Något bilfolk här??

Det är en billig "försäkring".

Men.. det är ändå stora pengar.

självklart är det stora pengar, men samtidigt e det lite komiskt att se, och missförstå mig rätt nu, att folk som lägger ner mängder, ibland 100.000:- + på sina bilar tycker att det är dyrt med 4 - 6000:- för en ganska vesäntlig pryl.

Men, varför inte köpa bara sonden själv, och så köp elektroniken ihop med några andra. jag e ganska kass på sånt här, men den används väl ändå bara vid mappning/inkörning ?

Självklart är man fast i bilträsket också :)

Bifogat

• DSC00258.jpg
    DSC00258.jpg
    207.6 KB · Visningar: 80
  • DSC_6319 omgjord.jpg
    DSC_6319 omgjord.jpg
    248 KB · Visningar: 112
självklart är det stora pengar, men samtidigt e det lite komiskt att se, och missförstå mig rätt nu, att folk som lägger ner mängder, ibland 100.000:- + på sina bilar tycker att det är dyrt med 4 - 6000:- för en ganska vesäntlig pryl.

Men, varför inte köpa bara sonden själv, och så köp elektroniken ihop med några andra. jag e ganska kass på sånt här, men den används väl ändå bara vid mappning/inkörning ?

Jag håller med dig.

Den används vid mappning och för att kolla värden ja.

Självklart är man fast i bilträsket också :)

snusk..

Last edited:
Honda är mitt liv. även innom bilvärlden=) har haft ett flertal olika hondor genom åren. här är min nuvarnade

Bifogat

• IMG_0456.jpg
    IMG_0456.jpg
    208.2 KB · Visningar: 77
  • IMG_0445.jpg
    IMG_0445.jpg
    244.2 KB · Visningar: 99
Okej, vem har den kraftfullaste SERIEPRODUCERADE bil o inte tattarsöndertrimmad härke?! :D (ta det rätt)

Okej, vem har den kraftfullaste SERIEPRODUCERADE bil o inte tattarsöndertrimmad härke?! :D (ta det rätt)

Måste ju vara min Bmw 316i då på 112hk? :banana

97452-1472626.jpg

Min volvo fred flintstone edition :D Sämsta oturs bil jag haft..

Bifogat

• 141464-1450956.jpg
    141464-1450956.jpg
    91.6 KB · Visningar: 68
Såklart, har en 740 Turbo som med tiden byggs om mer och mer för drifting. Men som tidigare student och nu lärling går det sakta, men det tar sig! vinterns planer är 300hk och satsa på bättre väghållning.

Då vinner mamma. 65 hästars skoda. Ett Bokstavligt talat okörbart monster...

:mad: Men om vi räknar lite på de... Din mors skoda väger? Ca 800kg och min Bmw väger 1800kg Så vinner jag iallefall... :blah

:notme:felämne

:backontop

Här har ni iallefall något att dräggla åt en riktig klassiker min Nissan 180zx Eller 200sx s12 som den heter egentligen. :)

165456-1568172.jpg

165456-1569351.jpg

Last edited:
:mad: Men om vi räknar lite på de... Din mors skoda väger? Ca 800kg och min Bmw väger 1800kg Så vinner jag iallefall... :blah

:notme:felämne

:backontop

Här har ni iallefall något att dräggla åt en riktig klassiker min Nissan 180zx Eller 200sx s12 som den heter egentligen. :)

165456-1568172.jpg

165456-1569351.jpg

tror den skorven väger lite mer än 800 kilogram :D 1160 kilogram närmare bestämt.

Vilken raritet! Mums. Ferrari och porsche i all ära. Men en gammal hederlig japs är fint som bara fan..

Du, det ser ut som fjädringen och huvgångjärnen har gått sönder på din mammas toyota...

haha ja det var ju verkligen ett briljant svar, ett uttalande från en folkracemeckare till och med! hahaha du borde nog förstå vitsen med vissa saker innan du berättar hur smart du är. men tack ändå hjärtat :tummenupp

haha ja det var ju verkligen ett briljant svar, ett uttalande från en folkracemeckare till och med! hahaha du borde nog förstå vitsen med vissa saker innan du berättar hur smart du är. men tack ändå hjärtat :tummenupp

Jo, jag vet vad vitsen är, utseende, inget annat!

Du kan inbilla dig hur mycket du vill att det är för väghållningen och kylningen, men det är BS.

z32'an har ju en v6 med dubbla turbo så man kan väl få ut lite mer hk än skylinen om man vill. Dock väger ju 300 ganska mycke.. :näsblod

Det ända problemet med 300 motor är att den har en tendens att läcka olja och vatten ur dom kassa slangarna. jag kommer dock inom snar framtid att bytta alla slangar i bilen.

Ja fast RB26 har ju dubbla agg original och har 6 cylindrar. Den är på 2.6 liter. Är Z32 en 3.0?

Japp 3,0 ja ja då kanske det inte skilljer så mycke på dom bilarna då. Men min är iallefall vänsterstyrd.. :)

Det spelar ingen roll alls. Grymt med högerstyrt ju. Enda problemet är att veta hur man ska gå när man har två bilar, en vänster och en högerstyrd. Har ryckt upp fel dörr på båda ett antal gånger.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing