Mysiga restauranger i Uppsala

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Hallå alla Uppsalabor! :hej
Jag behöver tips på restauranger i stan. Det ska vara nåt litet och mysigt. :tummenupp
Någon som vet nåt sånt ställe? Det ska ligga centralt till...

// Lena

Lilla_Tingeling skrev:
Jag behöver tips på restauranger i stan. Det ska vara nåt litet och mysigt. :tummenupp

// Lena

Rekommenderar varmt en liten nyöppnad restaurang som heter "Mojo", ligger typ vid nordvästra hörnet av Vaksalatorg, inte jättecentralt men nästan...De har varmrätter mellan 80 - 200:-
/Tobbe

gillar du MongoliskBBQ lr Asiatiskt så finns det en ny öppnad vid viadukten vid siviatorg,
som har både Mongol, Asiatisk, och faktsikt Sushi på buffé. :tummenupp.

:edit, kanske inte så "litet o mysigt" som du e ute efter men.. :tungan
/z

Var till ett mycket trevligt litet ställe för ett tag sedan. Under tio bord och grillning/flambering inne i restaurangen. God mat, inte dyrt, mysig stämning och trevlig personal.

:va Har plötsligt glömt vad stället heter *tänka*
återkommer om jag minns det senare.

Lilla_Tingeling skrev:

// Lena

Tzatziki,
mycket mat, mysiga lokaler.
Fyristorg 4

Kött Kök & Bar: Väderkvarnsgatan 12 ca 8+ minuters gångväg från centrum. Länk till stället
Texas Longhorn: Dragarbrunnsgatan 43 A ca 2 minuters gångväg från centrum. Bara kött, han blir glad! :hihi Länk till stället
Bill & Bull: Smedsgränd 9 ca 2 minuters gångväg från centrum. Länk till stället

Om han ändå bjuder skall ni gå till Domtrappskällaren: S:t Eriks gränd 15 ca 2 minuters gångväg från centrum. Länk till stället Dyrt men väldigt bra. :tummenupp

JoS skrev:
Kött Kök & Bar: Väderkvarnsgatan 12 ca 8+ minuters gångväg från centrum. Länk till stället
Texas Longhorn: Dragarbrunnsgatan 43 A ca 2 minuters gångväg från centrum. Bara kött, han blir glad! :hihi Länk till stället
Bill & Bull: Smedsgränd 9 ca 2 minuters gångväg från centrum. Länk till stället

Om han ändå bjuder skall ni gå till Domtrappskällaren: S:t Eriks gränd 15 ca 2 minuters gångväg från centrum. Länk till stället Dyrt men väldigt bra. :tummenupp

Tack för tipsen! :tummenupp
Nope, det e inte han som bjuder. Det är jag! :tungan

// Lena

Hambergs grymt käk o service

o´conners bästa irish coffyn i stan

Korfu är en söt liten resturang som ligger mittemot Grimhild (parkeringsgaraget). Vid samariterhemmet ungefär. De har himla trevlig personal och jätte god mat. :tummenupp

Kamikaze kid skrev:
Eller Mc donalds i St pers gallerian...
Skit mat + ombyggnad av loka...Kanon kombination :zpy

Det behöver inte vara ombyggnad på gång för att vara det.
Det har dom för jämnan :gnissla

Deadmetal skrev:
Det behöver inte vara ombyggnad på gång för att vara det.
Det har dom för jämnan :gnissla

Japp!

Exxakt en timme efter man ätit Mc donk så får man illaluktande gaser...
Tänk dig bilen full av grabbar på väg nånstans...
Mmm hungriga...
Kolla Mc donk!
Stopp ..Glufsa glufsa!
En timme senare...
Singelolycka!

Förklarar en det oförklarliga händelser på vägen! :3freak

Fast vill man hoppas på en andra dejt så ska man inte bjuda på varken Donken eller Max. :4skrika :7peta

Finns Jozef kvar? Kanonmat och liten intim restaurang. Ligger på Svartbäcksgatan, precis vid biblioteket.

Hambergs Fisk är annars riktigt bra mat.

Vi hamnade på en mysig grekisk restaurang nere vid ån. Tror den hette nåt med Alexander. Väldigt god mat och mysig stämning på det stället. :tummenupp

// Lena som e mätt och belåten

*/ ?>
Back