Några ord till medlemmar på SH!

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Vad tror ni egentligen ni gör här på Sporthoj.com? Kom inte hit för att mucka gräl och skapa en taskig stämning. Ni åker ut!

Kom nyss hem från en affärsresa i Tylösand (varit där sedan Onsdags) där jag försökt påverka media och flera olika brancher inom MC för att det ska bli säkrare och bättre trafik för oss. Nu kommer jag hit och ser att vissa uppför sig om ett pack idioter. Jag har fått en hel del email, pm, sms och telefonsamtal om det som skett här. Det gör en inte speciellt sugen att hjälpa längre. MEN, ska inte dra alla över samma kam. Det är bara oerhört tröttsamt och se vilket bitchande som pågår här mellan vissa. Har ni inget bättre för er?

Jag har bannat de som har uppfört sig mest illa. Vissa en längre period än andra. Ser jag dessa starta nya medlemsnamn, så kommer jag permanentbanna. Ni får rapportera in skumma beteenden. Det är nämligen även upp till er att se till att Sporthoj.com är den sajt ni önskar att den ska vara. Jag kan inte vara här 100% av tiden och bevaka allt som sker.

I veckan som kommer blir det ett försök till uppstyrning från min sida, så SH åter igen blir trevligare och bättre. Sidan kan inte passa alla. Har ni klagomål, ta upp det med mig via email eller pm. Jag tar gärna emot förslag till förbättring av sidan.

Tack, och hoppas sidan blir bättre när en del är borta. Dessa kommer säkert klaga och tycka att de inte gjort något fel. Men fortsätter de i samma stil, bye bye.

Vänligen,
Johnny

Tack Swedie. Vore trevligt om det blev lite av vad det varit.

Om folk bara kunde ta och tänka "kommer detta tillföra forumet och dess medlemmar något?" innan dom klickar på 'Skicka Svar' så skulle det nog bli en liten förbättring.

Swedie, kan du inte lägga in det som en "kontrollfråga" (typ ja/nej-knapp) när man klickar på 'Skicka Svar'? :)

/Lucky9

Det är väl helt enkelt så att forumet inte klarar sig utan moderator ett par dagar. Tragiskt men sant! Lite som när man gick i skolan och läraren gick ut, då blev det plötsligt "roliga timmen". :rolleyes:

Kommer skriva en guide senare om vettigt uppförande på ett forum.
Och speciellt HUR MAN ANVÄNDER FORUMET utan att se ut som ett freak eller en mopedägare. Om t.ex antalet smilies är fler än antalet ord, är man definitivt på fel väg eller vet inte hur man talför sig på internet (eller iaf på Sporthoj.com)!

Swedie skrev:
Jag har bannat de som har uppfört sig mest illa. Vissa en längre period än andra. Tack, och hoppas sidan blir bättre när en del är borta. Dessa kommer säkert klaga och tycka att de inte gjort något fel. Men fortsätter de i samma stil, bye bye.

Vänligen,
Johnny
Swedie, du kan inte precisera vilka du har bannat? Eller är det sekretess på vilka det är? Kan ju tänka mig ETT namn iaf, men vilka är de andra :confused:

Nyfiken ser du :D

Sen kanske det är en liten vink till andra var gränsen går, för en del tänjer rejäääält på den.

Kan lugnt säga att det märktes i veckan att varken du eller moderatorerna va närvarande.

Keep up the good work Johnny boy :tummenupp

Trist att det ska behövas en massa regler och inte det räcker med vanligt förnuft. Men det är väl så när man sitter skyddad bakom en bildskärm. Hoppas att detta hjälper.
:Bugar :Bugar :Bugar

Det är bra att du rensar upp lite för nivån har sjunkit endel. Hoppas att nivån kommer upp ett pinnhål eller två utan att du ska behöva vara pappa till allt och alla. Dvs vi alla måste hjälpas åt att o höja nivån.

Swedie skrev:
Jag har bannat de som har uppfört sig mest illa. Vissa en längre period än andra. Ser jag dessa starta nya medlemsnamn, så kommer jag permanentbanna. Men fortsätter de i samma stil, bye bye.

Vänligen,
Johnny

Då kan vi återgå till att läsa om mc och RELATERADE saker igen. TACK :tummenupp

:tummenupp :tummenupp :tummenupp
Hoppas du orkar fortsätta att rensa ut de som inte hör hemma här :Bugar
Vet att det kan kännas tröstlöst ibland, men ngn måste göra "skitgörat" för att vi andra ska fortsätta tycka att SH är den bästa sidan att vara på!!

va kul att så många är intresserade av att förbättra och hålla sidan så bra som den faktiskt oftast är!

Tack! Nivån de senaste dagarna har varit katastrofal, ett flertal diskussioner har resulterat i påhopp, personangrepp och ett helt register av flamebait. Sådant behövs inte här, anser jag.

Nr:18 skrev:
Tack! Nivån de senaste dagarna har varit katastrofal, ett flertal diskussioner har resulterat i påhopp, personangrepp och ett helt register av flamebait. Sådant behövs inte här, anser jag.

Kan bara hålla med..kändes som om man var på ett helt annat forum
när man kollade igenom ett par trådar dom senaste dagarna.

bra att swedie tar tag i saken å försöker engagera sig, tyvärr finns det alltid idioter överallt! :fyllisar

Swedie: Är det bara du som är moderator?
Kanske är läge att plocka in någon mer du litar på som kan hjälpa till och städa upp?

prowler skrev:
Swedie: Är det bara du som är moderator?
Kanske är läge att plocka in någon mer du litar på som kan hjälpa till och städa upp?

Eller eventuellt städa upp våran egen skit så blir alla glada o nöjda :tummenupp

Tyvärr är det ju alltid så, att några få förstör för mängden!

Men som vissa andra sagt, några flera seriösa moderatorer skulle nog inte sitta fel!

@Swedie: Bra att du styr upp.. Det kanske tom kan vara en idé med fler moderatorer? Kanske kan vara bra om du är upptagen med annat än att leka hök?

Edit: Sen som vanligt :rolleyes:

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back