Jag har köpt cylinder och kolv begagnat. Cylindern har haningen? kvar och borde inte vara borrad tidigare? Kolven ser faktiskt fin ut efter att ha blivigt rengjord (ej på bild). Eller är det kanske lika bra att köpa en ny?. Nya ringar vill jag i alla fall satsa på. Problemet är att jag inte vet vad det är för kolv. Om det är någon piratkopia eller om den kanske är smidd? Jag har inte den blekaste. Det enda jag vet är att den verkar annorlunda. Kollar man på de två kolvringarna är de olika. Samma gäller piggarna i spåren på kolven som också är olika upp och nedtill.
Någon som känner igen detta? Kanske vet vad det är för kolv? Den är märkt "50". Men det är väl storleken. När jag ändå skriver en tråd här så får de som känner sig kunniga även säga några ord om cylinderloppet. Ser det bra ut? Nu ser det aningen grovt ut på bilden vilket det inte riktigt är i verkligheten.
Tacksam för svar.
Någon som känner igen detta? Kanske vet vad det är för kolv? Den är märkt "50". Men det är väl storleken. När jag ändå skriver en tråd här så får de som känner sig kunniga även säga några ord om cylinderloppet. Ser det bra ut? Nu ser det aningen grovt ut på bilden vilket det inte riktigt är i verkligheten.
Tacksam för svar.
Last edited: