Några ord till medlemmar på SH!

Status
Ej öppen för fler svar.
Bra jobbat Swedie! Det är mycket dravel här som aldrig borde ha skrivits offentligt! Men majoriteten av alla inlägg är ju mer än vettiga, jag är knappast ensam om att ha lärt mig otroligt mycket om hojåkning, meckande och hur hojar funkar här! Det vore ju synd om siten förstördes av ett gäng som bara är ute efter att kasta skit på varandra. Och det är bedrövligt att du ska behöva hålla efter dessa för att forumet inte ska spåra ur helt! Men jag hoppas du fortsätter, det vore minst sagt trist om SH försvann!
Så, :tummenupp för SH och Swedie! :)

cloud79 skrev:
Tyvärr är det ju alltid så, att några få förstör för mängden!

Men som vissa andra sagt, några flera seriösa moderatorer skulle nog inte sitta fel!

Och de några få är ofta epafukkon som bara reggar sig för att skapa tjafs. Svårt att komma åt dem, folk (vi) måste lära oss att ignorera deras inlägg tills de blivit bannade istället för att det ska bli tjafs emellan "riktiga" medlemmar i onödan.

Tex brassarn var så uppenbar att det inte ens finns ord för det, ändå tog många honom på allvar och skulle tillrättavisa osv. Ignorera är det enda som funkar för då är det inte lika kul att hålla på.

En stor eloge till dej Johnny och de andra moderatorerna.

Inte så mycket för att du gick in och "rensade" för det antar jag du och de andra måste göra hela tiden, utan mest för att du orkar hålla på med att driva och underhålla denna fina samlingsplats för oss sporthojare m,fl här på nätet.

Du ska veta att ditt arbete är uppskattat av de allra flesta här.

Hade det varit jag så hade det bannats hej vilt (totalt osakligt) eller så hade jag "packat ihop bolaget" så jag tycker du gör ett storartat arbete :tummenupp

Det kanske är dags för någon form av prick/varnings-system, 3 prickar = bannad i 6 månader. Ett diskussions-forum utan diskussioner känns rätt lamt, men idag kommer vissa "kända" medlemmar undan med rena hot, inlägg som andra medlemmar skulle bli bannade för direkt.

/A

Chii skrev:
Eller eventuellt städa upp våran egen skit så blir alla glada o nöjda :tummenupp
mmm.. jag tror på att knappen "förhandsgranska" skulle bli obligatorisk, dvs man kan inte få iväg sitt inlägg utan att först ha sett det själv.. Då kanske flera faktiskt skulle se hur de skrivit och tänka till en gång till innan det skickas.. :)
Vad tror du om det Swedie?

Vackert. Började likna omklädningsrummet efter gympan i sjuan!!

Last edited by a moderator:
Offtopic:

Tylösand utanför Halmstad? Jag sov på en konferansanläggning där i veckan, OMG vi kanske va där samtidigt!?!? Jag ska aldrig mer byta kläder! :tungan

Last edited by a moderator:
Jag får känslan att det är många som läser och få som säger sitt.
Kan inte de som läser och tycker någon gör fel säga det (som exvis Sandstream).
För mig är det svårt för att inte säga omöjligt att hålla igen flabben när någon säger något som är provocerande, elakt, roligt, spännande, intressant eller bara jävligt fel.

De som i denna tråden skriver att det behövs mer koll och moderering, sa ni det i de trådarna som detta berör också eller läste ni bara och inte gjorde något åt saken?

Jag tycker det är upp tillvar och en att avgöra vad man vill svara på och vad man vill säga så länge man följer forumets regler som är:

* Citera INTE långa texter.
* Svara inte på din bästa kompis löjliga skämt
* Följ övriga regler
* Obehagliga inlägg leder definitivt till banning
* Sök efter svar innan du frågar!
* Gör ej inlägg när du är / spelar full!

Det kanske behövs exempel på vad man INTE får göra mer konkret?

Bara en tanke!

I det stora hela är det en härlig samling folk här inne och jag hoppas inte att jag är en plåga även om jag gillar att blanda mig i disskutioner, jag tror fortfarande att det mesta kan lösas om man pratar om saker och ting...

Ha de!

//Fredde

freddexwing skrev:
...

Det kanske behövs exempel på vad man INTE får göra mer konkret?

...

Egentligen inte. Hur svårt kan det vara? Något som man (normalt sett) inte gör IRL är med största sannolikhet fel på nätet med, så enkelt är det. Begriper man inte det så finns det fäl inget hinder att banna folk?

Och till dem som hävdar att "alla sorters folk" behövs för att skapa ett levande forum (och ja, det hävdades i de berörda trådarna....) så är jag bara nyfiken på om ni låter puckon komma undan med vad som helt IRL oxå, för diskussionens skull, eller säger ni ifrån?

t-rex skrev:
Egentligen inte. Hur svårt kan det vara? Något som man (normalt sett) inte gör IRL är med största sannolikhet fel på nätet med, så enkelt är det. Begriper man inte det så finns det fäl inget hinder att banna folk?

Det är helt sant. Jag brukar resonera så, och tja jag är ju fortfarande kvar... :)

/fredde

denhär tråden kommer bli lååååååååååååååååååååång... :hihi

diskussioner e roliga, särskillt om nåra blir sura... men de får ju somsagt inte gå till överdrift..
isf kan man ju ta det via PM.. så de slipper bli ett grustag av sandlådan :)

Minimorran skrev:
mmm.. jag tror på att knappen "förhandsgranska" skulle bli obligatorisk, dvs man kan inte få iväg sitt inlägg utan att först ha sett det själv.. Då kanske flera faktiskt skulle se hur de skrivit och tänka till en gång till innan det skickas.. :)
Vad tror du om det Swedie?

Jag tycker det låter riktigt vettigt! :tummenupp

freddexwing skrev:
Jag får känslan att det är många som läser och få som säger sitt.
Kan inte de som läser och tycker någon gör fel säga det (som exvis Sandstream).
//Fredde

Klart man säger sitt om det finns nåt att diskutera. Tyvärr är det en mängd trådar, den senaste veckan/veckorna, som har spårat ut totalt pga att personerna som har skrivit i dom inte har diskuterat. Dom har istället kastat en ohygglig massa skit på varann. Lägger man sig i en sån "diskussion" så spelar det ju ingen roll vad man säger eller tycker.
"Argumentera aldrig med en idiot, han drar bara ner dig på sin nivå och slår dig med erfarenhet"
Det som är trist är att man ska behöva se dessa idiottrådar bland de senaste inläggen.

Last edited:
låter bra med lite mer övervakning, kan bara citera mitt favorituttryck i dessa dagar:

"Idioternas moder är alltid gravid"

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back