Nordgren skrev:Visst hade det varit fränt med ett eget stor team i SM och EM innan det blir GP om man får drömma (men i verkligheten blir det till att utveckla dieselmotor i stället)
Va?
Ska du börja med 4-takt?Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nordgren skrev:Visst hade det varit fränt med ett eget stor team i SM och EM innan det blir GP om man får drömma (men i verkligheten blir det till att utveckla dieselmotor i stället)
Ska du börja med 4-takt?Bollox skrev:Va?Ska du börja med 4-takt?
Som småbarnsförälder och förare av en Volvo V70 kombi med dubbla bilbarnstorar i baksätet, dubbelvagn i skåpet, mjukisdjur här och var och bananskal i hela bilen råkar cd-stället vara fullt av skivor med barnsånger och favoritskivan för tillfället är en med just den låten.Rolle Rotax skrev:...När man läser en del inlägg i denna tråd kommer jag att tänka på en saga, var någonting om en kyckling som hette Gullefjun... Vet inte varför jag tänker på den dock...
PUHNordgren skrev:Nä knappast. Det är inget fel på att prostituera sig men att sälja sin själ till jävulen och börja köra fyrtakt, inte gärna va
Men det är vad jag jobbar med, men de motorna är lite stora för att använda till hojar.
Nordgren skrev:Undra vad Oscar säger om du kör snabbare än 56.349???
Jag hade tänkt att hålla mig på hjulen också!Goodstuff skrev:Eller vad Axxexs säger om du kör snabbare än 56.188?
eus skrev:Jag hade tänkt att hålla mig på hjulen också!
Men å andra sidan så gjorde jag bäst resultat på Knutstorp, en banan jag aldrig sett innanAxxexs skrev:Men du kan väl den banan, till skillnad från sånna som Oscar å jag som bara åker upp en gg om året för att köra race? Är vädret och du kapabla till att göra bra tider så är gränsen för vad hojen kan göra låångt under 56-tider!![]()
Givetvist så behöver man bara köra så pass snabbt som det räcker för att vinna!![]()
Nordgren skrev:Undra vad Oscar säger om du kör snabbare än 56.349???
oscar skrev:Jag är med på det också, men inte om den går till pensionärer som MadMoose, Nyteknik mfl!
hrmf, jag ska nog minsann köraifr... ehh, ööh eller kanske inte eh hehe
57,4 är bra på en träning utan någon annan att köra efter. På kval/race hade jag kört 55,5 eftersom du körde 55,9.oFFkeFF skrev:Man får ju inte glömma bort att det är halvvägs in i vintern när det gäller varvtider, men nog fanken ska eus åka fortare än nypanik någonsin gjort på sviestad.![]()
Nyteknik skrev:57,4 är bra på en träning utan någon annan att köra efter. På kval/race hade jag kört 55,5 eftersom du körde 55,9.
Du har väl inte glömt att du inte varit snabbare än mig vid våra inbördes möten i år.oFFkeFF skrev:Jojo, säkert sickan, snövit och rödluvan är två sagor som genast dyker upp i tankarna..

Nyteknik skrev:Du har väl inte glömt att du inte varit snabbare än mig vid våra inbördes möten i år.
2,3 sek långsammare på Gelleråsen.
0,5 sek långsammare på Falkenberg.
Varför skulle du vara snabbare på Sviestad?
![]()
Men din tid (55,9) sattes på race. Min på tisdagsträning. Det är inte jämförbart. Man är alltid snabbare på kval/race. Men din utfästelse känns som ett bra utgångsläge för nästa års race på Sviestad.oFFkeFF skrev:Av den enkla anledning att jag kört 1.5 sekunder fortare än dig på sviestad..
På Karlskoga kan jag lugnt säga att jag nog hade haft problem att ta dig, jag har svårt med den banan, dock inte 2.3 sekunder bakom, utan 1 sekund bakom din tid på karlskoga, dessutom fick du ju åka en hel del mer och fick lite draghjälp...
Falkenberg, tillfälligheter..
Du kör inte från mig på sviestad såvida min hoj inte pajar..
Nyteknik skrev:Men din utfästelse känns som ett bra utgångsläge för nästa års race på Sviestad.
![]()
Jo då, jag körde snabbare på senaste träningen än jag gjorde på SMet. Och det var första gången jag körde på Linköping sen SM'et.Nyteknik skrev:Men din tid (55,9) sattes på race. Min på tisdagsträning. Det är inte jämförbart. Man är alltid snabbare på kval/race. Men din utfästelse känns som ett bra utgångsläge för nästa års race på Sviestad.
![]()

Om du, som inte har kört tvåtakt på bana tidigare (eller?), kör 56eus skrev:Jo då, jag körde snabbare på senaste träningen än jag gjorde på SMet. Och det var första gången jag körde på Linköping sen SM'et.
55.8 men då fick jag inte till det perfekt (sen fick jag inga tider på sista passet), så låga 55'or kan jag nog köra.
Jag kör alltså ifrån både dig å Filip på Linköping
Surt sa räven![]()
Det stämmer, blir premiär för mig.Nyteknik skrev:Om du, som inte har kört tvåtakt på bana tidigare (eller?), kör 56r så ska jag verkligen lyfta på hatten. Då har du definitivt talang och borde byta till 250 nästa år.
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |