Nån som kan tyda årsmodell i denna annons?

kanske 01 uttagen 03----eller att han menar att det är samma modell, alltså yama yzf r1 precis som 01 var

Som sagt, väldigt förvirrande annons!

"Yamaha yzf r1 -02
Gammla modelen som -01
Uttagen 030403 som ny
Pris:85000:-
Tele: 070-6229620"

Han skriver att det är en 02'a, som ser ut som en 01'a och är uttagen 03'. Men 02'an och 01'an är ju väldigt olika hojar! Jag skulle vilja se en bild!! Kan ingen maila å fråga efter bild?? Jag går å sover istället, blir ju trött av att fundera på detta... :rolleyes:

Last edited:
Impnerade at få med so många stflvel i än anonss...

/vad är tet som kroper ? Ormet!

Fattar det som om det är 01´ans specar, fast på en 02´a (som är uttagen 03?). Kan detta ha något att göra med den allmäna förvirringen kring årsmodeller kontra tillverkningsår ?

electronaut skrev:
Fattar det som om det är 01´ans specar, fast på en 02´a (som är uttagen 03?). Kan detta ha något att göra med den allmäna förvirringen kring årsmodeller kontra tillverkningsår ?

Vaddå 01-spec på en 02'a!?!?!? Är det en 02'a så är det en 02'a! Eller hur!?

Edit: Ah, va fan. Jag har mailat snubben och frågat efter bild. :tummenupp

Last edited:
det är nog en 02a enlgit chassinummret men har 01ans utseende...

Skulle tippa på att det har blivit som det brukar bli när man importerar bil dvs en som är tillverkad sent på året tex 021022 räknas som en 03a.

Antagligen samma här. tillverkad på andra halvåret-01 och blir därmed vid regbesiktningen en 02 som affären sedan har sålt nån gång under året 03. klart som korvspad!

Hojen räknas dock som en 01 tyvär.

Blir lite svårt att köpa reservdelar annars :crash

Stoppsladd skrev:
Skulle tippa på att det har blivit som det brukar bli när man importerar bil dvs en som är tillverkad sent på året tex 021022 räknas som en 03a.

Antagligen samma här. tillverkad på andra halvåret-01 och blir därmed vid regbesiktningen en 02 som affären sedan har sålt nån gång under året 03. klart som korvspad!

Hojen räknas dock som en 01 tyvär.

Blir lite svårt att köpa reservdelar annars :crash

Tyvärr?!?!
Är det en 01'a mekansikt/tekniskt så ÄR det en 01'a, oavsett vad som står i papprena. Killen verka inte ha fattat det iaf eftersom han skriver 02'a i annonsen. Min åsikt iaf....

Ebbe skrev:
Tyvärr?!?!
Är det en 01'a mekansikt/tekniskt så ÄR det en 01'a, oavsett vad som står i papprena. Killen verka inte ha fattat det iaf eftersom han skriver 02'a i annonsen. Min åsikt iaf....

Med tyvär menade jag att det var väl synd om honom om han trodde det var en 02 iaf. Och dessutom så är det fråga om värdet oxå.

Men jag säger oxå som så att det är en 01 punkt slut!!

:hej

Hahahahahahha, fy fan vilken annons, jag skrattar så jag gråter :D :D

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back