"Nakenhoj" som har billig försäkring.

Er6N 2008 helförsäkrad, på mig ( 24 år bor i Kalmar) landar på 850 kr/månad Hos Trygghansa o då pausas dessutom försäkringen (blir ist garageförsäkring 99 kr/mån) när/om du ställer av den på vinterhalvåret :)

Er6N 2008 helförsäkrad, på mig ( 24 år bor i Kalmar) landar på 850 kr/månad Hos Trygghansa o då pausas dessutom försäkringen (blir ist garageförsäkring 99 kr/mån) när/om du ställer av den på vinterhalvåret :)

Det var ju dyrt, jag hade fått betala 334 kr i månaden hos bilsport mc för er6n, jag är 24 i år så deras 24+ försäkring gäller då.

Det var ju dyrt, jag hade fått betala 334 kr i månaden hos bilsport mc för er6n, jag är 24 i år så deras 24+ försäkring gäller då.

Ja men bilsport mc baserar sin premie på hur länge du haft kortet. Jag har inte tagit kortet än utan övningskör med hojen så då blir premien svinhög på bilsport mc. Dessutom kan du bara köpa årsförsäkring på bilsport mc meddans på trygghansa tex så pausas försäkringen när du ställer av hojen för vintern. Min totala kostnad blir runt 3000 kr/år

KTM 990 SM har låg premie, inte SMT eller SMR.

Där har du fel. I alla fall enligt mina efterforskningar. På bilsport och mc var SMT hälften så dyr i försäkring som SM och SMR på mig. 28 i mellanstor stad strax över 10000/år helf. SMT runt 6.

Ja men bilsport mc baserar sin premie på hur länge du haft kortet. Jag har inte tagit kortet än utan övningskör med hojen så då blir premien svinhög på bilsport mc. Dessutom kan du bara köpa årsförsäkring på bilsport mc meddans på trygghansa tex så pausas försäkringen när du ställer av hojen för vintern. Min totala kostnad blir runt 3000 kr/år

Ok tänkte mest på åldern där. Om du bara kommer upp i 3000 så kör du ju knappt något, jag räknar med iallafall 9 månaders körande. :)

Det var då verkligen inte billigt.
Jag pröjsa ~3000 för hel/hel hos Svedea när jag hade min ER6.
Då 20 år gammal boendes precis utanför stan, haft kk i 2 år då.

Jag har en 1125CR till salu, ligger på blocket. 57 kakor iofs. för en 2010, men det är ju också 145hk och 110nm som skall läggas ned i asfalet. Jag betalar 3400:-/helår.

Den är naken också!

Hade inte du begränsad då?
För det är typ vad min 60åriga morsa hade fått pröjsa för den hojen, för mig (24år 2år kk) blire 9k!

Hade inte du begränsad då?
För det är typ vad min 60åriga morsa hade fått pröjsa för den hojen, för mig (24år 2år kk) blire 9k!

Jo jag hade A-beg kort då, när jag pratade med bilsport & MC så gjorde det tydligen en del för premien (skulle vara nån hundring billigare än Svedea), anledningen att jag valde Svedea var 1500kr självrisk kontra 10,000 hos B&MC...
Vet inte om det var billigt hos Svedea för att jag hade begränsat eller att hojen var strypt, det kom aldrig på tal ens.

Kan vi inte lista alla billiga nakenhojarna där finns? Kravet är väl att man får ha haft körkort max 5 år och är max 25 år gammal? Tex..

De jag har hittat som är billiga på mig är:

Er6
Ducati Monster
Yamaha fz6n/s , de nyare än billigare tom.

Fyller på efterhand jag hittar mer.

CB1000RA, 27 år, haft körkort 1 år, helförsäkring, inlåst i garage, Folksam = ca 8000 / år (ej säsong)

Är inne på mitt andra monster nu. Skulle jag byta hoj skulle det blivit en..... Ducati monster 696 ^^ och den ligger inom dina ramar verkar det som. Plus riktigt sexig hoj. :) spana in vettja :banana

De baserar knappast sin premie på hur länge du har haft körkort, men det är en av variablerna i deras kalkyl för vilken premie du ska få.

Är inne på mitt andra monster nu. Skulle jag byta hoj skulle det blivit en..... Ducati monster 696 ^^ och den ligger inom dina ramar verkar det som. Plus riktigt sexig hoj. :) spana in vettja :banana

Lycka till med att hitta en Duc Monster 696 för 40 000:- då säger jag. :va

Har du rimlig ålder, vilket du verkar ha iom ett 6 års uppehåll, då ska honda x11 trilla in i prisklassen både i inköp och försäkring. Dvs en naken honda blackbird.

Svedea kvoterade mig 7700 hel/hel. Bilsportmc 9400 hel/hel.

Ok tänkte mest på åldern där. Om du bara kommer upp i 3000 så kör du ju knappt något, jag räknar med iallafall 9 månaders körande. :)

Jag jobbar till sjöss och är hemma varannan månad. Räknar med att köra kanske 3-4 mån per år o då blir det ju inte så mkt :)

Kan vi inte lista alla billiga nakenhojarna där finns? Kravet är väl att man får ha haft körkort max 5 år och är max 25 år gammal? Tex..

De jag har hittat som är billiga på mig är:

Er6
Ducati Monster
Yamaha fz6n/s , de nyare än billigare tom.

Fyller på efterhand jag hittar mer.

Honda hornet 600
Suzuki bandit

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...