Några hårt piskade långmilare här på forumet?

cbr´n passerade 7000mil i för ett par veckor sedan. och allt funkar fint.
 
Om man läser Motorads 5000 milatester så verkar ju hojarna går det bubbla ganska lätt, efter 5000 mil är ju i princip inget slitet mer än kopplingen.
 
TDM 850 -00 som gått ca 4500 mil. Tuffar och går. Bytt drevlagret men i övrigt inget annat än vanlig service och omvårdnad.
 
GSXR1000 -06, 3.000 mil, inga problem bara service och jag hade nog tänkt lägga minst det dubbla innan jag säljer, om jag inte skrotar...:näsblod

Fredrik:tummenupp
 
Sålde en ZX9-R -95 med 7100 mil på mätaren. Tror inte att det blir några
problem med att nå 10.000 mil med den om man fortsätter sköta den.
 
Sålde min FZR1000 då hade den gått en bit över 5000mil, inget som felade.
Instämmer med det påståendet att folk generellt är "livrädda" för allt som gått 3000mil eller mer. En sån hoj har ju 2ggr så mycket till att ge innan den bör kollas över mer än ventilspel och oljefilter.. (mja, kanske inte en race-motard då, men det är av andra orsaker...)
 
Jag har en kawasaki vn1500 -88 som har gått över 10000 mil nu, körde till norge framotillbaka fast den åt olja pga kassa ventiltätningar plus skitdåligt kolvringar.
sånt är fixat nu, och den forsätter att gå.
stadiga servicar, håll koll på oljan, så är de bra.
 
Jag är jättetråkig när det gäller mil.

Alla mina är riktiga lågmilare, utom kanske min racereplika750 som gått strax över 3000mil. I övrigt har mina hojar knappt passerat 1000mil. R1an har inte ens hunnit passera 100mil :D

... sa jag att alla är i absolut utställningsskick? :rolleyes:
 
Min har inte gått mer än 6500 mil ännu, men mer blir det. Drar inte en droppe olja.
 
Min Kawasaki 750 -96 har gått strax under 5000 mil. och den drar knappt nån olja alls, har aldrig behövt fylla på nått mellan oljebytena
 
En karl i vår svenska classic honda-klubb CHCS köpte sin CB750 ny tidigt 70-tal
Har den kvar än, och kör den så ofta det bara går fortfarande.
Snacka om evig kärlek!

För fyra år sedan hade han sitt första egentliga haveri.
Självklart har han bytt slitdelar osv, men haveriet var det enda oplanerade stoppet på alla dessa år, och det var en vevstake som gick av då han under en omkörning på fullgas, missade en växel och maskinen varvade upp helt galet.

Då hade cykeln gått cirkus 50.000 mil.

Jepp. Femtio tuuuuusen MIL!





Hondakvalite´.
 
Last edited:
mitt "åskäss" har rullat 60 000 km på ett ungefär... drar ingen olja konstigt nog, det är ju en äldre Yamaha:confused:

Dock så har jag bara kört 200meter i år:huvet, man måste spara på grejerna...:rolleyes:
 
Finns väl en viss GSXR1100 som gått en hel del mil här på forumet där ägaren har samma användarnamn som hojen i fråga.

Tror folk i allmänhet är överdrivet rädda för mil. Skötsel är A-O. :tummenupp
Drygt 16.000 mil nu på gamla bettan, hon är en -90 GSXR1100 och går som ett lok.
 
En karl i vår svenska classic honda-klubb CHCS köpte sin CB750 ny tidigt 70-tal
Har den kvar än, och kör den så ofta det bara går fortfarande.
Snacka om evig kärlek!

För fyra år sedan hade han sitt första egentliga haveri.
Självklart har han bytt slitdelar osv, men haveriet var det enda oplanerade stoppet på alla dessa år, och det var en vevstake som gick av då han under en omkörning på fullgas, missade en växel och maskinen varvade upp helt galet.

Då hade cykeln gått cirkus 50.000 mil.

Jepp. Femtio tuuuuusen MIL!





Hondakvalite´.

2500mil och service, inga andra problem, bara att tuta å köra :tummenupp
50000 mil så har jag hoj länge :tummenupp
Honda :banana
 
Man kör ju bara honda då, så efter 5000 mil är de knappt inkörda. :D

Min viffer har snart rullat 10k, och blackbirden är strax uppe i 6k.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top