Nån som känner igen det!!!

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
På väg in till jobbet i morse på huddingevägen in mot stan så lyckades jag reta upp en morgontrött bilist i sin fina Vito skåpbil när jag körde mellan bilarna som stod still i köerna. Jag ber om ursäkt för att du prejade mig för att jag körde om dig, förlåt! När jag sedan drog iväg en liten bit för att komma ifrån eländet, (kom dock inte så långt pga köer) så kör han med full fart ifatt mig, såg i backspegeln hur han blev närgången VÄLDIGT fort. Tänkte nu smäller det undrar om han fan inte tog i bak för det kändes som en liten stöt när han tvärnita bakom, förlåt för jag låg så nära framför dig...

Jag vet inte om det är nått speciellt med huddingevägen eller vad för det känns som att det alltid är nått trött fån som blir stött när man kör förbi dem oavsätt om det är en vanlig omkörning eller om man kör mellan bilarna när dem står i köer, det känns som om det händer varenda dag.

När jag själv kör bil så gör jag alltid lucka för alla motorcycklar för att släppa fram dem. Varför hindra dem som kommer fram bara för att jag själv inte kommer fram i köer, jag förstår inte??
Nån som känner igen sig?

mmm

förlåt men de e sthlm! ett uttryck! inflyttade tycker illa om sthlm men d enda man träffar e bara inflyttade satockholmare! själv inflyttad o jag har mina meningar. vet ej vad jag ska tro längre! han va trött men meningen med hans gärningar vet bara han. länge leve båge

förlåt men de e sthlm! ett uttryck! inflyttade tycker illa om sthlm men d enda man träffar e bara inflyttade satockholmare! själv inflyttad o jag har mina meningar. vet ej vad jag ska tro längre! han va trött men meningen med hans gärningar vet bara han. länge leve båge

Jag tycker bara det är så jä...a trist att en del i trafiken håller på så, skit samma om man kör knarr eller inte. Problemet är bara att när dem "leker" med oss som kör knarr så kommer det göra jävligt ont när dem gör nått dumt.

Jag säger inget om en snubbe med knarr kör som ett svin men fan det enda jag gör är att försöka köra förbi köerna smidigt varför hindra det som bilist..??

Han står still i en kö och när han ser mig komma mellan bilarna så kör han in mot mitten och prejjar en även fast han inte kan köra för köerna står still.. Hur fan tänker man...

Varför stannade du inte o frågade han? bara säga till han: är det bättre att du också tar bilen o gör kön ännu längre?

Jag säger inget om en snubbe med knarr kör som ett svin men fan det enda jag gör är att försöka köra förbi köerna smidigt varför hindra det som bilist..??

Han står still i en kö och när han ser mig komma mellan bilarna så kör han in mot mitten och prejjar en även fast han inte kan köra för köerna står still.. Hur fan tänker man...

Han tänker "Du ska faan inte komma fram här!" Han betalar säkert mer skatt än du och har lika bråttom och och och... Det är bara så j-a dumt! Jag blev prejad av en stor skåp-lastbil härom kvällen, på väg till Barkis. Jag såg föraren i den stora backspegeln, hur han satt och tittade på mej och sakta styrde ihop med filen bredvid. Jag gjorde :tummenupp åt honom och såg hans nöjda leende i lastbilen...:mad: Men jag vann! Plockade honom sekunder senare och fortsatte lugnt framåt mellan filerna. Så himla nöjd över att få åka hoj och med förvissningen om att det gör inte han! Då gör man inte sådär...

Jo det är nog sant han kanske var avundsjuk på att han bara fick åka skåpbil när jag körde knarr. Nu hände det ju inte så mycket eftersom jag såg vad han höl på att göra. Faktum var faktiskt att jag garvade när han försökte hänga med när köerna upphörde och jag kunde rulla på lite mer, stackare. Inte för jag har en sporthoj direkt men lite skillnad är det dock på en bandito 1250 och en vito, hehe.

Kom faktiskt på en händelse där jag blev riktigt förbannad och stannade på länken mellan gullmarsplan in mot söderledstunneln mitt på vägen. Stannade och satte knarren på stödet och gick tillbaka till snubben i bilen som började veva upp rutan så fort han kunde när jag kom, haha.. Ja ibland undrar man varför dem är så kaxiga i sina plåtlådor men när man bjuder upp till dans så är dem som små harar...

nu i veckan var den en skön moppebud kille från ryskaposten eller var det var som hade hamnat i nåt skit med en billist. utanför jobbet på sibyllegatan stannar han och bilisten tutar på han att köra vidare. han vägrar. stänger av moppen och sitter där i kanske 5min. vart en jäkla kö på sibyllegatan kan jag säga. det jobbiga var bara att snubben i bilen hängde minst lika länge på tutan

Jag tycker du skall ringa polisen och få pengarna tillbaka :tummenupp

nu i veckan var den en skön moppebud kille från ryskaposten eller var det var som hade hamnat i nåt skit med en billist. utanför jobbet på sibyllegatan stannar han och bilisten tutar på han att köra vidare. han vägrar. stänger av moppen och sitter där i kanske 5min. vart en jäkla kö på sibyllegatan kan jag säga. det jobbiga var bara att snubben i bilen hängde minst lika länge på tutan

Fy fan va bra, en jämlike till mig... En sak jag dock noterat är att när jag körde kinky så var bilisterna ännu jävligare så det verkar ändå som dem har lite respekt för dem som kör tung knarr (ibland). Undrar om dem har mer respekt för en fransjägare på en HD?

Vit Vito= Ung budkille, motsv som hatar alla som inte är lika duktiga som honom själv på att tjöra bil. = kör fort som fan och bilen har oftast knöliga hörn och flyglar.

Ädre bil (oftast svensktillverkad) i överdrivet bra skick = Sossefurtitalist som aggerar "sivilpolis" då han anser sig skapat bilismen i sverige.

Polo/A3 i bjärta färger (oftast med matchande klädsel) = ung tjej som fått bilen av föräldrarna. Tämligen oförarglig men har dock en tendens att inte kolla speglarna vid filbyten.

Anspråkslös kombi med nalleansikten i skyddsfilm placerade i bakre passagerarrutorna = 60-talist 2-3 barnsfar som i vanliga fall gärna cycklar med frigolithjälm samt barnsotl på pakethållaren = ofarlig då denne atp-poängjagande stackare hellre knyter näven och sedan slår sin fru i stället.

Budåkarkunskaper...

Trixet är ju att lura dom, finta höger å köra vänster :2cool (Helst upp på refugen och uiiila ner)

Faan vad lack dom blir :)

Trixet är ju att lura dom, finta höger å köra vänster :2cool (Helst upp på refugen och uiiila ner)

Faan vad lack dom blir :)

Jorå det är bästa medicinen, körde en Teneré innan och då kunde man kosta på sig sånt, svårare med en bandit dock.. Såg en xt660 som gjorde det idag saknar möjligheten faktistk.
Kul som fan med den knarren man har men en offoad är nog snäppet bättre i stadstrafiken.:yoparty

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti