Psykotiska MC-hatare med våldstendenser i trafiken

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Hahaha klart bästa tråden på länge :D

Som svar till TS - bilföraren var säkert en väldigt arg,besviken och avundsjuk man i 40-årsålden som aldrig fått köpa MC pga av att hans mamma förbjudigt honom då det ju är farligt att åka MC :fakta
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Nja,problemet finns även här på västkusten så det är nog ett allround svenskt fenomen. Men säkert mindre i Norrland.. Har inte åkt hoj utomlands mer än på Kanarieöarna men kört bil i diverse europeiska länder och aldrig upplevt att dom kör frustrerat och markerar sin ilska som här. Visst tutas och vinkas det,men lättsammare. Vi är ju så jävla rediga,folk borde slappna av mer.. Tune in,drop out..

Mitt intryck har alltid varit att västra och södra Sverige är mer avslappnat än huvudstaden. Nästan lite kontinentalt i jämförelse. Men det kanske håller på att ändras...? Vi kan i alla fall enas om att köande bilister som stänger vägen för mopeder och motorcyklar är svenskt. Något slags perverst uttryck för den svenska avundsjukan. Om jag lider i min bil ska även killen på hojen lida. Om jag måste köa i tio minuter ska ingen annan jävel hinna före mig.

Jag har färdats mycket genom mellersta och södra Europa och för dem är detta beteende helt främmande. Om något, den bilist som inte lämnar plats så att mopeder och motorcyklar slipper mellan köerna, den bilisten blir snabbt hälsad på med signalhorn såväl som knytnävshälsningen.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Min teori är att detta problem är isolerat till stockholmstrakten. Jag har åkt hoj på en jävla massa ställen runt om i världen, men bara blivit prejad, stängd, tutad på och hotad av bilister i eller i närheten av huvudstaden. Alla tre gånger av så kallade professionella yrkesförare i sina gula taxibilar, dessutom.

Teorin stämmer inte... Men antalet idioter är naturligtvis större nära Tokholmen men det beror på en stor inflyttning som ger en stor mängd människor på liten yta.

Norrlands inland söder om Älvsbyn, uppgrävd väg så det är mackis i mil, bil kommer ifatt men lägger sig med bra avstånd bakom, då, när det är några hundra meter kvar innan asfalt, SKA IDIOTEN OM! :huvet
Ni som kan köra på grus vet att det sprutar gott med sten, inte grus, från en bil på lös mackis och särskilt då vid en omkörning. Så jag ökar farten i hopp om att personen i bilen ska vänta en stund, fram till asfalten, med omkörningen, men icke. Så jag gasar mer och är före upp på asfalten! Det KAN kanske sprutat sten från mitt bakhjul...:D
Den ENDA bilisten på flera mil...

Ett annat år på väg från Älvsbyn mot Arvidsjaur. Jag kommer ifatt en stor renhjord på vägen och glider lugnt igenom utan större problem trots coolfiberdämpare. När jag NÄSTAN är igenom kommer en renägarhatare i en pickis med rejäla rör i fronten och mosar rakt igenom utan att sänka hastigheten! Otroligt nog klara sig alla renar från att bli påkörda, det är bara centimetrar tillgodo ibland, men vad tror ni händer med renarna? De skenar! Och hur tror ni det känns att köra SportHoj i en skenade renhjord? Nästan som att vara omgiven av Taxiförare! :gnissla Man kan tydligen hata både renägare OCH motorcyklister. :(
Den ENDA bilisten på flera mil...

Två exempel ganska långt ifrån Tokholmen så helt isolerat är det inte...:tungan

Men att visa idioter att de är idioter är ingen idé.
Djävlas de hjälper det föga att bli irriterad, men DE brukar inte gilla att jag inte blir provocerad och ger igen!:tummenupp
Är de bara korkade och inte fattar att de beter sig korkat så kommer de ändå inte förstå utan kommer bara se MIG som korkad...


Men att bli trängd av en Taxiförare? :va Bilarna har ju t.o.m. varningskylt på taket!:D
 

Spiido

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2012
Ort
East Coast
Hoj
En jättesnabb
Om man bara fick ha en pickadolla å vifta med i köerna, skulle vara som Moses å det döda havet :hihi
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Hmm - nästan så jag känner mig aningen skamsen - Jag har blivit prejad av en moppe i Paris vid ett rödljus.. vart det tydligen är Ok med kropps kontakt..

