Något att begrunda och pengar att spara!!

Jahopp.

Då var blanketten för utträde ur Svenska Kyrkan påskriven och klar. Postar den på vägen hem från jobbet.

Mr. President skrev:
Då var blanketten för utträde ur Svenska Kyrkan påskriven och klar. Postar den på vägen hem från jobbet.

Förvänta dej ett "hatbrev" från vår kära kyrka med frågor om varför och vad du förlorar!!! :4skrika

Men vill man inte gifta sig i kyrkan då?

Hur går ett borgerligt bröllop till?

Inte för att jag vill gifta mig, men man vet aldrig :tuttar

Jag är antingen trög eller okoncentrerad.

"Däremot får man inte gifta sig religiöst eller ha en religiös ceremoni när man begravs. (Dock är prästen i den egna församlingen skyldig att viga par där minst en person är medlem i kyrkan.)"

Den som orkar kan förklara vad skillnaden är mellan att gifta sig med religiös ceremoni och att bli vigd i den egna församligen?

//@

ps. högerklicka på den sidan så kommer det ett roligt meddelande ds.

Skulle aldrig falla mig in att gå ur kyrkan.
Jag är icke troende. Men jag tycker kyrkan är bra och ska vara kvar.
:Bugar

Vilka snikna stackare. Några tusenlappar per år, vad gör det? Inte ens jag som student behöver dom pengarna...

Ja jag har gått ur för 10 år sedan, detta för att jag inte tror på kristendomen. Sen är det ju fan en bonus att man sparar en slant :D

goodfella skrev:
Vilka snikna stackare. Några tusenlappar per år, vad gör det? Inte ens jag som student behöver dom pengarna...
Om man är student blir det knappast några tusingar... det är mer ett personligt ställningstagande än ekonomiskt.

/F

goodfella skrev:
Man vill väl lägga pengarna på något annat som känns viktigare. Varför inte Rädda barnen eller något. Är man sniken då?

Hmmm....

Har faktiskt inte tänkt på det men då går ju för fn närmare 100 lapp/år till något man inte tror på.

Det är ju noo go(o)d. :hihi

/M

Felix skrev:
Om man är student blir det knappast några tusingar... det är mer ett personligt ställningstagande än ekonomiskt.

/F
Blir det nåpgra pengar överhuvdtaget som går dit??? Alltså jag menar, en del av CSN-bidraget går väl inte till kyrkan???

Hoppas jag inte iaf =) Betala kan jag göra när jag har lön, men mitt sura CSN-bidrag på 6900 ska dom ge fan i :mad: :rolleyes: :näsblod

:7peta

:banana Jag gick ur för 20 år sedan och räknade ut att jag har tjänat ca 80000:- skattefritt på det.

Sådär... pappret utskrivet och ifyllt. Skall bara skickas och det gör jag imorgon. Tänkte inte finansiera något jag inte tror på för fem öre.

hållundan skrev:
Har du tjänat på det??? Hur fan då?
Sparat om inte annat :7peta

:banana

Edit: Halmstad? Najs!
Sparat eller tjänat spelar det någon roll?
Det är i alla fall 80000:- rent ner i fickan. :lol

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...