Någon med 600cc som vill rejsa mot BMW (filmas)?

Besiktningsuppgifter
Besiktning senast: 1989-05-31
Senast godkända besiktning: 1987-05-22
Motornummer:
Motoreffekt, kw: 59,0
Effektnorm: DIN
Kaross: Täckt (01)
Karosserikod särskilda ändamål:
Slagvolym, cm3:
Växellåda: MANUELL
Tankvolym, liter: 45

Jo, den var verkligen registrerad och godkänd vid senaste besöket hos SBP med den effekten :rolleyes:

Last edited:
Besiktningsuppgifter
Besiktning senast: 1989-05-31
Senast godkända besiktning: 1987-05-22
Motornummer:
Motoreffekt, kw: 59,0
Effektnorm: DIN
Kaross: Täckt (01)
Karosserikod särskilda ändamål:
Slagvolym, cm3:
Växellåda: MANUELL
Tankvolym, liter: 45

Jo, den var verkligen registrerad med den effekten :rolleyes:

Räknar inte med att våra turbobusor heller är besiktade med 400hk.

Med M5 E60? Kul isf! :) Hoppas nån hoj kommer också, verkar ju inte så dock :(

Har du lust att testa från stillastående när jag har mina ballongdäck? :)

Lider med dig såsom tråden har ballat ur. Ingen vill köra mot dig :D

Klart att vi skulle kunna köra mot varann igen. Men ska vi starta från stillastående så kan vi ju jämföra tider. Jag har inte kommit lägre än
1,79 160,57 7,19 195,30 11,17 (i år).
Jag har dålig tätning i mina kolvringar pga orunda cylinderfoder, så jag kommer göra samma tider som ovan om vi skulle köra. Den ger nu 137 hk på bakhjulet i detta tillstånd, hojen väger 211 tankad och jag 92 kg. + kläder och hjälm väger jag säkert 100 kg.

Vore roligare att rejsa när mina cylindrar är åtgärdade. Kolvarna kan få det lite hett om öronen mtp för stor blowby.

Jag tycker gott han får ha långsving om vi ska jämföra med bilar som norrlandsasconan. Dom är ju byggda för samma ändamål sas.

Andersson Turbo har bilder på hojen i sitt garage här på sh om du vill se hur den ser ut. http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=376
/J

Last edited:
Avskrivning av faktarutan från repotaget om NorrlandsAsconan från Street&Strip nr 1 2008.

Bil:Opel Ascona A -74
Motor:504cui OLDS DRCE block
(Sen en massa specifikationer på motor som jag hoppar över...)
Växellåda:Christer Gustavsson byggd PG 1.78:1 på 1:an 1.00:1 på 2:an
Converter Danielsson byggd 10"
Chassie:Egentillverkat rörchassie enligt ET 7.50 reglemente
Framvagn:Egentillverkade fjäderben baserade på Volvo-spindel.Egentillverkade justerbara dämpare.
Bakvagn:Ford 9" Strange-byggd med 40 splines gundrill-axlar och lättviktsspole i alu. hus. 5.14:1 Pro Gear utväxling.Egentillverkade fästen för stegar.33" stegar.Justerbara infästningar i chassie.
Bromar:Volvo fram, BMW M3 skivor och Citroens alu.ok bak.
Hjul:Fram Weld Weels 15x3.5 med MT front runners 22"x4.5".Bak Weld weels 15x14" med MT 33"x16.5"
Vikt:1180kg på startlinjen.
Motoreffekt:Bromsad år 2006, 776hk vid 7500rpm, 1074hk med 225hk bestyckning i plattsystem vid 7500rpm.Ger betydligt mer med Fogger-systemet.
Prestanda 2006:Oklistrat 201m: 60 fot 1,38s.5,54@211km/h
Klistrat 201m:60 fot 1,34s 5,47@207km/h
Prestanda 2007:Klistrat 201m:60 fot 1,24s 5,14@222km/h.Klistrat 402m 60fot 1,24s 7,96@259,5km/h (bilen gick 60fot 1,24 5,14@220km/h med gatbestyckningen från 2007.)
Placeringar 2006:2a Birka cup. 1a Stockholm Open
Placeringar 2007:1a Birka Cup. 1a Stockholm Open. 1a Umeå Open.Vinnare sju av dom nio senaste gat-tävlingarna.

