarna" också?Skalman skrev:2691410Enda anledningen att de tar illa vid sig är att nåon politiskt korrekt svensk talat om för dem att neger är ett nedvärderande ord (enligt samma politiskt korrekta svensk) i Sverige. Om de fått veta att neger inte är ett nedvärderande ord (som det inte varit till för ett par år sedan då ovan nämnda politiskt korrekta svenskar av oförklarlig anledning började tycka att neger var ett skällsord) hade ingen tagit åt sig heller.
sgtpepper skrev:2691414Så om de dumma "negrerna" inte fått det förklarat för sig så hade det inte varit någon fara?
sgtpepper skrev:2691414Så om de dumma "negrerna" inte fått det förklarat för sig så hade det inte varit någon fara? Gäller det samma även de sinnesslöa "lapparna" och kanske de tjuvaktiga "tattarna" också?
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |