Någon med 600cc som vill rejsa mot BMW (filmas)?

Vad jag skulle vilja se är något följande fordon mot varandra i lite olika kombinationer:

Liten standard mc: Kawasaki ER-6, Suzuki SV650 eller dyl.
Standard Mc: Yamaha FZ1, Bandit 1200, Kawasaki Z1000 eller dyl.
Sporthoj liten: CBR600RR, GSX-R600, osv.
Sporthoj stor: GSX-R1000, CBR1000RR, R1, osv.
Sporttourer: Hayabusa, ZZR1400, osv.
Trimmad hoj: Turbohoj, eller annan vettigt trimmad hoj

Standard sportbil: BMW M3/M5, Audi RS4/RS6, osv.
Supersportbil: valfri exotisk supersportbil t.ex Audi R8, Lamborghini, osv.
Lätt trimmad bil: typ chippad turbobil.
Hårt trimmad bil: ordentligt trimmad bil.

Givetvis går inte allt detta att ordna på samma gång, men det är vad jag tycker vore intressant att se på film.
Men man kan ju köra några saker i taget för att börja någonstans.

Får jag bara skruva ihop min hoj efter senaste *skrämma slaget på mig med blårök episoden* så ställer jag upp både som förare och som kamerahoj.

Jag håller samma tempo med Hertigen som Jürgen gör med bly-sänket, är inte Tysken mycket snabbare i år så ställer jag upp!

Vad jag skulle vilja se är något följande fordon mot varandra i lite olika kombinationer:

Givetvis går inte allt detta att ordna på samma gång, men det är vad jag tycker vore intressant att se på film.

Får jag bara skruva ihop min hoj efter senaste *skrämma slaget på mig med blårök episoden* så ställer jag upp både som förare och som kamerahoj.
Ja det skulle vara grymt skoj!! Jag är på!:tummenupp
Kan bidra med BMW E60 M5 om det behövs.
Det skulle vara kul! Så kan jag få testa mot den en gång också :)

Jag håller samma tempo med Hertigen som Jürgen gör med bly-sänket, är inte Tysken mycket snabbare i år så ställer jag upp!

Kolla PM!:banana

Var ute en sväng och handlade lite på Coop nyss samt tankade på Shell i Täby, kom massa roliga hojjar och bilar på E18 då fast när jag tankade samt åt fel håll :gråta

Varför inte besöka en motortävling. Där får man se sånt. Typ Stcc, Pro superbike

Trimmat däremot är det väll så att få hojjar har nåt att hämta mot en riktigt snabb street race bil..?Är ialla fall min ärfarenhet av det lilla jag har sätt.Givetvis med stående start och däckvärmning och hela baletten...

Krävs mycket av en streetrace bil om för att köra ifrån en snabb hoj med bra förare. Här är en ZZR1400 med ORGINAL motor och förlängd sving som kör på 8.54. Turbo på en sådan så kanske han är nere på 8 blank. Inte direkt många streetrace bilar som kör på 8'or.

http://www.youtube.com/watch?v=6Oh2zxbZqkA

Gasa ikväll nån??
Jobbar sent hela veckan :gnissla

Varför inte besöka en motortävling. Där får man se sånt. Typ Stcc, Pro superbike
Coolt har de börjat köra hoj vs. bil på STCC racen, det har jag missat helt.
Vilka intervaller kör de ?
0-100, 50-160, 0-200, 0-300 ?

:brinnerup

Krävs mycket av en streetrace bil om för att köra ifrån en snabb hoj med bra förare. Här är en ZZR1400 med ORGINAL motor och förlängd sving som kör på 8.54. Turbo på en sådan så kanske han är nere på 8 blank. Inte direkt många streetrace bilar som kör på 8'or.

Det är nog ganska få härinne på SH som skulle lyckas att köra en 8:a med sin hoj på gatan.

Last edited:
Det är nog ganska få härinne på SH som skulle lyckas att köra en 8:a med sin hoj på gatan.

Ja, det är ganska så få som är så skickliga på sådana starter.
Hur ser det ut på bilsidan, är det många som kör höga 8'or med sina streetrace bilar ?

