Några ord till medlemmar på SH!

Status
Ej öppen för fler svar.
Tjoffe skrev:
Andra åsikter än mobben?

Har man andra åsikter än dig blir man kallad hjärndöd och allt va det var. Jag vet inte om vi vill ha sådana männsikor här!?!

Det finns en anledning att många reagerade på ditt sätt.

JAG bemöter andra som jag blir bemött själv. Leta upp tråden och kolla upp vem som började pajkastningen. Inte undra på att man spyr på stämningen här inne. Nu är vi alla här och då kan sådana som ni helt enkelt acceptera att det finns kunskaper på andra nivåer.

Last edited:
Fixxxer skrev:
JAG bemöter andra som jag blir bemött själv. Leta upp tråden och kolla upp vem som började pajkastningen. Inte undra på att man spyr på stämningen här inne. Nu är vi alla här och då kan sådana som ni helt enkelt acceptera att det finns kunskaper på andra nivåer.

Ödmjukt!

Varför tror du själv att jag och flera med mig tycker att du verkar vara en riktig tomte? :tomten Så fort nån har en annan åsikt än dig och hävdar den verkar du ta det som en förolämpning och blir otrevlig ist för att argumentera.

"Kunskaper på andra nivåer" snälla!

Får man säkert skit för detta men.................

Varför ha ett forum om det bara är den ena sidan som får göra sig hörd?

Stalin o ryssarna har något liknande Banna dom som inte tycker likadant o befodra rövslickarna!

Visst lite kan man gallra personangrepp o dylikt men bara för att alla inte tycker som Trådskaparen så ska man väl inte bannas?

//Blondie

Blondie skrev:
Får man säkert skit för detta men.................

Varför ha ett forum om det bara är den ena sidan som får göra sig hörd?

Stalin o ryssarna har något liknande Banna dom som inte tycker likadant o befodra rövslickarna!

Visst lite kan man gallra personangrepp o dylikt men bara för att alla inte tycker som Trådskaparen så ska man väl inte bannas?

//Blondie

Nu hänger jag inte med, men jag antar att det är tugget om "eliten på forumet" och "Innegänget" du syftar på?
Jag fattar det verkligen inte, dom som har varit aktiva länge och bevisat att de kan tänka, diskutera utan att kalla folk för IDIOTER ( inklusive en massa flinon) o dy. ska sättas dit för att de slickar röv?
Eller utveckla dig, jag fattar inte.

Victor skrev:
Nu hänger jag inte med, men jag antar att det är tugget om "eliten på forumet" och "Innegänget" du syftar på?
Jag fattar det verkligen inte, dom som har varit aktiva länge och bevisat att de kan tänka, diskutera utan att kalla folk för IDIOTER ( inklusive en massa flinon) o dy. ska sättas dit för att de slickar röv?
Eller utveckla dig, jag fattar inte.

Läs en gång till då?!

Om du inte delar "Eliten eller lednings" åsikt så är den fel och då ska du bannas eller?

Nä, det är all den här aggresiviteten som jag inte förstår.
"Stalin o ryssarna", "Rövslickarna" är det ett vettigt sätt att disskutera på tycker du?
Och dessutom så är det väl inte mera än rätt att folk ska kunna bannas, du har själv gått ganska hårt åt vissa (Mingves kommer jag att tänka på direkt) och velat få honom bannad. Skillnaden är bara att det inte är du som bestämmer, utan han som driver det här forumet.
Finn dig i det eller hitta några andra forum att hänga på. Eller starta ett eget kanske?
Och jag begriper fortfarande inte vilka "eliten" är.

Eftersom vi ska städa lite så kan vi börja med att honkiie ändrar sin underskrift eller slogan under namnet. Så sliper någon stackare inte ta illa upp på grund av det. :pannkyss

Lam-Kaka skrev:
Eftersom vi ska städa lite så kan vi börja med att honkiie ändrar sin underskrift eller slogan under namnet. Så sliper någon stackare inte ta illa upp på grund av det. :pannkyss

Det om kineshoran? Det är ju jägarna = roligt juh! :rofl Trodde det blev helt uppenbart när jag har lennart på avataren.

edit: eller menar du det om hasselhoff? :tungan

Last edited:
Swedie skrev:
GrimReaper, mycket bra instinkt. Svara endast när du har svaret eller verkligen delta med något. Inte bara för att du kan.

Jag kommer i veckan som kommer börja strukturera om i bakgrunden.
Ehm skulle inte jag vara bannad, ett tag iaf? ..jag e nog inte mogen att bli un-bannad än :rolleyes: eller blev jag bannad av misstag? :va

honkiie skrev:
Det om kineshoran? Det är ju jägarna = roligt juh! :rofl

edit: eller menar du det om hasselhoff? :tungan

asshh du förstår ju int ändå de e nog bäre o ta dig i kragen o he up dig på köks borle, så får du kän hur de e o va en kines*****, nu kanske du förstår. men visst du kanske gillar att små pojkar springer runt o kallar tjejer för horer :rolleyes: det e ju tufft :rolleyes:

Lam-Kaka skrev:
asshh du förstår ju int ändå de e nog bäre o ta dig i kragen o he up dig på köks borle, så får du kän hur de e o va en kines*****, nu kanske du förstår. men visst du kanske gillar att små pojkar springer runt o kallar tjejer för horer :rolleyes: det e ju tufft :rolleyes:

Jag gillar att citera nattbuss också men jag är inte med i hitlerjugend för det. Jag har nog kvar texten tills någon moderator hotar med ban för jag tycker fortfarande att det är roligt. Kommer nog inte ta så lång tid nu då ni börjar klaga heller.

Skulle vara otroligt trist om sporthoj.com skulle läggas ner.
Bara på den lilla tiden som jag har vart bekant med sidan (sen i våras) så har jag hunnit lära mig grymt mycket om hojåkande/meckande!
Det här forumet är lätt det bästa forumet jag har kommit i kontakt med. :tummenupp

Tack för en grym sida! :Bugar

Om en del inte hetsade upp sig så f*rb. när det skrivs något dumt
så tror jag forumet blir bättre.
Andra exempel är trådar som ligger i helt fel avdelning ex Rollers
tråd om hästtjejer sådant blaha sänker forumet till dagisnivå.
Lite hårdare styrning är nog inte fel, men inte för mycket då dör
SH sotdöden.

GrimReaper skrev:
Jag tänker inte säga vad jag tycker i denna fråga för jag kommer inte lyckas ändra andras åsikter och det leder bara till onödiga ändlösa diskutioner och mer jobb för moderatorerna.

Istället ville jag bara berätta vad jag har gjort. Efter den senaste STORA upprensningen har helt enkelt inte svarat på något. Jag ansåg själv att många saker jag skrev blev överflödiga. Nu har jag börjat så sakta komma tillbaka igen. Men med en egen restriktion att bara svara på sådant där jag har kunskap om ämnet och kan hjälpa andra med mitt svar.

Jag ser forumet som en uppslagsbok med oändliga kunskaper. Kaffepratet kan jag ta på träffarna istället.

Fast finns det inte risk för att det blir för formellt och tråkigt om alla inlägg
skrevs med uppslagsverksspråk? Behövs det inte lite "kaffeprat" runt ett ämne
för att fler aspekter ska komma fram och besvaras (följdfrågor).

Sedan känner jag mig lite skyldig efter att ha läst denna tråd,
de flesta av mina inlägg är nog dessvärre av kaffeprats-karaktär...

Ska jag (och andra) sluta med detta?
Hur nära frågan och hur formell i språket bör man vara?
(Lägg märke till att jag undvek alla smiles fram till denna parantes :) )

johan.simonsson skrev:
Fast finns det inte risk för att det blir för formellt och tråkigt om alla inlägg
skrevs med uppslagsverksspråk? Behövs det inte lite "kaffeprat" runt ett ämne
för att fler aspekter ska komma fram och besvaras (följdfrågor).

Sedan känner jag mig lite skyldig efter att ha läst denna tråd,
de flesta av mina inlägg är nog dessvärre av kaffeprats-karaktär...

Ska jag (och andra) sluta med detta?
Hur nära frågan och hur formell i språket bör man vara?
(Lägg märke till att jag undvek alla smiles fram till denna parantes :) )

Tror nog varken Swedie eller någon annan moderator heller för den delen menar att det BARA får vara formellt korrekt, språkligt riktigt samt grammatiskt korrekt språk i trådar helt sanerade från "kaffeprat" om ditten och datten.

Men de tramsiga utvikningar som (oftast) slutar i personangrepp, som inte har något som helst med ursprungsämnet, elller mc fördenskull heller, DET är väl sånt som inte hör hemma här.

Kaffepratet är ju "smörjmedlet" som för dialogen vidare, och det konstaterar du ju själv, för alla vet ju att de informella samtalen på jobbet är de bästa.
På lunchen löser de flesta 80% av dagens klurigheter när man verkligen kan SNACKA och inte "tala formellt" med den man behöver info av.

Och helt klart slirar det ut, men det är väl skönt?
Tänk att få reda på att nån gjort samma misstag som jag! Bara en sån sak!
:hihi
Eller att nåns tjej har hängt upp nya gardiner, och att denne någon missat detta (arme sate) med följd att han blir "bannad" på hemmafronten ett par dar...

Vardagshändelser som höjer kvalite´n på forumet!

Livet kallas det visst...

Tror inte en del av de som postat i denna tråd riktigt förstog varför denna tråd uppkom.

Läs första inlägget och fundera en stund på det...

fireblade skrev:
Tror inte en del av de som postat i denna tråd riktigt förstog varför denna tråd uppkom över huvud taget. Tragiskt...

Läs första inlägget och fundera en stund på det...

Ja det är väl solklart vad Swedie menar...

Men vad menar DU med ditt tykna nedlåtande inlägg?
OM nu nån inte förstår (enligt din världsbild) Varför skulle det vara TRAGISKT?
Ditt ordval är nedvärderande mot dem du tycker inte förstår.
DET är tragiskt.
För oavsett vilka du menar är tragiska, så får du nog vara lite mera KLAR på den punkten. Säg till dem då. Annars blir det bara syftningar och missförstånd.

Och om nu alla har förstått, men s.a.s "gått vidare" och sedan diskuterar "detaljer" så som VAD och ev. HUR man KAN och ff.a FÅR skriva, alltså en s.k "kaffepratsdiskussion" i kölvattnet, av ett upprop, så kan du inte låta det vara hänt då?

Som sagt... solklart vad Johnny vill. Men vad vill DU med DITT inlägg?

Last edited:
Ehhh... vadå nedlåtande?

jag har inte varit nedlåtande mot någon... menar att det ofta blir en tråkigare stämning i trådar än vad det behöver bli.

Omformulerar väl mitt inlägg just in case.

Victor skrev:
Nä, det är all den här aggresiviteten som jag inte förstår.
"Stalin o ryssarna", "Rövslickarna" är det ett vettigt sätt att disskutera på tycker du?
Och dessutom så är det väl inte mera än rätt att folk ska kunna bannas, du har själv gått ganska hårt åt vissa (Mingves kommer jag att tänka på direkt) och velat få honom bannad. Skillnaden är bara att det inte är du som bestämmer, utan han som driver det här forumet.
Finn dig i det eller hitta några andra forum att hänga på. Eller starta ett eget kanske?
Och jag begriper fortfarande inte vilka "eliten" är.

finner mig i att Swedie bestämmer o gör som han vill med sitt eget forum!
ang Mingves så har du nog inte rätt person har aldrig sagt att han borde bannas

Sen anser jag fortfarande att ett forum inte är ett forum om det bara ska finnas ja-sägare men som sagt det är min åsikt!

som du säger finn dig i det eller hitta något annat........ja den meningen är precis det jag menar det är väl inte så någon vill ha det?

nu sa jag något du inte gilla och då ska jag dra?

//BLONDIE

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back