Någon med 600cc som vill rejsa mot BMW (filmas)?

Känns nästan rimligt att åka upp till tokholm för att se er gasa, mäkta imponerad över beemern och även den dära konstiga HDn. Jörgen har du inga bilder på hur den ser ut med det nya blåset?

Känns nästan rimligt att åka upp till tokholm för att se er gasa, mäkta imponerad över beemern och även den dära konstiga HDn. Jörgen har du inga bilder på hur den ser ut med det nya blåset?

Inga bra bilder tycker jag :gnissla

Skulle vara kul att prova mot Nisse igen. Det nya avgassystemet samt sprutkonverteringen gav mig ju en ökning från 127 rwhp och 165 Nm när vi rejsade sist 2007 till 137 rwhp och 178 Nm i somras.
Får se vad det blir för effekt i år... Har beställt nya kolvämnen och letar efter en firma som kan specialtillverka kammar med en profil vi ska prova. Men det är svårt att slå en vass bil i top speed med en nakenhoj som min tror jag. Man hänger som en plastpåse i styret som det är redan nu. 210 och kanske även 402 meter är nog gynsammast för min hoj. 201 kan den vara rätt giftig på när allt stämmer.

Jag själv måste träna bort lite vinterspäck också :D

/J

Bifogat

• IMG_0279.JPG
    IMG_0279.JPG
    116.2 KB · Visningar: 159
  • IMG_0179.JPG
    IMG_0179.JPG
    127.5 KB · Visningar: 146
  • IMG_0187.JPG
    IMG_0187.JPG
    91.1 KB · Visningar: 118

Skulle vara kul att prova mot Nisse igen. Det nya avgassystemet samt sprutkonverteringen gav mig ju en ökning från 127 rwhp och 165 Nm när vi rejsade sist 2007 till 137 rwhp och 178 Nm i somras.
Får se vad det blir för effekt i år... Har beställt nya kolvämnen och letar efter en firma som kan specialtillverka kammar med en profil vi ska prova. Men det är svårt att slå en vass bil i top speed med en nakenhoj som min tror jag. Man hänger som en plastpåse i styret som det är redan nu. 210 och kanske även 402 meter är nog gynsammast för min hoj. 201 kan den vara rätt giftig på när allt stämmer.

/J

Det gör ont att säga det men din HD ser faktiskt jävligt giftig ut :tummenupp Har du några tider på 402 resp. 201m?

Det gör ont att säga det men din HD ser faktiskt jävligt giftig ut :tummenupp Har du några tider på 402 resp. 201m?

Tack. Men om jag bodde i Malmö skulle jag inte åka upp till Sthlm för att kolla på plojrejs, ni har ju det här arrangemanget att kolla på http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=199154
Lite avundssjuk! :D

Jag körde den första gången på strippen vid tre tillfällen i somras, jag är ganska rostig. Men som snabbast vart det på 201m 7.21 och 60-fot på 1.74.

Till mitt försvar måste jag dock säga att hela förra sommaren var varvstoppet sänkt från 7000 till 6500 pga av matta ventilfjädrar. Jag hade ventilfladder och lift off vid 6300. Den drog bara bra upp till 6300.
Här är en bänkning från i somras där det syns hur effekten rasar vid 6300 rpm.
Nu är det nya fjädrar och förhoppninsgvis även lite annat nytt. Nya kolvar med högre komp är beställda och förhoppningsvis hittar jag även en firma som kan slipa den kamprofil jag vill ha. Väntar på svar från Leineweber USA.