Last edited:
Ja, det är ganska så få som är så skickliga på sådana starter.
Hur ser det ut på bilsidan, är det många som kör höga 8'or med sina streetrace bilar ?
Det finns, men då är dom mer eller mindre byggda enbart för raktfram-åka, vilket tex. min bil absolut inte är och jag kör absolut ingen 8a heller :tungan

Ev. blir det lite gasa i morrn eller lördag :) Jag var ute och letade hojar ikväll igen men hittade ingen :tungan

Ojdå, minst sagt imponerande, men orginal förutom förlängd sving är väll en saning med modifikation va?Det jag grundade mitt påstående (eller kanse snarare fråga...) att snabba street race bilar piskar dom flästa hojar är dels det faktum att bilar alltid har snabbare tider på strippen än jämförbara klasser för MC och dels för att dom få street race jag har sätt med snabba bilar vs. bågar så har bågarna varit hopplöst efter (då menar jag ju givetvis snabba bilar med utropstäcken, dom som har bakdäck som är lika breda som höga typ...).Det senare kan ju dels ha varit förarmissar och brist på förlängda svingar och dragracing däck kanse ioförsej...

Det jag grundade mitt påstående (eller kanse snarare fråga...) att snabba street race bilar piskar dom flästa hojar är dels det faktum att bilar alltid har snabbare tider på strippen än jämförbara klasser för MC

Vad är jämförbara klasser ?
Tex.

Turbohoj 350hk vs turbo skyline 800hk ?
GSXR 1000 vs Porsche GT3 ?
Kawasaki 1400 vs Lamborghini SV LP670 ?
Bruks hoj som kör över 800mil/år vs bruksbil som rullar 800mil/år ?

Det jag grundade mitt påstående (eller kanse snarare fråga...) att snabba street race bilar piskar dom flästa hojar är dels det faktum att bilar alltid har snabbare tider på strippen än jämförbara klasser för MC och dels för att dom få street race jag har sätt med snabba bilar vs. bågar så har bågarna varit hopplöst efter (då menar jag ju givetvis snabba bilar med utropstäcken, dom som har bakdäck som är lika breda som höga typ...).Det senare kan ju dels ha varit förarmissar och brist på förlängda svingar och dragracing däck kanse ioförsej...

Är det då streetrace bilar du menar som åker runt på nätterna och rejar utan att behöva transporteras på en trailer ?. Annars är det rena tävlingsfordon du pratar om.

Själv har jag aldrig varit på ett streetrace där några hojar blivit hopplöst efter. Skulle vara kul att se vad detta är för bilar som rullar runt i trafiken.

Last edited:
Vad är jämförbara klasser ?
Tex.

Turbohoj 350hk vs turbo skyline 800hk ?
GSXR 1000 vs Porsche GT3 ?
Kawasaki 1400 vs Lamborghini SV LP670 ?
Bruks hoj som kör över 800mil/år vs bruksbil som rullar 800mil/år ?

Är det då streetrace bilar du menar som åker runt på nätterna och rejar utan att behöva transporteras på en trailer ?. Annars är det rena tävlingsfordon du pratar om.

Själv har jag aldrig varit på ett streetrace där några hojar blivit hopplöst efter. Skulle vara kul att se vad detta är för bilar som rullar runt i trafiken.

Nja, ska väll erkänna att jag inte är någon expert på området, särskilt inte när det gäller hojar som är ett nyvaknat intresse för min del, men när det gäller kungklassen Top Fule så skilde det väll över en sekund till bilarnas fördel innan sträckan kortades ner av säkerhetsskäl.Lika så dom tävlingar med tidtagning för "gatbilar/mc jag varit på så brukar dom snabbaste bilarna vara snabbare än dom snabbaste hojarna, även om det finns en och annan turbohoj med förlängd sving med i startfältet.

När det gäller min defination på snabba street race bilar så brukar dom ju tas på triler om dom ska transporteras nå längre sträckor, dels pga. driftsäkerhetsskäl, men kanse framför allt av ekonomiska skäl.Tävlingsfordon?Betyder inte race (i street race) tävling?Många av dom snabbaste gatbilarna får inte köras på strippen pga. avsaknad av taggad bur och annat.Desutom krävs det ju lite andra chasssiereaktioner på gatan jämfört med klistrad stripp.Givetvis var det inte chippade Supror jag menade att inte sporthojarna hänger med:)

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti