Någon som har justerbara fotpinnar/kontroller på sin hoj?

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
- Jag vill sänka fotpinnarna o tillhörande reglage - broms- o växel - nedåt och bakåt. Vilket kit menar du som finns i den vägen?
Då är det bara fotpinnarna som behöver sänkas. Broms- och växelspak är ju bara att justera ner. Googla cbr1000rr footpeg lowering kit.
Tex:


Eller prova en rsv4, den har nog 3-4cm extra benutrymme jämfört med bladen. ?
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Jag är 191cm och kör med PP tuning rearsets för att få till en bekvämare körställning.
Det blir det när fötterna åker längre bak...
- Okey, men förblir inte knävinkeln densamma ungefär, eftersom de väl är högre placerade än OEM ändå?
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Då är det bara fotpinnarna som behöver sänkas. Broms- och växelspak är ju bara att justera ner. Googla cbr1000rr footpeg lowering kit.
Tex:


Eller prova en rsv4, den har nog 3-4cm extra benutrymme jämfört med bladen. ?
- Det vore prima, för de kunde ju tillverkas för en tiondel av det priset någonstans då. Men går det verkligen justera spakarna så de passar utan att flytta deras respektive fästen? Minns inte hur det ser ut på hojen nu, men i alla andra set ingår ju justerbart/förlängt bromsstag t.ex.
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
- Det vore prima, för de kunde ju tillverkas för en tiondel av det priset någonstans då. Men går det verkligen justera spakarna så de passar utan att flytta deras respektive fästen? Minns inte hur det ser ut på hojen nu, men i alla andra set ingår ju justerbart/förlängt bromsstag t.ex.
Ja, billigt var det inte. Kanske går att hitta nån chinesiumvariant? Eller snida ihop själv?
På rearset flyttar man ju bak hela paketet, som namnet antyder. =)
Vill man bara flytta fotpinnarna ett par cm rakt ner är jag ganska säker på att de funkar med justermånen på orig. broms och växel. Men det ät ju enkelt att kolla innan man beställer nåt.

Håller med om att man inte vill ha bak fotpinnarna för gatåka, då får man ju all kroppsvikt på styret. Det blir tröttsamt efter några timmar. =)
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
- Okey, men förblir inte knävinkeln densamma ungefär, eftersom de väl är högre placerade än OEM ändå?
Nja svårt att beskriva men låret blir lite mer rakt ner och blir knävinkeln lite mindre.
Känns bekvämare. Du kan inte provsitta nån modell som har standard och flyttade för att få uppleva skillnaden?
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Nja svårt att beskriva men låret blir lite mer rakt ner och blir knävinkeln lite mindre.
Känns bekvämare. Du kan inte provsitta nån modell som har standard och flyttade för att få uppleva skillnaden?
- Säkert bra lösning för banan, men frågan är om det inte blir mycket tricepshäng i hastigheter under 150. Kan bli knepigt att hitta min hojmodell med sådana påmonterade att provsitta, tyvärr.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top