Någon B-förare som vill testa 250cc i Linköping

Nyteknik skrev:
Snick-snack. På begagnade däck, med en motor som slogs av/på vid 10.000 rpm och halvtomt med olja i gaffelbenen gick det inte att köra fortare.

Du verkar inte vara sådär vidare haj på att skruva... Glömmer att flylla på olja, fästa slangar o.s.v.

Lime skrev:
Du verkar inte vara sådär vidare haj på att skruva... Glömmer att flylla på olja, fästa slangar o.s.v.
Nja, jag hade inte glömt att fylla på olja. Men det är sant det var glömska som låg bakom problemen på warm-up-varvet. Skulle inte tacka nej till lite hjälp i depån; som den jag fick av Nordgren på kvalet. Inte alls dumt.

Okej okej... Om eus bangar går mitt flotta sponsringserbjudande vidare till vem som, som hyr Nordgrens hoj. Dock; ni ska vara medvetna om att slutet på storyn är seger eller döden :fakta

Bingo skrev:
Okej okej... Om eus bangar går mitt flotta sponsringserbjudande vidare till vem som, som hyr Nordgrens hoj. Dock; ni ska vara medvetna om att slutet på storyn är seger eller döden :fakta

Jag är med på det också, men inte om den går till pensionärer som MadMoose, Nyteknik mfl!

Nyteknik skrev:
Men jag återkommer troligen till 2006. Hav förtröstan.

Med tanke på att min cykel fortfarande inte är ihop, så blir det 2006 först för egen del ändå. Duell på sviestad borde vi ha ändå ;)

oFFkeFF skrev:
Med tanke på att min cykel fortfarande inte är ihop, så blir det 2006 först för egen del ändå. Duell på sviestad borde vi ha ändå ;)
Det får bli 2006.

2005 blev ju lite av ett antiklimax avseende dueller. På Falkenberg kvalade jag och kom jag iväg bättre än dig. Du menade att du hamnade bakom någon idiot som körde i 50 under gulflagg längs rakan och att jag kom iväg. Å andra sidan körde jag ut i sanden efter rakan och förlorade 5-6 placeringar. Gelleråsen kvalade jag också bättre än dig men du kom inte till start. Det hade nog ändå inte blivit ett kul race i regnet. B-race:et hade kunnat bli kul men nu hade ju du fuskat dig till en A-licens och LMS förlagt datumet till förvintern.

Och nästa år är det inte säkert att vi kör i samma klass.

Bara jag lyckas ordna någon slags transport så ska jag köra.

Nyteknik hade fått på pälsen rejält, men nu ska han iväg å "vandra" istället. Pfft
Jag blir alldeles rörd av Bingo å Oscars bidrag, snyfft. Jag lovar att vinna om det blir av. (nu får jag äta hatt)

Victor, 57? Jag ska inte cykla runt banan... :D

Sugen man blev nu då... :-p Men det kanske bara är dumt. Man vill ju inte riskera att få tvitakts sjukan så här inför nästa säsongs planering...

oscar skrev:
Jag är med på det också, men inte om den går till pensionärer som MadMoose, Nyteknik mfl!
Vad snackar du om, Oboy'arn :7peta

Raska ynglingar, de du nämner. Knappt ens man kan kalla dem för män :D

Åsa skrev:
Har du fått ngn respons från grabbarna som du frågade om ännu?
Dåligt med det tyvärr...
Nyteknik skrev:
Oj, oj, oj - gosse. Se min signatur nedan. Snälla, kör 250 nästa år så att jag kan få förnedra dig fullständigt, utdraget och plågsamt.
:tummenupp
Om inte annat så får jag hyra en 250 nästa år och förnedra dig som wildcard då istället. :tummenupp
flykay76 skrev:
Sugen man blev nu då... :-p Men det kanske bara är dumt. Man vill ju inte riskera att få tvitakts sjukan så här inför nästa säsongs planering...
Klart du ska testa, om inte jag kan dvs.

flykay76 skrev:
Jag säger som Robert Gustafsson när han är Tony Rickardsson
"Kööra 600:a är ju jääävlit manlit. Gungig fjädring, mjuk och gooosig sadel, bekväm sittställning och fylla på olja en gång på våååren. De e en riktig sporrt dä."

Tvitaktssjukan är king. Du skulle inte göra bort dig. :tummenupp

Goodstuff skrev:
Jag säger som Robert Gustafsson när han är Tony Rickardsson
"Kööra 600:a är ju jääävlit manlit. Gungig fjädring, mjuk och gooosig sadel, bekväm sittställning och fylla på olja en gång på våååren. De e en riktig sporrt dä."

Tvitaktssjukan är king. Du skulle inte göra bort dig. :tummenupp

:banana

När man läser en del inlägg i denna tråd kommer jag att tänka på en saga, var någonting om en kyckling som hette Gullefjun... Vet inte varför jag tänker på den dock

Kan ju bara säga att 3500:- för en fungerande hoj är billigt, för sådana priser skulle man kunna leasa hela året istället nästan.

eus skrev:
Bara jag lyckas ordna någon slags transport så ska jag köra.

Nyteknik hade fått på pälsen rejält, men nu ska han iväg å "vandra" istället. Pfft
Jag blir alldeles rörd av Bingo å Oscars bidrag, snyfft. Jag lovar att vinna om det blir av. (nu får jag äta hatt)

Victor, 57? Jag ska inte cykla runt banan... :D

Vi får hoppas du löser transporten på något sätt. Jag och mest Axxexs kollar också runt på möjligheten att få upp grejerna.

Undra vad Oscar säger om du kör snabbare än 56.349???

Nordgren skrev:
Vi får hoppas du löser transporten på något sätt. Jag och mest Axxexs kollar också runt på möjligheten att få upp grejerna.

Undra vad Oscar säger om du kör snabbare än 56.349???
Eller vad Axxexs säger om du kör snabbare än 56.188?

Rolle Rotax skrev:
Kan ju bara säga att 3500:- för en fungerande hoj är billigt, för sådana priser skulle man kunna leasa hela året istället nästan.

Det tycker jag också att det är, men jag har satt priset för att det ska vara billigt och det är förstås inte ekonomiskt försvarbart att hyra ut en 250cc hoj så billigt.

Jag har tre hojar att hyra ut till nästa år varav en Axxexs självklart har förtur till. En är också till salu.

Jag tror att det för den som är ny kan vara bra att hyra/lease för en hel säsong då det även följer med mycket kunskap.

Visst hade det varit fränt med ett eget stor team i SM och EM innan det blir GP om man får drömma (men i verkligheten blir det till att utveckla dieselmotor i stället)

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back