Någon som har justerbara fotpinnar/kontroller på sin hoj?

- Jag vill sänka fotpinnarna o tillhörande reglage - broms- o växel - nedåt och bakåt. Vilket kit menar du som finns i den vägen?
Då är det bara fotpinnarna som behöver sänkas. Broms- och växelspak är ju bara att justera ner. Googla cbr1000rr footpeg lowering kit.
Tex:


Eller prova en rsv4, den har nog 3-4cm extra benutrymme jämfört med bladen. ?
 
Jag är 191cm och kör med PP tuning rearsets för att få till en bekvämare körställning.
Det blir det när fötterna åker längre bak...
- Okey, men förblir inte knävinkeln densamma ungefär, eftersom de väl är högre placerade än OEM ändå?
 
Då är det bara fotpinnarna som behöver sänkas. Broms- och växelspak är ju bara att justera ner. Googla cbr1000rr footpeg lowering kit.
Tex:


Eller prova en rsv4, den har nog 3-4cm extra benutrymme jämfört med bladen. ?
- Det vore prima, för de kunde ju tillverkas för en tiondel av det priset någonstans då. Men går det verkligen justera spakarna så de passar utan att flytta deras respektive fästen? Minns inte hur det ser ut på hojen nu, men i alla andra set ingår ju justerbart/förlängt bromsstag t.ex.
 
- Det vore prima, för de kunde ju tillverkas för en tiondel av det priset någonstans då. Men går det verkligen justera spakarna så de passar utan att flytta deras respektive fästen? Minns inte hur det ser ut på hojen nu, men i alla andra set ingår ju justerbart/förlängt bromsstag t.ex.
Ja, billigt var det inte. Kanske går att hitta nån chinesiumvariant? Eller snida ihop själv?
På rearset flyttar man ju bak hela paketet, som namnet antyder. =)
Vill man bara flytta fotpinnarna ett par cm rakt ner är jag ganska säker på att de funkar med justermånen på orig. broms och växel. Men det ät ju enkelt att kolla innan man beställer nåt.

Håller med om att man inte vill ha bak fotpinnarna för gatåka, då får man ju all kroppsvikt på styret. Det blir tröttsamt efter några timmar. =)
 
- Okey, men förblir inte knävinkeln densamma ungefär, eftersom de väl är högre placerade än OEM ändå?
Nja svårt att beskriva men låret blir lite mer rakt ner och blir knävinkeln lite mindre.
Känns bekvämare. Du kan inte provsitta nån modell som har standard och flyttade för att få uppleva skillnaden?
 
Nja svårt att beskriva men låret blir lite mer rakt ner och blir knävinkeln lite mindre.
Känns bekvämare. Du kan inte provsitta nån modell som har standard och flyttade för att få uppleva skillnaden?
- Säkert bra lösning för banan, men frågan är om det inte blir mycket tricepshäng i hastigheter under 150. Kan bli knepigt att hitta min hojmodell med sådana påmonterade att provsitta, tyvärr.
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top