Muhammed-karikatyren diskussioner och åsikter.

Status
Ej öppen för fler svar.
Tänk att man har missat den här tråden. :D

Förövrigt har jag jävligt svårt att tro att folkmassorna som bränner flaggor och Reinfeldtdockor gör det för att någon jävla tomte 500 mil därifrån har ritat en Mohammedrondellhund. Mohammed har avbildats hur många gånger som helst i hur många år som helst, trots att det tydligen är förbjudet enligt Koranen, men är det någon som minns några sådana här protester innan Jyllandsposten á la år 2005?

Vilka krafter ligger bakom och vad är motivet?

Hur kan man förresten egentligen avbilda Mohammed? Vem vet hur han såg ut? Han dog väl runt år 630? Om jag ritar en streckgubbe och döper den till Mohammed, har jag gjort en s.k "Mohammedkarikatyr" då?

Rapport från verkligheten....:hej
Som väl är har det inte blivit så stort som väntat och det lär troligen inte bli mer.

I Karachi var det ett 20-tal som brände en grön-gul flagga (för att citera en dansk tidning: "Den blå färgen verkade tagit slut...")

I Lahore var det lika många. Och totalt 40 personer hetsar media upp sig på som stora våldsamma protester... med ett land som har 160 miljoner innevånare

I Islamabad är det lugna gatan, folk är lika vänliga som vanligt.

De Pakistanska tidningarna nämner knappast någonting så frågan är vilka som hetsar upp sig mest....

Propagerar delar ur svensk media för yttrandefrihet eller är de bara kåta på att sälja mer tidningar och få uppmärksamhet oavsett vad konsekvenserna blir..?

Ja jag tycker ocksa att vissa samfund borde kamma sig och lära sig ta ironi och humor... Bilden liknar lika mycket mig nu när jag är skäggo....:D

OT: Igår körde jag en Royal Enfield Bullet India Army model.. var i alla fall lite gött ljud. :yoparty

Allah Hafiz :hej
/

Last edited:
Rapport från verkligheten....:hej /

Det nästan ante mig. Kan vi inte förbjuda kvällspressen i detta land? Mitt hat mot aftonpressen kommer ta sig osunda proportioner snart...

/Sovmorgon innebär att jag vaknar kl 09 numera :mad:

De behöver sig en riktig fylla o lite discofitta! Har de inte bättre för sig än att läsa allehanda tidningar??

Rapport från verkligheten....:hej
Som väl är har det inte blivit så stort som väntat och det lär troligen inte bli mer.

I Karachi var det ett 20-tal som brände en grön-gul flagga (för att citera en dansk tidning: "Den blå färgen verkade tagit slut...")

I Lahore var det lika många. Och totalt 40 personer hetsar media upp sig på som stora våldsamma protester... med ett land som har 160 miljoner innevånare

Det är inte många promille som bråkar och bränner flaggor, tomma tunnor skramlar mest...

Fanatiker kommer det alltid att finnas, dom söker sig gärna till obskyra ledartyper som uppviglar och gör allt för att det ska synas i media.

Religion är i vissa fall roten till det onda, varken koranen eller bibeln förspråkar dock detta agerande.

Samma sak med anti allt typer, dom ses oftast maskerade med gatstenar i händerna, om media inte bryr sig så dör intresset ut.

En grej, hur mkt har vi skänkt i bistånd osv till dessa länder? Hur många människoliv har vi räddat med våra skattepengar. Känns otacksamt.

En grej, hur mkt har vi skänkt i bistånd osv till dessa länder? Hur många människoliv har vi räddat med våra skattepengar. Känns otacksamt.

Jaa du, väldigt många slantar.... inte minst sedan jordbävningen i oktober 2005 i Pakistan.

När man går omkring bland flyktinglägerna och möter tusentals stackare som kommer och kramar om en för att man är svensk, då de är mycket tacksamma för vår hjälp så mår man rätt bra.... Tar hellre till mig det...
/

Last edited:

Det är inte logik, det är religion och några miljarder människor är lätt utveklingsstörda och går fortfarande på skiten trots att det är 2007.

"When 1 person suffers from a delusion = insanity.
When many people suffer from a delusion = Religion"

Hörde detta på radion idag om att varje Afghan har tagit illa upp.. MEN HUR MÅNGA AFGHANER I AFGHANISTAN LÄSER SVENSKA TIDNINGAR???? :va:va:va:va

Näe, mina två ören, det enda religonen har bidragit med till denna värld dom senaste 2000 åren är krig och misär, hur fan försvarar ni det, muslimer som kristna?

Kolla bara hur det ser ut i Jerusalem, där har dom tammefan krigat mer lr mindre konstant på diverse sett i 2000 år, har dom kommit fram till något? Ja, att både judar och muslimer har lika stor rätt till staden, typ samma sak som dom hävdade för just 2000 år sen!

Näe, fanatikerna inom diverse religoner har gjort mig föraktfull till religon och allt den står för.

Finns det dom i Sverige som gnäller på hur vi har det, skicka hem dom. Är dom född i Sverige, ja låt dom gnälla då.

Blir så jävla trött på alla som gnäller, vi är åt h-vete för snälla i detta land. Varför ska vi betala så jävla mkt skatt för att nån dåre ska få komma hit och gnälla på hur det är här? :va

Och om DU tar åt dig av detta inlägg, ja då är risken stor att du antingen är en DÅRE eller Fanatiker. Det är INTE riktat till alla som inte är blåögd och har blont hår, men till dom som inte är någolunda tacksamma lr inte kan anpassa sig.

EDIT: Man blir ju FÖRBANNAD :mad:

Last edited:
Jag tycker att vi skall ta profeten muh..(lata jävlen) och photoshoppa in han
lite här o där...nån som har en bra bild?

Det måste gå under epitetet jämförelsevis med att hota att döda ett annat lands ledare. eller lära sina barn att bomber är bra och om dom exploderar i närheten av andra människor (otrogna) så kommer man till himlen....tragisk.:huvet

........

Bifogat

• LEGO%20Mohammed.jpg
    LEGO%20Mohammed.jpg
    85.1 KB · Visningar: 126
haha nudu mange kommer dom att starta en mördamangeskolamedbomberiskallen.

Rapport från verkligheten....

precis som jag trodde. skulle samma sak ske i sverige i liknande skala så skulle det vara runt 5 pers som demonstrera i valfri park hehe.

men hur är det med regeringens uttalande osv. där nere?
främst det jag tycker är lite fel och skumt (presidenten där nere verkar ju inte allt för normal (a.k.a väldigt paranoid) - fick iallafall den uppfattningen utav en intervju på CBS 60 Minutes med honom.

Nu är jag viktigpetter... 0,5 personer i parken faktiskt skalenligt...;)

Såg tyvärr inte intervjun själv men jag kan tänka mig..

Inget är uttalat från de högsta instanserna från Pakistanska regeringen utan från deras Inrikesministerie. Om än officiellt men från en liten tjänsteman. Den här regionen har större bekymmer att tänka på just nu än att skrika lika högt som svensk media...

Diskussionerna och rabalderna om ämnet är rätt få här nere men det är ju bra att SH och våra s k kvällstidningar finns.....:tungan

Om någon kan komma ner och visa mig alla dessa miljontals människor som springer omkring i Pakistan med sina skägg och Kalasjnikovs med maniska ögon och skjuter på allt som rör sig så är den personen välkommen... Jag har knappast sett någon trots jag varit i flera delar av landet.. . Måste hamnat i fel land..:rolleyes:

Näe, jag vet att galningarna finns här med... Men på begränsade ställen i landet. Hade ju liksom inte här att göra annars...:va

nu får ni fortsätta utan mig då jag ska ut i den kashmirska terränglådan...:corn
hejs

precis som jag trodde. skulle samma sak ske i sverige i liknande skala så skulle det vara runt 5 pers som demonstrera i valfri park hehe.

men hur är det med regeringens uttalande osv. där nere?
främst det jag tycker är lite fel och skumt (presidenten där nere verkar ju inte allt för normal (a.k.a väldigt paranoid) - fick iallafall den uppfattningen utav en intervju på CBS 60 Minutes med honom.

Last edited:

När det var som mest liv i aftonhoran med flera angående muhammed-bilderna, så hade de som var i tv som eldade flaggor etc. etc. blivit ditskutsade med buss när de fick veta att det kom västerländska journalister.

Edit. i Iran iaf.

Det saknas ett parti att lägga sin röst på...

En kompromiss mellan vänster & höger, och som vågar sticka ut med vissa frågor, utan att bli klassade som nassar.

Det har gått till överdrft i många avseenden, att svenskar inte kan yttra sig om problem, som är "tabu", man måste inte va rasist för att tycka att invandringen och dess medförda problem, blivit sveriges fall.

Tom många invandrare, ofta vad man hör, fler än svenskar -uttrycker sitt förakt mot utvecklingen, svenskarna är snart minoritet i sitt eget land :tummenupp :huvet

Omvärlden ser inte "oss" som ett föredöme, *åh sverige är sånt mångkulturellt och vackert land* - utan tvärtom, patetiska fuckers som grävt sin egen grav..

Fine, om alla länder skulle hjälpas åt.... men lilla sårbara sverige kan inte lösa jordens alla problem. Skulle top 50 länder bpu, dela på bördan - skulle det se helt annorlunda ut.

Antingen är du rasist och föraktar svarata och invandrare eller så gillar du allt dom för med sin och inget negativt.....svart eller vitt något annat finns inte...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey