MV Agusta F3 prissatt - 119 900 kr

Fast färdigbyggd kostar den 246 100:- :) Vore intressant med en jämförelse med snik edition så man får se vad det är som kostar och/eller om det är Biltemakomponenter på den billigare.

Vilka tillhandahåller reservdelar etc. till de där här hemma? Har HD koll på det eller är det något konkursland huvudlagret ligger i fortfarande?
 
September preliminärt.

Det låter tidigt eftersom de verkar som att agusta släpper Oro-modellen först.

Nedan är ett mail från den svenska impritören Super Motors:

Nya MV Agusta F3 Serie Oro!

MV´s nya trepip finns nu för order i en begränsad första upplaga om endast 200 exemplar. Serie Oro är mycket exklusivt utrustad med exempelvis en mängd kolfiberdetaljer och Öhlins fjädringskomponenter.

F3 Serie Oro finns enbart i rött/silver med guldlackade detaljer, 675 cm3 och ca 140 hk. Leverans under december 2011. Pris ca 250 000 kr, beroende på valutakursen. Deposit om 50 000 kr ska betalas nu under juli 2011. Varje exemplar tillverkas unikt efter beställning.
 
Det låter tidigt eftersom de verkar som att agusta släpper Oro-modellen först.

Nedan är ett mail från den svenska impritören Super Motors:

Nya MV Agusta F3 Serie Oro!

MV´s nya trepip finns nu för order i en begränsad första upplaga om endast 200 exemplar. Serie Oro är mycket exklusivt utrustad med exempelvis en mängd kolfiberdetaljer och Öhlins fjädringskomponenter.

F3 Serie Oro finns enbart i rött/silver med guldlackade detaljer, 675 cm3 och ca 140 hk. Leverans under december 2011. Pris ca 250 000 kr, beroende på valutakursen. Deposit om 50 000 kr ska betalas nu under juli 2011. Varje exemplar tillverkas unikt efter beställning.

Ja, jag räknar inte med att få den i september om vi säger så. Men leveransdatum har varit satt till september ganska länge nu, så vi får väl se. Hade varit trevligt att få sätta på kraschkåpor och fixa lite under vintern dock. :)
 
Jag är ett stort fan av MV Agusta hojar, de gör sjukt snygga hojar. Väldigt svag för dem.

Men jag har läst en hel del på mvagusta.net och ägarna bara klagar och klagar över problemen, och F4R:en av 2010 års modell är inte undantaget, även den har massa småproblem.

Hade definitivt kunnat ha en F3 eller en gammal F4, men inte som enda hoj... för då riskerar man att inte åka så mycket.

Själv undrar jag hur fan de lyckats plocka ut så mycket mer effekt än Triumphen :)
 
Sjukt snygg hoj. Hade köpt den om man visste att den skulle vara problemfri, vilket den kanske är - nån som vet? :D
 
September var det först, men nu har man skjutit upp lanseringen 4 månader. Var en pressrelease för någon vecka sedan om det.

Så lagom till att snön ligger i drivor här ute lär man kunna få hem den :)

http://shop.textalk.se/shop/8037/art56/9068556-fe8de6-14_07_11_Prezzo_F3___F3_Serie_Oro_eng.pdf

Tack för updaten.

Ska bygga om den till banhoj iaf, så bara jag får den innan nästa säsong drar igång så är jag nöjd. Det är ju egentligen bara reservdelar och sån't som gör att man tvekar i slutändan. Lyckligtvis fick man "option" när man beställde pga trycket på hojen, så om man i slutändan väljer att inte handla går det att tacka nej och så går hojen till nästa på (den ganska långa) listan.
 
Den kommer nog funka ypperligt som en banhoj :)

För er som undrar om MV Agusta: http://www.mvagusta.net

Finns mycket nyttigt i forumen.

Kort sagt hade gamla F4:an problem med kylsystemet och hubben. Värst på de starkaste motorerna, 312, 1078:an osv. Felet? Kylsystemet var undermåligt och även designen på kåporna var inte optimalt ur kylaspekten. Funkar bra på landsväg men så fort man står still börjar tempen bli olidligt hög :huvet

Hubben gick lätt sönder, tydligen kunde man lätt förstöra den själv genom att spänna kedjan lite för mycket.

Den nya har inga problem med hubben och kylsystemet verkar det som men har sett flera trådar där bultar saknas, motorn läcker olja och att RG4 avgasets kolfiberändar smälter. Nu är det ju inte så stora grejer men man börjar ju verkligen undra vad för kvalitetskontroller de har. De är ju trots allt handbyggda om jag förstått det rätt, borde det inte vara en fördel att ha en handbyggd hoj jämfört med yamakawisuki hojarna? Kvalitetsmässigt då.

Nu har ju detta inget direkt med F3:an att göra som ni märker, men MV Agusta har inte fått ordning på kvaliteten än, F3:an blir kanske den första men tveksamt. Krävs några år till. Ducati är på rätt spår iaf med kvaliteten :)
 
De ända problem som jag har haft med min F4 R är att kamkedjesträckarn inte bytts på garantin av förra ägarn så det fick jag fixa själv med gratisdelar från augusta såklart:tummenupp.

Annar så det ända jag har att klaga på är att den blir lite varm i stadstrafik men man vänjer sig att inte stirra sig blind på tempmätarn.

Det bästa med den är att man inte är en i mängden på random japshoj och att den är sjukligt raceanpassad, japsarna har inte mycket att hämta med en starndard hoj där:)
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top