Mycket text vart det:D

Nu va jag på dragracing för några helger sen...201m och där va det en hoj som gick snabbast..de körde oklistrat....och det va inga dåliga bilar med många gick under 6s eller nära 6s.

Motor: 1300 turbo Bästa ET: 8,03 / 5,10

Ingen wheeli bar.

Lider med dig såsom tråden har ballat ur. Ingen vill köra mot dig :D

Klart att vi skulle kunna köra mot varann igen. Men ska vi starta från stillastående så kan vi ju jämföra tider. Jag har inte kommit lägre än
1,79 160,57 7,19 195,30 11,17 (i år).
Jag har dålig tätning i mina kolvringar pga orunda cylinderfoder, så jag kommer göra samma tider som ovan om vi skulle köra. Den ger nu 137 hk på bakhjulet i detta tillstånd, hojen väger 211 tankad och jag 92 kg. + kläder och hjälm väger jag säkert 100 kg.

Vore roligare att rejsa när mina cylindrar är åtgärdade. Kolvarna kan få det lite hett om öronen mtp för stor blowby.

Haha ja vafan, varför vill ingen köra för? :(

Bra tider!! Förstår om du inte vill gasa ihjäl kolvarna :)

Haha ja vafan, varför vill ingen köra för? :(

Bra tider!! Förstår om du inte vill gasa ihjäl kolvarna :)

Jag tänkte köra hojen en månad till, men jag tycker som du att det är dumt att köra dragracing nu när jag vet att jag har dålig ring seal. Vanligt gatåka är ju ingen fara.

Men det är stripkörning på 19-20/9 på Kjula om du vill jämföra din bil mot hojar. Öppen för både hoj och bil. Bara att anmäla sig till Test'n Tune. Det är ju bara 12 mil dit. Åk dit vetja!

http://www.zatzy.com/dragracing/353623-maelardalen-open-slight-return-2009-19-20-september.html

Nu va jag på dragracing för några helger sen...201m och där va det en hoj som gick snabbast..de körde oklistrat....och det va inga dåliga bilar med många gick under 6s eller nära 6s.

Motor: 1300 turbo Bästa ET: 8,03 / 5,10

Ingen wheeli bar.

8,03 på 402m och 5,10 på 201 på oklistrat med gathoj?Imponerande!:)

Ja väldigt imponerande speciellt som Svenska rekordet i Pro Street bike är 5.48 på 201m.......:rolleyes:

Nä, misstänkte att siffrorna var lite "saltade", fast jag missförstog nog Lam-Kaka kanse, han skrev ju faktiskt att bästa ET för hojen var 8.03/5.10, och att dom körde på oklistrat 201m på tävlingen han tittade på, så tiderna han skrev måste ju varit från ett annat tillfälle?Vad körde han på för tider när du tittade Larm-Kaka?Var det en gathoj?Alla har väll olika definationer på vad som är gatbilar/gathojar, men fungerande lysen (gat-tävlingar körs ju oftast på nätterna...) är väll ett minimum..?

Nä, misstänkte att siffrorna var lite "saltade", fast jag missförstog nog Lam-Kaka kanse, han skrev ju faktiskt att bästa ET för hojen var 8.03/5.10, och att dom körde på oklistrat 201m på tävlingen han tittade på, så tiderna han skrev måste ju varit från ett annat tillfälle?Vad körde han på för tider när du tittade Larm-Kaka?Var det en gathoj?Alla har väll olika definationer på vad som är gatbilar/gathojar, men fungerande lysen (gat-tävlingar körs ju oftast på nätterna...) är väll ett minimum..?

5.6-5.7 är jag för mig men är lite osäker tyvär...hittar inga resultat häller(från den tävlingen).. men kände igen hojen... och det stog att den hade kört 8.03/5.10 som bäst...den såg väldigt gatlik ut tyckte jag...lite längre sving inte så hemst mycket sänkt(de hade inte det optimala fästet den dagen tyvär)

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025