Några ord till medlemmar på SH!

Status
Ej öppen för fler svar.
Zee skrev:
Jag tror att du måste ha flera moddar, så att minst en är aktiv hela tiden.

Eller så att man åtminstone kan PM:a/emaila så att man får respons hyfsat snabbt (timmar?).

Ang. att fixa flera moderatorer; du borde väl kunna få upp en "postar-topp" med medlemmar som är här ofta? Kanske kan vara ngt att börja nysta i, eventuellt?

Eller att du gör ett par moddar av polare du känner (på riktigt in real life), som du litar på och kan göra till Gestapo-moddar? :)

Jag tror ca 3 moderatorer är att sikta på iaf.

Det finns 3 administratörer(dom med rött namn) dom har rätt att banna och rensa trådar.

Swedie
Fireblade
Mattias

Sen finns det ett gäng moderatorer till tex teknik o mek,lokala trådar osv.

Edit: Jag vill också bli moderator,fast i testforumet.

Jag kan ju bara säga att det inte är speciellt välkomnande att komma hit och ha andra åsikter än "mobben" här inne.
Det vet du med, Swedie, för jag PM:ade dig till slut.

Det är så jädra märkligt att man kan bete sig så satans illa på nätet men man skulle aldrig göra så i verkligheten.
Det fick mig att liksom tappa suget totalt att vara medlem här. Nu är jag kvar trots allt för att jag vill lära mig om hojar, men minst "dumma" fråga eller egna åsikt får man banning för och blir kallad både det ena och det andra. Och dessutom av många som varit medlemmar här länge. Som borde kunna regler, vett och etikett.

Ordspråk...

Människan i större grupper har väl (tyvärr) aldrig lyckats uppföra sig speciellt bra utan ryckts med av den (välj själv) mest högljudda, dummaste eller den som hotar/framstår som mest farlig. :kocko
Det är ett jättejobb att hålla ordning på en massa rebeller (mcåkare). Militärens gamla ordspråk: "Förtroende är bra - kontroll är bättre", sitter som en smäck i den uppkomna situationen.

Du gör ett jättejobb, Swedie!(Med flera).
/H

Zee skrev:
Jag tror att du måste ha flera moddar, så att minst en är aktiv hela tiden.

Eller så att man åtminstone kan PM:a/emaila så att man får respons hyfsat snabbt (timmar?).

Ang. att fixa flera moderatorer; du borde väl kunna få upp en "postar-topp" med medlemmar som är här ofta? Kanske kan vara ngt att börja nysta i, eventuellt?

Eller att du gör ett par moddar av polare du känner (på riktigt in real life), som du litar på och kan göra till Gestapo-moddar? :)

Jag tror ca 3 moderatorer är att sikta på iaf.

Postar-toppen är ingen bra modell för att få en moderator, ofta är det de personerna som postar mest som borde modereras hårdare.

Nu kanske jag låter lite hård i tonen men:

Alla ni som håller med och liknande måste ni skriva något över huvud taget. Den här tråden (som verkligen behövdes) har ju fått en jävla massa onödiga svar där ni bara håller med och smörar för moderatorn. Detsamma gäller när vissa idoioter startar trådar enbart för att mucka gräl - svara för h-e inte då, vänta tills moderatorn tar bort inlägget och glöm det helt.

Ja ja nu tycker ni inte att jag är bättre själv men kolla mina tidigare inlägg - detta är första gången jag skriver om att jag är trött på en massa onödigt tjat. Hänger mycket på "Saab Turbo Club of Sweden" och där är det bra mycket bättre ordnig på forumet. Platsar inte tråden i rätt forum så flyttas det eller raderas snarast av moderatorn (jag klagar absolut inte på Swedie utan på er forummedlemmar).

Och sen alla dessa j-a besserwissrar på forumet - Har ni vetskap, utbildning eller erfarenhet så ska ni givetvis dela med er eller rätta folk. Men skriv inget om nåt ni bara tror ni vet. Och lägg av att rätta om nån har stavat fel, ni fattar väl ändå eller. Detv blir ju ofta "250" onödiga svar i trådarna när alla stavfelsnissar ska blanda sig i.

Med vänliga hälsningar Linus

chili, ja ingen ska ha uppmuntran för ett jobb som utförs. Utan det är bara och ta för givet att allt ska vara som det ska. Att visa uppskattning, är väldigt uppskattat.

Swedie skrev:
chili, ja ingen ska ha uppmuntran för ett jobb som utförs. Utan det är bara och ta för givet att allt ska vara som det ska. Att visa uppskattning, är väldigt uppskattat.

No hard feelings, hoppas jag..... Det är bara så jobbigt att läsa trådar med "väldigt" många onödiga inlägg. Det blir lätt lite "spam"varning då lr hur?

Långa farbron skrev:
Det finns 3 administratörer(dom med rött namn) dom har rätt att banna och rensa trådar.

Swedie
Fireblade
Mattias

Sen finns det ett gäng moderatorer till tex teknik o mek,lokala trådar osv.

Edit: Jag vill också bli moderator,fast i testforumet.

Sure. Jag vet. Men jag menar 3 aktiva moddar. Varken Fireblade eller Mattias fixade situationen nu senast (de senaste dagarna dåro..).

Anyhooo... Jag menar 3 aktiva moddar som med jämna mellanrum (1-2 ggr om dan) surfar runt lite o kollar de hetaste trådarna. Det borde man ju kunna fixa..

Sen är väl kanske inte postartoppen vägen att gå för att hitta moddar, det var bara ett förslag. Man kanske ska gå på meddlemmar som vatt med ett bra tag ist? Javetifan..

Swedie skrev:

Nä, men han har ju rätt. Man göra roligare saker än att skumma igenom tjugo inlägg som det står "Word! :tummenup" och "Jag håller med" osv.
Jag antar att han inte menar specifikt den här tråden utan hela forumet, nånting alla bör tänka på. Alla bör allså bidra till något med sitt inlägg.
Det gäller väl de flesta, inte minst migsjälv.
Angående provocerande trådar; det är väl i viss mån okej men när samma ämne är uppe dagligen i veckor tröttnar man på det. Men det har ju du visat känsla för när det är dax att stänga butiken.

Det är nog inte vettigt att införa enbart sakliga diskussioner, det är väldigt många här som jag tycker inte kan någonting alls om motorcyklar och enbart skriver OT, men de kan ju vara kul att läsa ändå.

Fler moderatorer, nej.

ja de är jävligt tråkigt att folk inte ska kunna bete sej, inte för man räknas som en av dom smartaste här men vissa tar priset, har ett namn jag reagerat starkt på men jag såg att han va bannad redan.

// Mvh F

Annars tycker jag det verkar finnas massa roliga människor här som dom flesta också är trevliga! men vissa trådar man läser känner man säg lite :brinnerup och :kocko :confused: avd är det frågan om...

Jag har själv som tyvär säkert många andra haft en nära anhörig/vän (mor för mig) nära döden nyss, då är det svårt för mig att förstå hur så många kan lägga energi på så mycket bullshit. Tänk positivt, bli inte uppretade över småsaker. Lägg er energi på bra saker. Fortsätt självklart att dela med er av era kunsakeper och erfarenheter. Tack Swedie för forumet det räddar många timmar för mig med bra/kul läsning.

Från en som läser mer än skriver men yttrar mig ändå. Hojåkning är ibland det enda som får mig att le från öra till öra. Kör och ha kul men ta det lite lugnt ibland. ;)

Jag vet inte hur det är med er andra här, men jag och många andra av de som har lite "befogenheter" har faktist ett jobb att sköta och familj att bry sig om. Det är inte lätt alla gånger att vara barnvakt här till vuxna människor som inte kan uppföra sig. Vem som helst med lite substans innanför pannbenet förstår att det inte går att ha någon moderator eller admin online dygnet runt.

Bemöt andra på forumet som du själv vill bli bemött så slipper vi massa tråkigheter.

Sedan så är det faktist så att JAG inte har fått ett endaste litet PM på säkert 2 månader om att något inte är som det skall på forumet, inte ens ett mail.

Fixxxer skrev:
Jag kan ju bara säga att det inte är speciellt välkomnande att komma hit och ha andra åsikter än "mobben" här inne.

Andra åsikter än mobben?

Har man andra åsikter än dig blir man kallad hjärndöd och allt va det var. Jag vet inte om vi vill ha sådana männsikor här!?!

Det finns en anledning att många reagerade på ditt sätt.

Va ere för larv om att en moderator alltid ska vara online?

Tänk om alla skulle tänka efter åtminstone EN gång innan de postar ett inlägg, istället för att bete sig som en hope fjortisar som står å gapar åt varandra...
Trist att de ska va så.
Som tur är så består endast en liten del av forumet utav dessa fånar :)

Jag tänker inte säga vad jag tycker i denna fråga för jag kommer inte lyckas ändra andras åsikter och det leder bara till onödiga ändlösa diskutioner och mer jobb för moderatorerna.

Istället ville jag bara berätta vad jag har gjort. Efter den senaste STORA upprensningen har helt enkelt inte svarat på något. Jag ansåg själv att många saker jag skrev blev överflödiga. Nu har jag börjat så sakta komma tillbaka igen. Men med en egen restriktion att bara svara på sådant där jag har kunskap om ämnet och kan hjälpa andra med mitt svar.

Jag ser forumet som en uppslagsbok med oändliga kunskaper. Kaffepratet kan jag ta på träffarna istället.

GrimReaper, mycket bra instinkt. Svara endast när du har svaret eller verkligen delta med något. Inte bara för att du kan.

Jag kommer i veckan som kommer börja strukturera om i bakgrunden.

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back