När förlorar jag mina vänner till Svenssonlivet?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date
Av egen erfarenhet vet jag att barn är portabla och kan följa med på tex en fika, även om dom kräver lite passning.

Nej det kan dom inte. Behöver dom passning ska dom inte följa med. Ungefär 5 av 10 senaste gångerna jag var och käkat/fikat dagtid så har nån unge suttit och gapat. Det finns inget mer störande, kan ungen inte hålla käften så ska inte folk gå ut och störa andra då ska man stanna hemma. Störande ungar ska förbjudas i befolkade miljöer.

äsch då, man vänjer sig...fast det är inte alltid skoj att ha fyra timmar i resväg till jobbet. Men det finns ju folk som sitter i bilkö i sthlm lääänge, jag kommer i alla fall ett par mil ;-)

jag hade kunnat offra runt 2år av mitt liv med att jobba 14h+/dag men att känna att 4h försvinner till ingen nytta hade varit för mycket för mig, speciellt om det är något som jag skulla göra flertalet år.

Nej det kan dom inte. Behöver dom passning ska dom inte följa med. Ungefär 5 av 10 senaste gångerna jag var och käkat/fikat dagtid så har nån unge suttit och gapat. Det finns inget mer störande, kan ungen inte hålla käften så ska inte folk gå ut och störa andra då ska man stanna hemma. Störande ungar ska förbjudas i befolkade miljöer.

Haha, får flashbacks från ett resturangbesök med en tjej för många år sedan.
Ett par satt med sitt barn vid bordet brevid oss och ungen han tjuta i ca 2 sekunder innan damen jag va med vrålade - KÄFTEN UNGE!!! och blängde på odågan.

Så farligt tycker jag inte det brukar vara, dom flesta föräldrar får tyst på dom snabbt.

Jag förstår inte.. är jag hemsk, eller är det hemskt att jag förlorat kompisarna till svenssonlivet? -3 and still counting..

När jag fyllde 30 Fick jag ha två kalas ett röjar och ett svensson.
Röjarskivan var nog den bästa jag haft, medans svensson skivan var den mest misslyckade jag haft.
Jag önskade att de skulle åka hem redan vid åttahugget.
När jag gick in köket för att hämta sprit så var det trehjulsräjs runt köksbordet, och fem morsor stod med armarna i kors o tittade på.
Jag riktigt hörde hur grusiga däck krasmade mot parketten, och på diskbänken låg en använd bajsblöja som om det var det naturligaste i världen.

När påpekade att man kör inte trehjuling inomhus med grusigadäck, för det tillhör vanligt folkvett, tittade de på mig som om jag var dum i huvet. -Men, det regnar ju ute!

Ingen av den har fått sätta sin fot över min tröskel igen.
Det senare, det är som en fotostatkopia av verkligheten. isch

Det är klart att prioriteringar skiftar, men jag har svårt att se hur det sociala självmordet som den s.k. familjebildningen innebär skulle kunna ersätta det liv man lever nu. Det är som att stryka sig själv ur den egna sinnesbilden.

Och även om det är puttesött i början, så är det som med alla förhållanden. Det bleknar, oavsett om man själv märker det eller inte - kvar finns bara barnen som, förhoppningsvis, är tillräckligt kladdiga för att klistra ihop familjen trots att vardagens tristess suger ut all färg ur livet.

Sedan sitter man där. I en hotellbar, på affärsresa. Tittar upp ur glaset och ser sig själv på andra sidan baren, men av motsatt kön. Det blir ligga. Och i samma sekund är allt förtroende brutet mellan dig och den du ämnade dela ett liv med. Det är så jävla tragiskt att jag mår dåligt.

Last edited:
Dom svagaste försvinner någonstans omkring 18-22 (ofta kristna eller bara otroligt tråkiga liv (och jobb) och har redan barn och volvo, villan kommer inom kort om inte det också redan är fixat...).
Dom starkaste kommer du ha livet ut :)

Det gäller att satsa på kvalité, inte kvantitet ;)

(fyller 24 i år också)
1985 är rätta årsmodellen! :mattias

Just hemkommen från första bröllopet bland mina vänner... Ensam singel på festen då ALLA övriga var gifta, sambos med/utan barn, förlovade eller nygifta. Kul...
Är det meningen att jag ska få panik nu (eller klassas som konstig) då jag snart är 27, singel & inte alls suktar efter bröllop och barn på stört? :confused:
Nåja, för det mesta är det inte så dumt att få sängen för sig själv men ibland känns den jävligt stor & tom. Sovsällskap någon? :trött

Ja vist bara du inte är för närgången och att du kan stå ut med en snarkare (enligt andra) så kan jag också behöva sällskap.

Sover djupt så snarkare bekommer mig inte. Räknas nog inte som särsklílt nårgången när det ska sovas. :) Ser dock att det är ett antal mil oss emellan. Får bli en annan gång... Ska försöka somna själv nu. Natti!

