När förlorar jag mina vänner till Svenssonlivet?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date
Det hela började vid 25- nu vid 30 så är det flesta lost.
Sitter i samma sits, fast mina polare har redan lämnat livet och pratar bara om barn, barnvagn och lillens nya framsteg. Själv så tyckte jag kanske att det var intressant dom första åren/året men nu ruttnar jag bara utav tanken att behöva genomlida detta evinnerliga prat.
För du vet att vi utan barn vet inget! Vi förstår inte!
Visst det är kul och umgås, när man väl träffas, varannan månad eller så. Men det ger inte mej tillfredställelse. Så då får man ge sig ut och söka nya polare och ha kul med.

mjaa, you don't get it:

du vaknar bara en dag när du är runt 41 och inser att du blivit en fet, öldrickande, högtrapande, sosseröstande, halvflintig, överdrivet-kåt-men-orkar-inte-knulla-längre-gubbtjyv, som undrar vilka kidsen är som springer runt i din skuldsatta radhus. det gör inte situationen bättre heller när du undrar vem fettot till kärring är som ligger bredvid dig i sängen.

du kan inte förbereda dig för detta utan det 'bara händer'. och det för alla killar som heter magnus, peter, bosse, lennart och alla andra typiskt svenniga namn, sålunda 91.5% av männen i detta land.

nu kan du bara hoppas att du heter jorge eller nåt sånt...

AMEN:Bugar:Bugar

Då bör man ligga säkert till, puh.

/J

Ett bra test är att kolla hur du pinkar. Om du, tom när du är bortbjuden till ngn, står och pinkar rätt ned i mitten på latrinkostern, så att det skvalar maximalt ut genom den stänga muggdörren till övriga gästers och underliggande grannars plågade men spelade ovetskap. Då vet du att du ligger i riskzonen. Då är du påväg att bli en gubbe, pinsam, introvert och disträ.

Ett bra test är att kolla hur du pinkar. Om du, tom när du är bortbjuden till ngn, står och pinkar rätt ned i mitten på latrinkostern, så att det skvalar maximalt ut genom den stänga muggdörren till övriga gästers och underliggande grannars plågade men spelade ovetskap. Då vet du att du ligger i riskzonen. Då är du påväg att bli en gubbe, pinsam, introvert och disträ.

Jag garvade så jag höll på och kissa ner mej. Det där stämmer på pricken!

Jag är så jävla trött på mina polare så jag flyttade mig själv ett steg närmare svensson-livet och snart är man där på heltid. Jag skaffar nya vänner vart jag än är och har bara 2-3st som är riktigt nära som man kan vara ifrån ett halvår men ändå känna att man inte sviker dem när man väl träffar dem igen.
Kanske är det enstöringen i mig som talar men vänner i överflöd är fan ganska överskattat, jag har svårt nog som det är att hålla reda på namn och födelsedagar.

Jag är så jävla trött på mina polare så jag flyttade mig själv ett steg närmare svensson-livet och snart är man där på heltid. Jag skaffar nya vänner vart jag än är och har bara 2-3st som är riktigt nära som man kan vara ifrån ett halvår men ändå känna att man inte sviker dem när man väl träffar dem igen.
Kanske är det enstöringen i mig som talar men vänner i överflöd är fan ganska överskattat, jag har svårt nog som det är att hålla reda på namn och födelsedagar.

Kvalitet framför kvantitet gäller även vänner. :tummenupp

Svenssonlivet var inget som kom plötsligt för mig utan en kvicksand man långsamt sjönk ner i.
Jag har sjunkit ungfär till midjan, medans mina polare sjunkit ner till nässpetsen.
I år fick jag köra själv på mc-semestern och vänta in dom i korsningarna för deras tjejer var gravida och var mycket ömtåligt gods!
På kvällarna pratades det barn, altaner, stenläggningar samt att det kanske vore daxs att byta hojarna mot husvagnar.:huvet

I förrgår frågade jag polarn om vi skulle ta en mcsväng då det var en kanonkväll -Näe, jag ska lägga trädgårdsplattor.

Jaha, vad säger man?

Runt 26-27 började alla polare skaffa stadiga kärringar och yngla av sig. Då var det slut med allt vad krogbesök och grabbkvällar heter.

Passa på.

Beror väll på om de gick omvårdnad för då har de troligen 5 barn med minst två olika män o är gifta o villa innan de är 20 :D

Been there, done that, didnt even get the t-shirt...

(men har kvar radhus, husvagn, kombi och är delägare på två hundar)

Detta är ett levnadsätt som är ganska stort i sverige! i många andra länder så avslutar man dagarna med stora middagar med vänner, släkt och familj. bara umgås och dela med sig av framgång och lycka med sina närmaste. men i sverige jobbar alla 8 timmar om dan, åker hem och helst inte vill att polarn ska komma över med några kalla och man umgås, och gör polarn det så klagar kärringen efter 2-3 ggr.
De flesta sitter hemma med villa/lägenhet/radhus, bil och en massa annat med lånade pengar, men att verkligen njuta livet och dela med sig av det till sina närmaste verkar inte finnas, alla bara vill ha för att glänsa inför andra.

