Någon med 600cc som vill rejsa mot BMW (filmas)?

som skjuten ur en kanon sticker HDn iväg vid stilla stående :)

Kommer inte ihåg exakt, men dom gånger jag startar på 3an så var det 100 har jag för mig, och på 4an runt 140. 5an bör varit runt 170 kanske :)

Efter att som vanligt tillbringat fredagskvällen i garaget måste jag säga en sak jag så här efteråt hade i huvet medan jag pillade med hojen: Som mekkille är jag jäkligt impad över dig (och din bil). Enligt din profil är du är nyss fyllda 23.(grattis!!) Det betyder att du gjort ett sånt här motorbygge i din bil blott 22 år gammal, en bil som dessutom är från 1988 och som därmed är bara 3 år yngre än du och som många vanliga konsumenter ser som skrot.

Det fordrar genuina praktiska kunskaper i både motoruppbyggnad, gasväxling, termodynamik, transmission och motorstyrning. Jag är riktigt imponerad. Det är ju inget fultrim du hängt på. Hela turboinstallationen är snyggt gjord tycker jag. Dessutom har du, till skillnad från när jag var i din ålder, även sett helheten och lagt möda på växellåda och transmission, sett helheten. Allt detta i din unga ålder. För att inte nämna den ekonomiska aspekten, att planera detta och få ihop budgeten. Och då vet jag efter ett liv med oljiga fingrar att det inta bara är highperformance-delar som måste köpas, man måste hyra garageplats och verkstadsutrymmen mm. Du berättade om hur du löst allt detta och jag var inte mindre imponerad efter det kan jag säga. Det är en djävla skillnad jämfört med att rulla runt på en original sporthoj eller Porsche. :Bugar :tummenupp

som skjuten ur en kanon sticker HDn iväg vid stilla stående :)

Eller "Som skiten ur en kanin" som min mor brukade säga :hihi

Jag tror att du höjer min hoj till skyarna bara för att du ju ska dra mot Nisse i helgen och vill få det förväntade nederlaget till mindre förnedrande! ;)

Last edited:
You dirty dog :D

Att ta saker ur sitt sammanhang.....kanske ska börja knega på Aftonbladet

You filthy slut! :FU

Unge Nisse hade en skön kommentar i mellansnacket mellan rejsen: "Det här är ju så skönt, att äntligen få dra mot varann. En del på Zatzy tycker ju att de alltid kan piska en hoj med sina bilar, och många på SH tycker det är bögit med bilar"

Jag kunde knappt hålla mig för skratt. :hihi

Last edited:
Det är inte många bilar som ens är i närheten... Men kul att nisses bil rör på sig :)

...oftast så brukar det se ut såhär när folk från zandlåda.com utmanar hojjar:

http://www.youtube.com/watch?v=v1CBBcDMTao&mode=related&search= :hihi :hihi :3freak

Enda gången jag fått smisk av bil, rakt fram, var mot en CLS 65 Kleemann, den har väl 612 hk org, V12 och dubbelturbo. Den jag gasade mot hade dock dubbelt så högt laddtryck och lite värre laddluftkylare, var väl runt 740 hk på hjulen enl ägaren iaf. Körde R1an, 2006, vi gasa från Gullmars till Ösmo, och han piska mig gång på gång på gång... Gick jämt på 2an, när jag peta i 3an gled han ifrån, vid 4an var han hundratals meter framför :gnissla

Man ska inte va allt för stöddig på hoj, finns en del sleepers :rolleyes:

...på bulten kan de dock hälsa hem

Orginal, du ska veta att jag har slipon:mad:

Ok. Du är king! :tummenupp :hihi

Det är inte många bilar som ens är i närheten... Men kul att nisses bil rör på sig :)

...oftast så brukar det se ut såhär när folk från zandlåda.com utmanar hojjar:

http://www.youtube.com/watch?v=v1CBBcDMTao&mode=related&search= :hihi :hihi :3freak

Enda gången jag fått smisk av bil, rakt fram, var mot en CLS 65 Kleemann, den har väl 612 hk org, V12 och dubbelturbo. Den jag gasade mot hade dock dubbelt så högt laddtryck och lite värre laddluftkylare, var väl runt 740 hk på hjulen enl ägaren iaf. Körde R1an, 2006, vi gasa från Gullmars till Ösmo, och han piska mig gång på gång på gång... Gick jämt på 2an, när jag peta i 3an gled han ifrån, vid 4an var han hundratals meter framför :gnissla

Man ska inte va allt för stöddig på hoj, finns en del sleepers :rolleyes:

...på bulten kan de dock hälsa hem
Haha! Du behåller ju inte ens din hoj över vintern! :rofl
På 80-talet höll man koll på vad hojarna hette, idag vill ägarna att man ska minnas... :hihi

Last edited:
Ok. Du är king! :tummenupp :hihi

Haha! Du behåller ju inte ens din hoj över vintern! :rofl
På 80-talet höll man koll på vad hojarna hette, idag vill ägarna att man ska minnas... :hihi

haha nja...jag har haft tur, 3e året i rad, eller om det är 4e, som jag lyckas sälja hoj när säsongen i princip är slut. Men oftast så hinner jag med 1500 mil+ mellan april-aug. även lurat liemannen denna gång, känner på mig att jag undvek en incident i år iom att sälja strax före säsongens slut.

men det blir comeback till våren, och då ska det inte sparas på ngt :tungan

jag måste va ärligast på internet? ...den enda som erkännt att jag som bilförare fått smisk av hoj, samtidigt som jag som hojförare erkännt att jag fått smisk av bil :D

tillochmed fått smisk fysiskt av jörgen :gnissla ..dock ofrivilligt :7peta haha

Jörgen gammel stånkan verkar ju röra på sig impressive:D Även om jag tycker det tjuvstartas i dett sista racet:gnissla

haha nja...jag har haft tur, 3e året i rad, eller om det är 4e, som jag lyckas sälja hoj när säsongen i princip är slut. Men oftast så hinner jag med 1500 mil+ mellan april-aug. även lurat liemannen denna gång, känner på mig att jag undvek en incident i år iom att sälja strax före säsongens slut.

men det blir comeback till våren, och då ska det inte sparas på ngt :tungan

jag måste va ärligast på internet? ...den enda som erkännt att jag som bilförare fått smisk av hoj, samtidigt som jag som hojförare erkännt att jag fått smisk av bil :D

tillochmed fått smisk fysiskt av jörgen :gnissla ..dock ofrivilligt :7peta haha

Nej nej nej, nu ska jag tracka dig tills du dör för att du har köpe-hästar och ny hoj varje vår! ;)

/J

Jörgen gammel stånkan verkar ju röra på sig impressive:D Även om jag tycker det tjuvstartas i dett sista racet:gnissla

Tack. Ja det var ju inte bra om det ser ut så. Faktum är att vi gjorde upp att jag skulle starta efter att jag såg att bilen tryckta på. Så var fallet även vid stående starten. Men jag får titta på det där igen :va

Hursomhelst spinner vi ju båda bort oss den första sekunden.
Jag får skylla på min amerikanska dam om du har rätt, tyskarna har ju torskat två världskrig så det var inte så kul för sothoran att åka på däng.
Nu ska jag ut och åka HD, vilken dag det är!!

/J

Last edited:

Klart imponerad av slädens framfart! :tummenupp
Jag är även imponerad av Bimmern. Gillar den bilen mer än alla dyra så kallade lyxbilar.

Jag har försökt leta rejs här nere, men det är skitsvårt. Folket står ju bara vid Shell i stan och hänger.... :mad:
Jag får nog flytta upp till Tokholm igen.....har jag kvar hojen nästa år så stvekar jag inte att ställa upp och köra! :)
Kan även köra med en vanlig "steg3- bil" så folket får se att det krävs mkt mer än så för att ens ha häng på en sporthoj.
Kanske är jag klar med mitt turbobygge, (bil) men vi får se i vinter...

Nisse ska ha en stor eloge för att han kör och fixar film! Plus att han håller en skön profil i forumsvärlden! :tummenupp

/Anders

Last edited:
Det här med rättvisa race är mellan bil och hoj kan ju debatteras rätt länge, och svaren på frågan är ju som tidigare nämnts ofta relaterade till vilken kategori (bil/mc) den tillfrågade tillhör. Själv tycker jag väl race ska köras från stillastående de vanliga sträckorna (201 & 402m) eller i x antal varv på bana, men som sagt, alla får ha sin egen uppfattning :)

Hur som helst så är det givetvis upp till dom som kör att bestämma formen, och jag tyckte iaf att det var kul att se filmerna (även om dom var lite mörka), så tack till er som körde för att ni delade med er av dom :tummenupp

600:an verkar gå minst sagt bra :tummenupp

Beamern verkade flytta på sig rejält med, och en bil som går så pass är inget man slänger ihop på en kafferast precis. Klart schysst :tummenupp :tummenupp

Sothoran då :va
Ja du Jörgen, den där hojen är bara för mkt :D
Du kommer säkert att trolla fram mer effekt i den framöver, men det är f-n ruskigt vad den går, även om den den fadar ut över 200km/h. Vilket ser ut att vara rätt lagom om du inte vill blåsa bort helt :tungan

Djupt imponerad
:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Har en konstig känsla av att vi kommer att få se den på film fler gånger, och iaf jag väntar redan på nästa :)

Last edited:
Klart imponerad av slädens framfart! :tummenupp
Jag är även imponerad av Bimmern. Gillar den bilen mer än alla dyra så kallade lyxbilar.

Jag har försökt leta rejs här nere, men det är skitsvårt. Folket står ju bara vid Shell i stan och hänger.... :mad:
Jag får nog flytta upp till Tokholm igen.....har jag kvar hojen nästa år så stvekar jag inte att ställa upp och köra! :)
Kan även köra med en vanlig "steg3- bil" så folket får se att det krävs mkt mer än så för att ens ha häng på en sporthoj.
Kanske är jag klar med mitt turbobygge, (bil) men vi får se i vinter...

Nisse ska ha en stor eloge för att han kör och fixar film! Plus att han håller en skön profil i forumsvärlden! :tummenupp

/Anders

Tack. Ja kommer du hit till Stockholm så får du ut och bränna lite nästa sommar.

....Sothoran då :va
Ja du Jörgen, den där hojen är bara för mkt :D
Du kommer säkert att trolla fram mer effekt i den framöver, men det är f-n ruskigt vad den går, även om den den fadar ut över 200km/h. Vilket ser ut att vara rätt lagom om du inte vill blåsa bort helt :tungan

Djupt imponerad
:tummenupp :tummenupp
Har en konstig känsla av att vi kommer att få se den på film fler gånger, och iaf jag väntar redan på nästa :)

Tack!

Ja jag ska bygga ett rätt påkostat avgassystem i vinter. Det ska bli skräddarsytt för den här motorn och kam. Det nuvarande är egentligen för sportster 883 och är nog lite trångt för denna motor som ju är dubbelt så stor.

Den känslan kan nog bära sannolikhetens prägel ;) Så länge Cyrén tycker det är kul så kommer det att bli så.:tummenupp

Last edited:
Nyfiken på hur det har gått med det andra racet? Mellan rexxan 00 vs 325 blir det något framöver, hade varit ruskigt kul och se hur gammel rexxan står sig. Sen en bonus hade ju varit 07 rexxan vs 00an, och se hur pass mycket det skiljer mellan dom.

Last edited:
Cool hoj, Jag är mest imponerad av att den håller en hel film! "min" sprillans S&S 100" höll bara 7 repor http://stabbarps-auto.com/images/hd4.JPGså min HD-period är över, trajjorna brukar hålla minst 8 repor

Kom ner till Malmöbanan till sommaren så utmanar jag dej med min gattrajja, det borde bli rätt tajta race

Tack
Men det där är ju en eeklig Bigtwin! :tungan
Sportster är ju mer built for speed. Jag tycker att S&S bygger bra motorer, men gör man en turboinstallation har man väl sannolikt även själv kunnat vara orsaken till motorlivsländen, ej blott S&S

Lustigt att ingen skriver kommentarer om min hoj i byggtråden där jag lade in filmen :)

Jag tycker att din hoj är cool med. Har sett bänkfiler och film från Meca

Ja, nästa gång får det bli en Sportster.. Jo, turbo kan ju döda motorer men jag plockad ju inte ut massor ur den (för en dragbike alltså,1 bar, 205hk), främre toppen sprack mitt av, så man kunde se kolven. Jag gissar på en dålig gjutning. Killen jag byggde den åt har tatt över nu och jag följer inte utvecklingen, men nya "bättre" toppar har han köpt.
Det är en tung hoj så den var rätt kul att köra, fullt spjäll från start utan att den gick på hjulet, inte som mina Trajjor som man får smyga lite med.

Vilket som, kommer du till Skåne så ska vi rajsa, eller så kommer jag upp när ni fått en bana:D

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka