Något bilfolk här??

Japp en 300zx.. :) hahah ne den bilen är känd att blandannat vara en relations förstörare.... ;) Min ska iallefall vara klar tills japmeet 2010.. :yoparty

Hur är motorn i den? Bättre eller sämre än RB26an från skyline? Jag har iallafall Z32 luftmassemätare i min, ska väl klara av 500hk styck :näsblod

Hur är motorn i den? Bättre eller sämre än RB26an från skyline? Jag har iallafall Z32 luftmassemätare i min, ska väl klara av 500hk styck :näsblod

Nu är inte jag någon expert på området, men skyline motorn är nog bättre tror jag.

Eller åtminståne brukar det ju plockas betydligt mer effekt ur dom, sen kan väl hur bra motorn är defineras på hur många olika sätt som hellst... :näsblod

Nu är inte jag någon expert på området, men skyline motorn är nog bättre tror jag.

Eller åtminståne brukar det ju plockas betydligt mer effekt ur dom, sen kan väl hur bra motorn är defineras på hur många olika sätt som hellst... :näsblod

Dom flesta motorer har väl någon svag punkt som ställer till problem förr eller senare. Oljetillförseln är väl RB26ans stora problem.

Det går att få ut massor av mos ur dom där miniatyr blocken också.

Det gör det ur nästan allt...frågan är om det håller bara, det jag sett av 200SX är att vevlagren verkar vara gjorda av kexchoklad (luktar problem med oljetillförsel, eller så drabbas alla 200or av klåfingriga kepsmongon som bara skruvar upp laddtrycket :D ).

Det skjuts så onödigt mycket motorer pga ren okunskap, speciellt turbomotorer...

/J

Last edited:
Dom flesta motorer har väl någon svag punkt som ställer till problem förr eller senare. Oljetillförseln är väl RB26ans stora problem.

Kan så vara. Har inte haft nån själv, eller haft och göra med någon så jag vet inte. :näsblod

Det gör det ur nästan allt...frågan är om det håller bara, det jag sett av 200SX är att vevlagren verkar vara gjorda av kexchoklad (luktar problem med oljetillförsel, eller så drabbas alla 200or av klåfingriga kepsmongon som bara skruvar upp laddtrycket :D ).

Det skjuts så onödigt mycket motorer pga ren okunskap, speciellt turbomotorer...

/J

Så sant som det är sagt. Det jag påpekar var att det är absolut inga problem att mata en 1.8 litare med mustiga hästkrafter.

Kolla den vpm byggde, 705 hästar :4skrika hysteriskt!

Får du ihop det då?

jag fick en ny innovate lc1 bb lambda på reklamation, igår när jag kopplade in den nya fick jag exakt samma felmeddelande som på den jag reklamera :huvet

Det som återstår är en fungernade lambda och mappning
När bilen rullar osv skall jag nog stoppa i en lite roligare turbo, grenrör och blompinne och lockerdiff

Last edited:
jag fick en ny innovate lc1 bb lambda på reklamation, igår när jag kopplade in den nya fick jag exakt samma felmeddelande som på den jag reklamera :huvet

När bilen rullar osv skall jag nog stoppa i en lite roligare turbo och blompinne och lockerdiff

Tjöp ett VEMS BBL med avgastemp istället, har inte hunnit testa min ännu men folk som har den verkar helnöjda.

z32'an har ju en v6 med dubbla turbo så man kan väl få ut lite mer hk än skylinen om man vill. Dock väger ju 300 ganska mycke.. :näsblod

Det ända problemet med 300 motor är att den har en tendens att läcka olja och vatten ur dom kassa slangarna. jag kommer dock inom snar framtid att bytta alla slangar i bilen.

z32'an har ju en v6 med dubbla turbo så man kan väl få ut lite mer hk än skylinen om man vill. Dock väger ju 300 ganska mycke.. :näsblod

Det ända problemet med 300 motor är att den har en tendens att läcka olja och vatten ur dom kassa slangarna. jag kommer dock inom snar framtid att bytta alla slangar i bilen.

Nja, dubbla aggregat är i sig ingen given faktor för att få ut mer pulver.

Hur mycket motorn klarar av att flöda, och vad bottendelen tål är vad det handlar om, turbon skall leverera luft för effekten, och vara dimensionerad så man får ett vettigt register. :)

/J

Oljekylning/mängd är väl lite snålt tilltaget i 200'orna. Beror mest på kepsmongon som du säger :gnissla:gnissla

Nja, dubbla aggregat är i sig ingen given faktor för att få ut mer pulver.

Hur mycket motorn klarar av att flöda, och vad bottendelen tål är vad det handlar om, turbon skall leverera luft för effekten, och vara dimensionerad så man får ett vettigt register. :)

Ne absolut inte dock är 300 motorn lite större än skyline motorn.

När bilen rullar osv skall jag nog stoppa i en lite roligare turbo, grenrör och blompinne och lockerdiff

Aldrig kul med prylar som inte fungerar.. en bredbands lambda är inte direkt någon billig pryl heller.

AEM:s bbl är jävligt bra.

Innovate rockar benhårt när det gäller bredbandslambda.

/J - har testat en bunt olika..

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...