Hade en liten tant bak på touringhojen, så vi var ett stadigt ekipage - och jag kan lova att moppepojken fick en stadig tackling retur - innan jag för iväg med onödigt mycket gas...
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Norrlands inland söder om Älvsbyn +massa text

Ett annat år på väg från Älvsbyn mot Arvidsjaur. text

Två exempel ganska långt ifrån Tokholmen så helt isolerat är det inte...:tungan




Men att bli trängd av en Taxiförare? :va Bilarna har ju t.o.m. varningskylt på taket!:D

Dom flesta Tjokkholmare är ju inflyttade kovältare , byfånar och lantisar ... jag antar att dårarna flyttade hit först för hemma i lilla Byhåla så var dom inte anonyma :fakta
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
konstigt att de oftast är fula och tjocka människor som är aggressiva :3freak

Det är alltid folk med svåra komplex som hatar en, men det är ju helskönt för fan:tummenupp
Njut varje gång ett jävla ärkemongo ballar ur, det betyder bara att idioten är värdelös:rofl

Tänk på att man mentalt kan preja en upprörd mongolid så brutalt så han hamnar på mentasjukhus eller rättspsyk.

Har donat proffesionellt med Psyops och sänkt yrkesfolk...dom var lite mongo minst sagt.

Han skulle ropat till mongo att han kan ringa mamma o hånat han lite...haha sen skulle det blitt mongo goeswild downtown
Polisen,sirener,helikopeter,prejningar osv vidare - sådärja upprörd lite mongo bortplockad från banan
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Mins en gång när jag satt i bilen och bilen framför försökte tränga ett mc-bud som kom glidande mellan bilarna i en kö. Budet satte en känga i bilen och drog i väg på slangen med ena benet för nummerplåten. Mycket vackert kört.

Själv blivit trängd ett par gånger i kö men bara skakat av mig det och kört vidare. En del bilister verkar bli frustrerade av att sitta i kö och sedan se en mc glida förbi och då blir det för mycket. Än så länge ingen olycka i alla fall.

Kommer även ihåg en historia här på forumet om en mc som gled förbi kön till färjan och blev utställd, tills det kom en gubbe från färjan som visade att mc faktiskt kör på först.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag förstår inte hur ni kan vara så lugna. Fast de kommer säkert med åldern, själv hade ja NOG inte kunnat behärska mig om någon skulle börja gapa. Jag börjar skaka och blir rättarg :rodnar
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
"Psykotiska MC-hatare med våldstendenser i trafiken "

Dom finns - och dessutom ofta på vägarna.. Lev med det...

Blir man upprörd så har DE vunnit!

Jag brukar vinka åt dem....:D
 

Mac01

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2014
Ort
Järfälla
Hoj
2003 KTM 450 exc
Blev prejad förra veckan efter att kört om honom som låg i 40 på en 70 väg. Gjorde allt rätt med blinkers och hela paketet, kollar döda vinkeln innan jag går in. Då har han kört ikapp och ska inte släppa in mig. Gasar på så ja slipper sätta mig på hans huv. Sekunden senare kör han om på insidan så jag får gå åt sidan.

Kör om han och stannar framför honom, han skriker om jag vill ha bråk och spänner bröstet i rinkeby-style, jag tackar ja och ber han kliva ur pappas bil. Då ångrar han sig och åker iväg..

Ber så hemskt mycket om ursäkt om jag har kränkt dig med min omkörning, det var inte meningen.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Men att bli trängd av en Taxiförare? :va Bilarna har ju t.o.m. varningskylt på taket!:D

Vissa av de killar som kör de gula taxibilarna runt huvudstaden verkar - förutom att de inte har någon större kunskap om trafikregler - ha stora problem med motorcyklar. Vad jag minns så har jag råkat ut för tre incidenter med just sådana bilar. Två försök till stängning / prejning då jag lite snyggt gled förbi stillastående bilköer. Båda skulle dessutom veva ner sidorutan för att mucka gräl. En tredje som måste ha fått sitt ego väldigt krenckt efter en helt normal omkörning och kände sig tvungen att ta upp jakten på motorcykeln, även det för att mucka gräl.

Kommer även ihåg en historia här på forumet om en mc som gled förbi kön till färjan och blev utställd, tills det kom en gubbe från färjan som visade att mc faktiskt kör på först.

Jag åker över Vaxholm / Rindö / Värmdö flera gånger varje sommar. Jag tycker att det kucklas, blinkas och viftas från bilkön i stort sett varje gång en mc glider förbi. Förmodligen från turister och tillfälliga skärgårdsbesökare då lokalbefolkningen lär ha full koll på vad det målade fältet längst fram med texten "MC" betyder...
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag förstår inte hur ni kan vara så lugna. Fast de kommer säkert med åldern, själv hade ja NOG inte kunnat behärska mig om någon skulle börja gapa. Jag börjar skaka och blir rättarg :rodnar
Ett inre lugn gör gott för själen, i dagens sönderstressade samhälle kokar humöret snabbt över.
Tänk på att inte sänka dig till kombatantens nivå, så fort du höjer rösten så har du förlorat.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top