Nu ska jag sluta spamma om min hoj i Nisses tråd, jag har en byggtråd om min hoj där vi kan pratat om den. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=148665

Bifogat

• dyno_080702_nm.jpg
    dyno_080702_nm.jpg
    94.2 KB · Visningar: 122

/J

Nice:yoparty Jag kommer köra med återledande wastegate nu så din överöstar kanske min mer nu?:näsblod

Ja min pingelsoppakran hade ställt sig rakt bak av fartvinden istället för tvärs åt höger som är ON, och den pinnen är bara 2cm lång. Som tur är så är reserv-läget rakt bak. :hihi

hehe
- Hur ställer man om soppakranen till reserv på en HD ?
- Man bara kör upp i 200km/h så ställer den om sig själv
:hihi

Kul tråd
Lite synd att man inte såg så mycket på filmerna bara ( http://www.youtube.com/profile?user=nissejarnet&view=videos ).

Kanske blir några fler filmer i år?
Om ni kör mitt i sommaren så är det ju ljusare längre, så kanske det blir lite bättre film även om ni är ute sent på kvällarna?

Jag vill! Kör upp kärran på släp och traila ner, kan köra i D-mode då går den som en 600a skulle jag tro :tummenupp

Hoppas på en tur till Meca nångång kanske, så finns jag där i närheten:tungan

Det var ju satan vad den fläskar på nu! Antar att du kör med bättre gummi i backen nu också:D

Jag ställer gärna upp!
Bara att höra av sig vid intresse.
Kalas! :)
Hoppas på en tur till Meca nångång kanske, så finns jag där i närheten:tungan

Det var ju satan vad den fläskar på nu! Antar att du kör med bättre gummi i backen nu också:D

Njae, på filmen kör jag med 14" 185:or eller om det är 195, vanliga svenssondäck. Kul att rita lite:D

Ingen 600cc som vill vara med?

Ha, hade glömt bort denna tråd.
Klart den skall upp igen.
Bil vs. hoj är alltid roligt oavsett vem som vinner. (alltid retar det någon) :tummenupp

Fast nu kanske det inte är så värst mycket att jämföra längre när man själv kör en Blackbird turbo :tungan

Kul att se filmerna. men som sagt, synd att det var lite mörkt.

Det är lite som nån skrev i början. Som hojfantast "tror" man att en hoj alltid kör ifrån allt.
Och som bilfantast.. ja, då vet jag inte vad jag tror.. :)

Skulle va rätt kul att se lite "standardhojar" mot lite "standardbilar".

Med standard(sport)hojar menar jag t ex hojar utan nåt supertrim, mot nån standard(sport)bil, typ RS4 eller liknande. Sånt som är troligt att man stöter på ute på vägarna.

Det är lite som nån skrev i början. Som hojfantast "tror" man att en hoj alltid kör ifrån allt.

Med standard(sport)hojar menar jag t ex hojar utan nåt supertrim, mot nån standard(sport)bil, typ RS4 eller liknande. Sånt som är troligt att man stöter på ute på vägarna.

Skulle väll knappast bli en match?Tror inte särskilt många sportbilar har nått att sätta emot en sporthoj.Åtminstånde inte om man kallar RS4or och sånt för sportbil.Ska nog till betydligt "exotiskare" bilar för att ha en chans.Trimmat däremot är det väll så att få hojjar har nåt att hämta mot en riktigt snabb street race bil..?Är ialla fall min ärfarenhet av det lilla jag har sätt.Givetvis med stående start och däckvärmning och hela baletten...

Ha, hade glömt bort denna tråd.
Klart den skall upp igen.
Bil vs. hoj är alltid roligt oavsett vem som vinner. (alltid retar det någon) :tummenupp

Fast nu kanske det inte är så värst mycket att jämföra längre när man själv kör en Blackbird turbo :tungan
Hehe jag kan absolut testa, men som du säger så lär det inte vara nån större idé :D

Kör man typ en vanlig 600 -95a utan kåpor kan det nog blir jämnt? :)

Ställer upp om fler tillfällen kommer :)

Mvh.
Kalas, ska du ut ikväll? Är ju onsdag och allt :D

Haha ja kanske lite ;) Nej men det är alltid kul att gasa lite :D

Har rensat PM lådan lite föresten!

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna