Några hårt piskade långmilare här på forumet?

Min Xj 900 -83 hade gått ca 9000 mil o gick helt klockrent i motor.

Hade en GSX 1100 -84 med 8500 mil på mätaren, lät lite från primärlagert, men var tydligen helt normalt. Gick som en iller på red bull.

Sprängde dock en Cbr 600 -88 då den gått ca 6000 mil.

Och en Gsx 550 -86 med 7000 mil på gick även den en tidig död till mötes i mina händer.

Teori:
Större motorer behöver lastas mindre och håller längre.
 
Drygt 16.000 mil nu på gamla bettan, hon är en -90 GSXR1100 och går som ett lok.

Fuskis, jag vet att du totalrenoverade motorn för nåt år sen! :arsele

edit: Min GSX hade rullat ca 3400 mil när jag köpte den i vintras och den var i princip i nyskick maskinellt. Fast jag har fått byta däck och nu har en lampa lagt av.
 
Jag tror att det inte finns så många långmilare i Sverige pga hojåkare sätter hojar i tallar/bergväggar/bilar eller får dom snodda innan de gått riktigt långt.
Eller att de bli inlösta pga ganska små skador tidigt.
 
Min GSX 1100-83 har gått 9200 mil. Startar varje gång utan problem och låter hur bra som helst i motorn
 
Första XT:n jag budade på hade gått 34.000. har frör mig att "Mc-budet" hade en som gått över 50.000
 
Coolt, de fanns några fler exemplar där ute. Trodde för en stund att jag var speciell när alla man träffar säger "oj, va långt den har gått" när dom ser mätarn... Jag bryr mig inte så länge allt funkar som de ska :D
 
Har en r1-99 som gått snart 4000 mil. Ny koppling nu precis. Blir lagom att kolla ventiler till vintern. Sen är den som ny igen. Lär dröja innan den säljs, hoppas jag.
 
Min gamla Honda har gått 10500 mil. Gjorde en liten motorrenovering vid ca 7500 mil. Kamkedjan hade tuggat sig igenom cylinderblocket, så jag fick svetsa ihop det. Passade då på att byta en del andra grejor när jag ändå var där nere och rotade. Den har stått still nu i tre år eftersom jag försökt få tag på saker till svingarmen, som nu är fixat. När den stått still i två år tänkte jag att jag skulle prova starta den. Den gick igång nästan direkt och spann på utan några missljud.

Duccen har gått 5200 mil och det lär bli en del mil till.
 
Fuskis, jag vet att du totalrenoverade motorn för nåt år sen! :arsele

edit: Min GSX hade rullat ca 3400 mil när jag köpte den i vintras och den var i princip i nyskick maskinellt. Fast jag har fått byta däck och nu har en lampa lagt av.
Bytte bara packningar, kolvringar och ventilstyrningar pga den drack olja som en gammal R1:a.
 
Köpte min R1 15/7 2008,den har nu gått 3000mil utan problem
En hoj ska andvändas:D
 
Ett bra exempel förutom budhojar är alla de som finns på körskolorna. De är förvisso allmänt misshandlade och välta x antal gånger men tickar på. Jag kommer ihåg att jag höjde ögonbrynen när man såg mätaren första gången och tänkte att man skulle fixa konbanan med det här skruttet. :huvet Det gick..
 
Jag tror att det inte finns så många långmilare i Sverige pga hojåkare sätter hojar i tallar/bergväggar/bilar eller får dom snodda innan de gått riktigt långt.
Eller att de bli inlösta pga ganska små skador tidigt.

Dock, borde trådrubriken ändras.

"Vi som är ärliga med vår mätarställning."

Det skruvas tillbaka, används cykeldator mm, något som rätt vanligt.

Bara för att en del har fått för sig att en hoj är slut efter att mätarställningen har passerat 3000 mil .....:gnissla
 
...varvade upp helt galet.
Då hade cykeln gått cirkus 50.000 mil.... Hondakvalite´.

Ja kan man säga annat? :D

Min lilla fågel har gått lite över 6300 mil nu. Läste i SMC's tidning om en Honda BB som gått 20 000 +. -97a det med.

Honda rules..
:squid
 
Last edited:
Min Rf600r har gått 6500 idag.
O inte håller jag igen. Kör ganska långa sträckor (45-60min / tillfälle) med 8-9tusen(eller mer) varv. Den går som en klocka.
 
Ha, ha

Miltal ja...:D
Nu är jag ju en gammal gubbjävel men här kommer mina synder:
- FZ750= 8200 mil vid inbyte, test visar att hojan är ok?!:tuttar
- FZR 1000 = 6250 mil vid inbyte, inga som helst problem:yoparty
- R1100S= 5350 miln just nu och inga som helst problem ..

Med andra ord, kör med era hojar och njut!!!:banana
 
Köpte min som demo 06 (05:a) och den hade då gått 280 mil. I dagsläget har jag passerat 2700 och kan i min vildaste fantasi inte hitta tillvägagångssättet för att vissa kan sälja sina 80-90 talare med 2500 mil på mätaren. Solskensknutar i sitt esse.
 
Min hoj R1200R från aug 2007 har snart gått 4000 mil. Fler blir det, hösten är lång. :)
 
Får väl lägga upp RDn här då,5200mil men har bytt kolvar sen jag köpte den,ingen aning om hur många kolvbyten innan min ägo.
Fler kommer det bli,problemfri i övrigt om man räknar bort svampig fjädring och mjukt chassi.

R6an är så ny så den räknas inte,2100mil bara,tycker den går bättre nu men det kanske beror på att jag är bättre på att köra...

Henrik
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top