Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Dessa diskussioner brukar oftast gå den här vägen, top fuel, pro mod, formel 1, osv.Nja, ska väll erkänna att jag inte är någon expert på området, särskilt inte när det gäller hojar som är ett nyvaknat intresse för min del, men när det gäller kungklassen Top Fule så skilde det väll över en sekund till bilarnas fördel innan sträckan kortades ner av säkerhetsskäl.Lika så dom tävlingar med tidtagning för "gatbilar/mc jag varit på så brukar dom snabbaste bilarna vara snabbare än dom snabbaste hojarna, även om det finns en och annan turbohoj med förlängd sving med i startfältet.
När det gäller min defination på snabba street race bilar så brukar dom ju tas på triler om dom ska transporteras nå längre sträckor, dels pga. driftsäkerhetsskäl, men kanse framför allt av ekonomiska skäl.Tävlingsfordon?Betyder inte race (i street race) tävling?Många av dom snabbaste gatbilarna får inte köras på strippen pga. avsaknad av taggad bur och annat.Desutom krävs det ju lite andra chasssiereaktioner på gatan jämfört med klistrad stripp.Givetvis var det inte chippade Supror jag menade att inte sporthojarna hänger med![]()
För mig är dessa ganska ointressanta då jag så otroligt sällan glider upp bredvid en top fuel bil vid rödljusen.
Däremot bilar som rullar på gatan och används på gatan är intressanta.
Ja, alla vi tror att vi vet vem som vinner eventuella race och kan säkert rabbla siffror hit och dit under optimala förhållanden.
Men här har vi faktist chansen att se hur det står till i verkligheten.
Nisse vill ju köra så det är bara att ställa upp.