Någon B-förare som vill testa 250cc i Linköping

Nyteknik skrev:
Dröm på, gosse. Martin var långsammare än mig både i Falkenberg och Karlskoga. På min hemmabana skulle bara min omtanke om deras heder hindra mig från att varva både honom och oFFkeFF.

:mattias
Ska du köra då? Det verkade ju inte så senast men jag antar att du vill ha en seger över ett med gubbar och nybörjare. :7peta

Goodstuff skrev:
Ska du köra då? Det verkade ju inte så senast men jag antar att du vill ha en seger över ett med gubbar och nybörjare. :7peta
Nej, jag ska inte köra. Men visst hade jag vunnit. Möjligen med ett varv till godo över tvåan.

:5sure

Last edited:
Nyteknik skrev:
Nej, jag ska inte köra. Men visst hade jag vunnit. Möjligen med ett varv till godo över tvåan.

:tungan

Den där smileysen förstör ju hela Biaggi-känslan i inlägget! Ta genast bort!!

Nyteknik skrev:
Dröm på, gosse. Martin var långsammare än mig både i Falkenberg och Karlskoga. På min hemmabana skulle bara min omtanke om deras heder hindra mig från att varva både honom och oFFkeFF.

:mattias

Jo, du har ju verkligen nära att varva mig på sviestad :rolleyes:
Man måste köra om och köra fortare för att lyckas med den manövern.

Nyteknik skrev:
Det var som vanligt kul att trissa upp stämningen inför förra årets B-race. Men min -94 TZ räckte inte mot din TSR-Honda.

Det var chauffören som bromsade sent, men för mycket :tungan

oFFkeFF skrev:
Jo, du har ju verkligen nära att varva mig på sviestad :rolleyes:
Man måste köra om och köra fortare för att lyckas med den manövern.

Det var chauffören som bromsade sent, men för mycket :tungan
Snick-snack. På begagnade däck, med en motor som slogs av/på vid 10.000 rpm och halvtomt med olja i gaffelbenen gick det inte att köra fortare.

Nyteknik skrev:
Snick-snack. På begagnade däck, med en motor som slogs av/på vid 10.000 rpm och halvtomt med olja i gaffelbenen gick det inte att köra fortare.
Var det inte din hoj som var såååå bra torts att andra påpekade brister? Hur ska du ha det? Var hojen bra eller dålig? :tungan

Nu vill vi att Nyteknik ställer upp, det här artar sig ju till en hatmatch i 250-heatet också precis som i 600. :D

Nyteknik skrev:

Var det någon i det rejset som körde nya däck?
Hjälpte inte fredde dig med din cykel innan rejset dessutom? Du måste vara släkt med Roberts eller nåt ;)

Dessutom har du väl fortfarande inte kommit under 57'or på sviestad, så hur du ska varva någon som enkelt åker låga 56'or, och 55'or är något jag inte helt enkelt får in i mitt huvud.

oFFkeFF skrev:
Var det någon i det rejset som körde nya däck?
Hjälpte inte fredde dig med din cykel innan rejset dessutom? Du måste vara släkt med Roberts eller nåt ;)

Dessutom har du väl fortfarande inte kommit under 57'or på sviestad, så hur du ska varva någon som enkelt åker låga 56'or, och 55'or är något jag inte helt enkelt får in i mitt huvud.
Han får på ett 16 varvs race helt enkelt köra dig av banan i första kurvan och sedan köra som ett svin. :D
Synd att du är A-förare. :tungan

Goodstuff skrev:
Var det inte din hoj som var såååå bra torts att andra påpekade brister? Hur ska du ha det? Var hojen bra eller dålig? :tungan
Den var tillförlitlig vilket irriterade en del som hade bättre material, kunde mer men tillbringade mer tid i depån än jag. Men så värst bra var den väl inte. Jämfört med min nuvarande -97 Honda hade den framför allt inget mellanregister.

Neutral skrev:
Nu vill vi att Nyteknik ställer upp, det här artar sig ju till en hatmatch i 250-heatet också precis som i 600. :D
Jag ska vandra mellan bruken i Uppland nästa helg. Men visst hade det kunnat bli ett intressant race. Tyvärr har ju oFFkeFF fuskat upp sig till A-förare så något intensivt kåpskrapande/tacklande hade nog inte varit möjligt.

Eftersom man har ett jobb som inte låter mig åka ner till spanien med Oscar så kommer jag ner o tittar på er i år igen.... det var himla trevligt sist !

Det är väl på lördagen?

(Synd bara att min nya posörV12extraalltolitetill blev några centimeter kortare i en bilkö på väg till jobbet igår..... inte lika mycket posör då.... den står förövrigt utanför nytekniks jobb o gråter....)

Nyteknik skrev:
Jag ska vandra mellan bruken i Uppland nästa helg. Men visst hade det kunnat bli ett intressant race. Tyvärr har ju oFFkeFF fuskat upp sig till A-förare så något intensivt kåpskrapande/tacklande hade nog inte varit möjligt.

Fusk?
Går rejset innan klockan tre den 15 oktober, ska jag se om jag inte kan få klassa ner mig för rejsets skull eller så kan jag köra utom tävlan, om jag får låna en hoj. Frågan är om du vågar ställa upp? Du har både hoj och tid... Fotvandring var nog den roligaste ursäkten hittills.
Tyvärr fick jag ett planjobb den 15'e som gör att jag måste vara tillbaka i stockholm till 17.00

oFFkeFF skrev:
Fusk?
Går rejset innan klockan tre den 15 oktober, ska jag se om jag inte kan få klassa ner mig för rejsets skull eller så kan jag köra utom tävlan, om jag får låna en hoj. Frågan är om du vågar ställa upp? Du har både hoj och tid... Fotvandring var nog den roligaste ursäkten hittills.
Tyvärr fick jag ett planjobb den 15'e som gör att jag måste vara tillbaka i stockholm till 17.00
Tyvärr är det 15.30 som gäller för 125-400 cc. http://lms05.mine.nu/b-race-tr.htm

oscar skrev:
Klart du (eus) ska prova på!!! :banana Om du kör så sponsrar jag med 100 spänn, och om du vinner så sponsrar jag med en hundring till! :)
Det här vill jag också vara med om :banana

Jag sponsrar också med 100 pix för deltagande och ytterligare en hundring för seger.

oFFkeFF skrev:
Frågan är om du vågar ställa upp? Du har både hoj och tid... Fotvandring var nog den roligaste ursäkten hittills.
Jag har faktiskt ingen större lust. Då tänker jag på logistiken och tiden som går åt. Att köra ut ur depån för att spöa skiten ur dig vore kul. Men det andra har jag inte ork för nu. Dessutom är inte hojen i helt körbart skick sedan Gelleråsen. En del sand är faktiskt kvar från helgen. Men framför allt ska jag vandra mellan Österbybruk och Lövsta bruk då. Övernattning på en gård i ett naturreservat mitt emellan. Vill jag inte missa. Men jag återkommer troligen till 2006. Hav förtröstan.

Nu kanske tråden kan återgå till att handla om ursprunsgidén?
Dessutom så får villiga sponsorer gärna sätta in pengar till mig också. 100 spänn innan start och 100 till vid målgång är väl ok? :hihi

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back