Sen undrar de vart alla tog vägen.

fan deprimerande läsning :(

inte så lite heller :huvet
blir man verkligen hjärntvättad av familjelivet :va
vi är några få som klarat oss hittills i kompisgänget från allt sånt där trams
o nu när man läst igenom det här , så är man ännu mer fast i vägra anpassning

fast o andra sidan kanske vi är de där som är socialt missanpassade

Last edited:
Det kommer snabbare än vad man anar. Någonstans där när man är mitt emellan 20 och 30 någonstans. Folk börjar ha förhållanden som är längre än en bakfylla och känner sig bekväma med det. Så då ska de ringmärka varandra till höger och vänster och vara sambos och grejer.

Sedan skaffar någon sig en knodd. Då är det klippt. Det inser ju alla tjejerna som kommer i kontakt med knodden eller ens hör talas om den att knodd ska man ha. Det är ju skitsött. Då sprider sig det oskyddade nuppandet som en löpeld i bekantskapskretsen.

När sedan knodden är på väg så inser de att det är dags för en del förändringar. Om man inte flyttar till radhus så inreds datorrummet i trerummaren med spjälsäng och mobiler istället för dator och damm. Dessutom så måste man ju ha Volvo kombi när man har familj.

I år har en handfull bekanta blivit farsor. Ett par har gift sig. Och ett ex har blivit morsa. Plus att ett annat ex blev morsa för ett par år sedan. Utan inblandning av mig, även om hon hade önskat annorlunda. Åren går fort när man har roligt. :gnissla

Aj aj, jag som blir anklagad för att pissa som en häst och redan blivit kallad "gubbe" av en unge på cirkus 8år, när jag själv är mjuniga 18, ligger jävligt risigt till? :(

stämmer bra de, tur att jag har kvar mitt liv iaf. :D :D

känns som mitt enda mål just nu är att flytta hemifrån så jag kan bo ENSAM, kul att veta att polarna sakta men säkert kommer lämna en :(

inte så lite heller :huvet
blir man verkligen hjärntvättad av familjelivet :va
vi är några få som klarat oss hittills i kompisgänget från allt sånt där trams
o nu när man läst igenom det här , så är man ännu mer fast i vägra anpassning

fast o andra sidan kanske vi är de där som är socialt missanpassade

bara hoppas att polarna kommer finnas, kvar även om tendenserna redan börjar visa sig runt 20 års åldern :gnissla

Last edited:
Det kommer snabbare än vad man anar. Någonstans där när man är mitt emellan 20 och 30 någonstans. Folk börjar ha förhållanden som är längre än en bakfylla och känner sig bekväma med det. Så då ska de ringmärka varandra till höger och vänster och vara sambos och grejer.

Sedan skaffar någon sig en knodd. Då är det klippt. Det inser ju alla tjejerna som kommer i kontakt med knodden eller ens hör talas om den att knodd ska man ha. Det är ju skitsött. Då sprider sig det oskyddade nuppandet som en löpeld i bekantskapskretsen.

När sedan knodden är på väg så inser de att det är dags för en del förändringar. Om man inte flyttar till radhus så inreds datorrummet i trerummaren med spjälsäng och mobiler istället för dator och damm. Dessutom så måste man ju ha Volvo kombi när man har familj.

Haha, ungefär i det läget är jag med.
Samtliga tjejer med partner i kompiskretsen har alla börjat snacka om att barn måste man ju ha, varför? För att en kompis kompis skaffat unge...
Bästa argumentet dom har? "men alla andra skaffar ju"
Jo tjena, det väger tungt...

Ena killen som sysslat mycket med Streetrace osv. gav oss andra killar "panik" när vi fick reda på att han sålt en (över)trimmad Audi för en splitterny Peugeot familjebil :näsblod helt utan förvarning haha

Och ringmärkningen är något jag inte förstår mig på heller, lägga 18.000* kr på två ringar, VA FAN!? och det komiska är ju att det är dom par som varit ihop i 2-4 år där ena partnern för det mesta fortfarande studerar, medan det stabila paret i kompisgänget som hängt ihop i 7 år väntar och tar det lugnt (plus inte vill förlova sig för att denna sommaren gör "alla" det i kretsen).
Om jag tror att någon av dom kommer gifta sig inom ett år? inte en chans.

Men jag är int' bitter :hihi
Jag har ju hojen :yoparty

* visserligen inte minsta summan, eller i närheten av största summan, man behöver lägga på ringarna, men vet att ena killen la detta.

Svenssonlivet var inget som kom plötsligt för mig utan en kvicksand man långsamt sjönk ner i.
Jag har sjunkit ungfär till midjan, medans mina polare sjunkit ner till nässpetsen.
I år fick jag köra själv på mc-semestern och vänta in dom i korsningarna för deras tjejer var gravida och var mycket ömtåligt gods!
På kvällarna pratades det barn, altaner, stenläggningar samt att det kanske vore daxs att byta hojarna mot husvagnar.:huvet

I förrgår frågade jag polarn om vi skulle ta en mcsväng då det var en kanonkväll -Näe, jag ska lägga trädgårdsplattor.

Jaha, vad säger man?
jag satte -1 på dig, för det där var så jävla hemskt

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP