Mv Agusta F3

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Vaxjo
Hoj
Mt07-15
Någon som beställt sig en f3a redan? Utseendet är ju magiskt o priset är ju kanon.
 

Bifogat

  • 001_mv_agusta_f3_triple_cd_gallery.jpg
    001_mv_agusta_f3_triple_cd_gallery.jpg
    72.8 KB · Visningar: 262
119 000kr
http://www.supermotors.com/
Hojjen får en 3-cyl motor med ca 140hk sägs det. Tittat lite på youtube o vilket ljud den verkar ha=)
Efter jag kördet nya f4an har jag insett att mv agusta kan det här med ljud även i orginalpipor=)
 
Hmm, snygg maskin och gillar Triumphs lilla trea. Kan bli bra, men det här är italienare. Vill man verkligen beställa något helt nytt, obeprövat ifrån djupaste Småland?
Jag inväntar nog lite tester och kvalitetsrapporter innan jag överväger något köp :)
Lilla Brutalen var inte heller så dyr, varför ser man så få av dem på vägarna?
 
Jag hade option på en (lade beställning i vintras), men kommer att köra vidare på min R1:a istället. Reservdelar etc. blev F3:ans fall för mig eftersom jag enbart skulle köra bana med den. Men det är en sjukt fin hoj, bra utrustningsnivå i förhållande till priset och säkert jävligt kul att köra också.
 
Hmm, snygg maskin och gillar Triumphs lilla trea. Kan bli bra, men det här är italienare. Vill man verkligen beställa något helt nytt, obeprövat ifrån djupaste Småland?
Jag inväntar nog lite tester och kvalitetsrapporter innan jag överväger något köp :)
Lilla Brutalen var inte heller så dyr, varför ser man så få av dem på vägarna?

Finns väll i princip bara 2 återförsäljare vara supermotors inte är en vanlig affär utan han kör det mer hemma på gården han har. Tycker Brutalen är riktigt fin också. Kvaliten har nog förbättrats rejält senaste åren på mv, när jag tittade närmare på detaljer osv på f4an så var det riktigt fint gjort allting.
 
Tycka inte den lätt så gött, tycka denna lätt gött för örona

Skulle Mv agusta F3 låta o piska som denna så skulle jag köpa en på stört
MV A F3 är en rad-trea. Tror den kommer att låta ungefär som en Triumph Daytona 675, inte som en Norton Wankel-maskin.

Finns väll i princip bara 2 återförsäljare vara supermotors inte är en vanlig affär utan han kör det mer hemma på gården han har. Tycker Brutalen är riktigt fin också. Kvaliten har nog förbättrats rejält senaste åren på mv, när jag tittade närmare på detaljer osv på f4an så var det riktigt fint gjort allting.
Detaljerna är det nog inget fel på, inte utseendet heller. Tänkte mer på måndagsexemplar, tillgång till reservdelar osv. Jämför andra italienska märken.
 
Last edited:
Detaljerna är det nog inget fel på, inte utseendet heller. Tänkte mer på måndagsexemplar, tillgång till reservdelar osv. Jämför andra italienska märken.

Jo förstod du menade det. Svårt o säga ju, just reservdelar är jag alltid tveksam till vad det gäller "udda märken" men någon med mv här kanske har erfarenhet?
 
Jo förstod du menade det. Svårt o säga ju, just reservdelar är jag alltid tveksam till vad det gäller "udda märken" men någon med mv här kanske har erfarenhet?
Ifrån Supermotors hemsida så får man intrycket att det mest är samlar objekt, lite som Lamborghini kanske. De flesta köps nog som rena samlar objekt och som körs max ett par ggr per år. Kanske inte så många som kommit till första oljebytet ens :D
 
Ifrån Supermotors hemsida så får man intrycket att det mest är samlar objekt, lite som Lamborghini kanske. De flesta köps nog som rena samlar objekt och som körs max ett par ggr per år. Kanske inte så många som kommit till första oljebytet ens :D

Nä, inte som Lambo! Den här har man ju både råd att serva och köra dagligen med! :D Konstruktionen av vissa detaljer däremot är kanske inte helt lysande :tummenupp

Skulle byta kåporna under luftburken till kolfiber och när jag skulle dra fast dom så släpper muttern som sitter i en gummihylsa och far ner innanför burken. Ingen fara tänker jag den ligger väl i något mellanrum därinne.. Men när jag sedan tänker efter och lyser ner i hålet så ser jag att det är "direktkontakt" med spjällhuset!! :huvet Det var bara att montera av kåpor (tack för snabbfästena där) :D, tank & luftburk för att sedan plocka upp muttern som lagt sig väldigt fint på spjället..

Vågar knappt tänka på hur det hade gått om jag fått för mig att starta hojen :gnissla Ny blev det till att beställa nya gummin & muttrar men priset var ju inte mycket att klaga på, 100:- incl frakt för 10st :yoparty

Mvh Jimmy
 
Jo förstod du menade det. Svårt o säga ju, just reservdelar är jag alltid tveksam till vad det gäller "udda märken" men någon med mv här kanske har erfarenhet?

Det har ikke vært lett å få tak i deler fra MV Agusta den seneste tiden. Mange har ventet lenge, opp til et halvt år på enkelte ting. Fabrikken har holdt åpent 3 dager i uken.
Men det håper vi skal forandre seg nå. :banana Ansvar for deler til ettermarknaden er nå satt bort til SAIMA. Dette er samme leverandør som leverer deler til t.ex Ducati.
 
De kan iaf det här med design för det är nog en av de snyggaste hojarna som tillverkats någonsin!
 
Tycka inte den lätt så gött, tycka denna lätt gött för örona

Skulle Mv agusta F3 låta o piska som denna så skulle jag köpa en på stört

http://www.youtube.com/watch?v=0V2wZ2KMvtU&feature=relmfu


Kamerans mick fångade inte ljudet som det lät på något sätt med nortons vankel...
Efter han åkt förbi kom ljudet 2ggr till åkandes nerför depågatan, studsandes mot alla garage. Jag tittade, det var väl bara en hoj på banan och det var det, efterljud.
Och volymen skulle bli böter även på tomgång i Sverige :D
 
Back
Top