Några ord till medlemmar på SH!

Status
Ej öppen för fler svar.
Tackar för det Swedie!

Tror det är många som tröttnat på den omogenhet som dykt upp på sistone, men som inte velat/orkat blanda sig i (däribland jag).

Rena provokationer förstör bara stämningen, medan lite go ironisk humor är kul.

Ok UT, jag förstår inte ironi, men ändå.

Bra Swedie! Ro hit med ett Moderator-konto så ska jag hjälpa dig att med att hålla ordning i klassen! :)

Måste vi ha en massa sk smilies tycker det är lite ungdomligt a´la 14 år.

Ta bort dem fjantigaste kanske ha kvar :) eller :mad: dessa räcker väl för att tyda hur en person känner...

Hoppas att stämmningen blir bättre hår på SH.COM jag kommer iofs alltid att återkomma då det diskuteras allt mellan himmel och jord och det passar mig som handsken.

:) :tummenupp

Väl talat :tummenupp :tummenupp
(tråkigt bara att det ska behöva påpekas hur man skall uppföra sig ) :3freak

Last edited by a moderator:
:tummenupp

Ajajaj, nu var det nära att det blev fler smilies än ord! :gnissla ;)

På tiden att somliga fick sig en känga. Swedie, förmodligen känns det som om det bara var skit eftersom du fick ta tag i allt när du kom hem igen. Glöm inte att det som var skit handlade om ett par trådar! 99% av SH var "business av usual". Överlag är SH ett imponerande forum, väldigt lite dumheter för att ha så många medlemmar och väldigt mycket enormt trevligt folk!

Håller med FT.

Det låter på många som hela forumet har rasat och folk har brännt bildäck och slagit sönder inredningen här på SH.

Det handlar ju om ett par trådar och ett par medlemar som "bråkat"

Sen behövs det inte fler moderatorer då skulle vi ta död på stämmningen,för det är ju lite det som är tjusningen med detta forumet dvs att det är högt i tak här.

Personligen läste jag tråden om hästflickorna och tyckte väl inte att den var så farlig med tanke på att ingen av kombatanterna var ju "på riktigt"

Den tråden störde mig inte,vad som däremot stör mig mer är alla trådar med lyteskomik,tex man letar upp någon tjock/handikappad person och häcklar denna för vad den gör(även om det är en normal handling) sådan skit skulle bort för det enda det är ett tecken på är en underutveckald medkänsla för andra människor.

Det har sagts innan och det kan sägas igen -det är den som läser som tolkar inläggen.

Vill man tolka dom fel så blir det fel.

Last edited:
Dags att skärpa sig då och bli seriös som man var i början då.
Håller iofs OT i OT tråden i 125 delen eller i överflödiga diskussioner till största delen, men men.

X-up skrev:
Bra Swedie! Ro hit med ett Moderator-konto så ska jag hjälpa dig att med att hålla ordning i klassen! :)
Hehe, tänk igenom detta en gång till. Det är en himla massa jobb tidvis.

//M.Oderator-på-annat-hojåkarforum

Alla kan hjälpa till genom att ignorera flame-baits. "Motangreppen" är ofta värre än själva inlägget framförallt när det gäller personangrepp och grovt språk.

Långa farbron skrev:
Den tråden störde mig inte,vad som däremot stör mig mer är alla trådar med lyteskomik,tex man letar upp någon tjock/handikappad person och häcklar denna för vad den gör(även om det är en normal handling) sådan skit skulle bort för det enda det är ett tecken på är en underutveckald medkänsla för andra människor.

Väl talat!!!

Man kan ju naturligtvis säga att det ”var bara på skoj”, men det hjälper inte. Och för övrigt har det i de exempel som jag har sett, knappast funnits ett uns till förlåtande självironi, utan det har bara varit plumpt och obehagligt.

När man skriver något, så måste man själv försöka känna efter var gränsen till osmaklighet går och tänka efter hur andra uppfattar det man säger. Det kan vara svårt, men det är faktiskt ens eget ansvar att i alla fall anstränga sig.

Långa farbron skrev:
Håller med FT.

Det låter på många som hela forumet har rasat och folk har brännt bildäck och slagit sönder inredningen här på SH.

Det handlar ju om ett par trådar och ett par medlemar som "bråkat"

Sen behövs det inte fler moderatorer då skulle vi ta död på stämmningen,för det är ju lite det som är tjusningen med detta forumet dvs att det är högt i tak här.

Personligen läste jag tråden om hästflickorna och tyckte väl inte att den var så farlig med tanke på att ingen av kombatanterna var ju "på riktigt"

Det har sagts innan och det kan sägas igen -det är den som läser som tolkar inläggen.

Vill man tolka dom fel så blir det fel.

Fan.. Det finns ju lite vett i den där skallen trots allt ;)

SH vara lika roligt som tandläkaren om det bara var seriösa faktadiskutioner... Sen tror inte jag heller på att ha för många moderatorer men någon till skulle kanske inte skada. Däremot är det viktigt att man väljer "rätt" person till detta. Inte helt lätt.

Last edited:
Jag tror att du måste ha flera moddar, så att minst en är aktiv hela tiden.

Eller så att man åtminstone kan PM:a/emaila så att man får respons hyfsat snabbt (timmar?).

Ang. att fixa flera moderatorer; du borde väl kunna få upp en "postar-topp" med medlemmar som är här ofta? Kanske kan vara ngt att börja nysta i, eventuellt?

Eller att du gör ett par moddar av polare du känner (på riktigt in real life), som du litar på och kan göra till Gestapo-moddar? :)

Jag tror ca 3 moderatorer är att sikta på iaf.

Jag kan tänka mig att bli moderatorer.

Varför:
Känner inte så många här inne personligen så jag har inte så många "kompis" relationer.
Kan hålla mig relativt objektiv(tror jag).

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back