Just hemkommen från första bröllopet bland mina vänner... Ensam singel på festen då ALLA övriga var gifta, sambos med/utan barn, förlovade eller nygifta. Kul...
Är det meningen att jag ska få panik nu (eller klassas som konstig) då jag snart är 27, singel & inte alls suktar efter bröllop och barn på stört? :confused:
Nåja, för det mesta är det inte så dumt att få sängen för sig själv men ibland känns den jävligt stor & tom. Sovsällskap någon? :trött

Nej, du är inte konstig. Skulle du vara det, hur konstig skulle då inte jag vara? :D

Jag tror man suktar efter bröllop och barn när man väl träffat den rätta. Fram tills dess är det inte lönt att tänka på det.

Tråkigt med stora tomma sängar. Men hellre en tom säng än att ha någon liggandes bredvid bara för att det så ska vara, som kanske dessutom inte sover djupt och armbågar en hela natten. :D

Det där är fan oförskämt. Man anpassar samtalsämnet till polare som är med.

Att dina polare försvann mellan 20-25 beror på att du kommer från G-berg och folk från Värmdö har en jävligt konstig uppfattning om familjeliv...:gnissla

Jag var länge unkis eftersom jag inte tålde inaveln på Värmdö och polarna höll sig kvar med lokal flickvänner.
Nu har jag tagit mig ifrån hålan, räddad av min fru!:D

:D känner igen det där med värmdö...

Tråkigt med stora tomma sängar. Men hellre en tom säng än att ha någon liggandes bredvid bara för att det så ska vara, som kanske dessutom inte sover djupt och armbågar en hela natten. :D

Det har du rätt i.

Nu är det dax att sova, Pretzeltown festivalen tog på krafterna :)

Vad är bröllop bra för?

En kul händelse? Något annat kan jag inte komma på. :hihi Skulle väl möjligtvis vara en massa juridiska saker då, som regleras på annat sätt än då man "endast" är sambo.

Var med om en konstig diskussion på en gammal arbetsplats. Vi var på konferens och en av läkarna, som nyligen gift sig, höll hela tiden på att ifrågasätta en sjuksyster, som varit sambo i 15 år. Han tyckte att hon borde gifta sig, medan hon inte tyckte det var så viktigt. Ett av hennes argument var att alla hon kände som gift sig hade skilt sig. De få hon kände som "bara" var sambo hade däremot inte flyttat isär, inklusive henne själv. Läkaren gick dock fram som en ångvält och ifrågasatte allt, men hon stod på sig.

Antar att alkoholen gjorde sitt till, att diskussionen spårade ur lite grand. :hihi

En kul händelse? Något annat kan jag inte komma på. :hihi Skulle väl möjligtvis vara en massa juridiska saker då, som regleras på annat sätt än då man "endast" är sambo.

eller så skriver man ett papper som löser det "problemet".
Gifta sig är väl lika aktuellt som att vara med i facket.

Det var bra och viktigt i början på 1900-talet.

Klart att din kvinna ska bevis på din kärlek:hihi:hihi

Klart att det är värt att pynta 50-100papp på hyra av bygdegårdar, präster, artister, catering, mm, mm.
Dan efteråt vaknar du upp bakis och undrar -Vafan hände igår ,jo just det kärringen bytte efternamn!

Klart att din kvinna ska bevis på din kärlek:hihi:hihi

Klart att det är värt att pynta 50-100papp på hyra av bygdegårdar, präster, artister, catering, mm, mm.
Dan efteråt vaknar du upp bakis och undrar -Vafan hände igår ,jo just det kärringen bytte efternamn!

Och inte ens det måste de göra nuförtiden. :mad:

Frågan är om man inte får roligare i långa loppet, att pynta de pengarna på en extra hoj istället. ;)

Nja... Facket är fortfarande viktigt. Om det inte varit viktigt hade arbetsgivarorganisationerna själva slutat organisera sig för länge sedan. :) Men det är nog en diskussion som hör hemma i en annan tråd... :tummenupp

Last edited:
OK, tråden är en vecka gammal, men vilka muntergökar ni är :hihi

Jag hävdar att man kan begravas två gånger:

Först kommer den vita begravningen. Här tar ditt egentliga liv slut. Från denna tidpunkt är du bara: arbetskraft, materialförvaltatare, kreditkortspåfyllare, den man skyller på och allmän slagpåse. Man befinner sig i ett zombie- liknande tillstånd kallat Gift.

Sedan kommer den svarta begravningen. Tidpunkten då du är fysiskt uttjänt. Detta tillstånd kallas Död.

Jag har insett att den svarta begravningen kommer man inte undan, men man kan minimera tiden mellan den svarta och den vita. Idealt kan man undvika den vita begravningen helt och hållet. Risken för vit begravning minskar för varje år som man lyckas undvika densamma.

EDIT: Ehhh... OK, tre år och en vecka då då :huvet:lol

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey