"Nakenhoj" som har billig försäkring.

Honda hornet 600
Suzuki bandit

Hornet är ju inte billig för mig iallafall, 9600 hel/hel mot er6n som hade gått på 4400 hel/hel.
Bandit på mig 7000 hel/hel.
Ducati monster 696, 600 620 etc kostar runt 4400 hel/hel för mig.
Ktm däremot, svindyrt oavsett om det är en 640,690 etc.. Skittrist

Yamaha mt-03, 3500 hel/hel

Sjukt att KTM 620 duke kostar 2000 kr mindre om året än självaste 990 superduke, förstår mig inte riktigt på det. Samtliga ktm man kan välja kostar runt 10000 för mig oavsett kubik.

Last edited:
Ja, monstern är trevlig, men tycker de äldre varianterna är ganska fula så försök få en 696 iaf. Borde gå att pruta ner någon med ett par år till strax över din budget. Av de hojarna som jämförts är det den med mest attityd. SD går ju tyvärr bort försäkringsmässigt.

galet pris ! 40 pap för en splitter ny suzuki. Nästan att man vill köpa för att det är så förbannat billigt.
Nått som inte nämns i annonsen är att den har ABS också. Står på framskärmen.

Ja det är rätt sjukt ändå.. ABS borde väl ge någon lite bättre premie dessutom.

galet pris ! 40 pap för en splitter ny suzuki. Nästan att man vill köpa för att det är så förbannat billigt.
Nått som inte nämns i annonsen är att den har ABS också. Står på framskärmen.

Var med en polare till brorsan härom dagen när han köpte en sprojlans ny (2014) sådan för 59k. Kändes också väldigt prisvärt.

Jag betalar 710kr/månad helförsäkrat på TH för min Monster 696 och då är den avställningsbar. Svedea ville ha 5600kr hel/hel, tycker att det är för dyrt. Då är jag 40 och haft kortet i 15 år. En monster 620 var mycket billigare för mig. Som referens fick jag pris på en nu Duke 690 3800kr hel/hel. En Yamaha MT-03 2350kr hel/hel.

Fö ganska orimligt att hitta en Monster 696 för 40-50kkr säger jag. Det var ett par ute i höstas för 57-58 men dom försvann faktiskt ganska snabbt. Billigaste på blocket ligger på 60, kanske går att pruta ner mot 50 om man har vältränade käkmuskler men knappast mer.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra