Muhammed bilder?

Religioner har till viss det tyvärr blivit mer av pengakor och när de finns klöver med i bilden så vill alltid några giriga ha del av kakan.

"Religösa" förbund som Livets Ord bildas där grundaren idag är miljonär och ekot "Låt det prassla" fortplantar sig som en löpeld och har du inte medlen så är du inte längre välkommen. Så mycket för den tro de grundläggande valt att utforska och predika på sitt egna vis.

JoUh skrev:
Hur ser det ut för demokratin i den muslimska världen tex?

Tja, Turkiet är hyffsat demokratiskt. De kan vara lite hårdhänta mot PPK anhängare dock.

Hur är demokratin i den "kristna" världen? Kan ge några exempel på mindre bra demokrati i modern "kristen" historia.

Nicolae Ceausescu.
Stalin.
Hitler.
Fidel Castro.
Franco.

/Edit, skall vara PKK, inte PPK (eller PPM)

Last edited:
JoUh skrev:
Hur ser det ut för demokratin i den muslimska världen tex?
Det ser ut på samma sätt som på Nigerias avbytarbänk :D

Fredr28 skrev:
Tja, Turkiet är hyffsat demokratiskt. De kan vara lite hårdhänta mot PPK anhängare dock.
Ja, men de där, de dricker ju brännvin. Vad är det för några B-muslimer :mad:

Coola Ola skrev:
Jag är säker på att du kommer förklara den för mig :tummenupp
Vad hände med de katolska prästerna när det uppdagades? Blev de accepterade av den katolska kyrkan eller uteslutna?

Mohammed är Guds profet enl. Islam. Har du stött på någon muslim som fördömt Mohammeds handlingar?

Fredr28 skrev:

Hur är demokratin i den "kristna" världen? Kan ge några exempel på mindre bra demokrati i modern "kristen" historia.

Nicolae Ceausescu.
Stalin.
Hitler.
Fidel Castro.
Franco.

/Edit, skall vara PKK, inte PPK (eller PPM)

Ett land?? Wow!! :rolleyes:

LocDog skrev:
"Religösa" förbund som Livets Ord bildas där grundaren idag är miljonär och ekot "Låt det prassla" fortplantar sig som en löpeld och har du inte medlen så är du inte längre välkommen.

Jag är ledsen att göra dig besviken, men detta är inte ens i närheten av verkligheten. Inte något av det.

John skrev:
Jag är ledsen att göra dig besviken, men detta är inte ens i närheten av verkligheten. Inte något av det.

Jasså? ...så majoriteten av livetsord-anhängarna struntar i den lilja detaljen "tionde"? Skumt.. Efter ett snack med ett gäng inom livets ord visade det sig att alla de betalade tionde även om det inte alltid var på öret. De jag pratade med kan inte varit representiva för LO då med andra ord...

JoUh skrev:
Vad är du ute efter, fler exempel :confused:

Bangladesh
Indonesien
Malaysia
Irak (?)
Egypten(?)
Algeriet (?)

JoUh skrev:
Demokrati utvecklades ur dessa områden tider. Hur ser det ut för demokratin i den muslimska världen tex?

Jag skulle nog förutspå en ganska ljus framtid för demokrati i den muslimska världen. Det beror förstås på vad man menar med ljus, ska bli intressant att se om de som vi i väst hinner med två världskrig, ett hundratal miljoner döda och en skövlad världsdel på vägen dit.

Jag tror de lyckas lite bättre än vi! :tummenupp

Chris Ash skrev:
ska bli intressant att se om de som vi i väst hinner med två världskrig, ett hundratal miljoner döda och en skövlad världsdel på vägen dit.
Men det där var ju lääääääääääänge sen! Det var ju typ på morfars ungdomstid ju!
:fatta!

JoUh skrev:

Går att räkna upp flera i Asien och Afrika men orkar googla efter det just nu.
Var ju inte så länge sedan som halva Europa var diktaturer. Vi är lite snabba med att slå oss på bröstet ibland, historien sträcker sig längre tillbaks än medelåldern här på SH.

Visst Europa har kommit mycket längre än mellanöstern vad det gäller demokrati...nu.

Varit en del självmordsbombare i Nord Irland, Spanien & Georgien/Ryssland de senaste åren, men det är ju mycket enklare att hacka på "de andra".

korvgubbe skrev:
Jasså? ...så majoriteten av livetsord-anhängarna struntar i den lilja detaljen "tionde"? Skumt.. Efter ett snack med ett gäng inom livets ord visade det sig att alla de betalade tionde även om det inte alltid var på öret. De jag pratade med kan inte varit representiva för LO då med andra ord...

Nu blir jag besviken på dig, korvgubbe. Jag har för mig att du brukar läsa innan du svarar på inlägget?

Då ska vi se. Vad var det han skrev?
LocDog skrev:
"Religösa" förbund som Livets Ord bildas där grundaren idag är miljonär och ekot "Låt det prassla" fortplantar sig som en löpeld och har du inte medlen så är du inte längre välkommen.

Vad betyder det? Jag får ut två saker av det.
1. Ulf Ekman är miljonär. ("grundaren idag är miljonär")
2. Betalar man inte, så är man inte välkommen. ("har du inte medlen så är du inte längre välkommen.")

Vad svarade jag på detta, då?

John skrev:

Vad har det med ditt inlägg att göra, korvgubbe?
Även om många (kanske det flesta, även fast jag är mycket tveksam till det) betalar tionde, så betyder det inte;
1. Att Ulf Ekman är miljonär.
2. Att man inte är välkommen om man inte betalar.

Såå.. vad var din poäng?

Bingo skrev:
Vad är du ute efter, fler exempel :confused:

Bangladesh
Indonesien
Malaysia
Irak (?)
Egypten(?)
Algeriet (?)

Hur är det med Marocko? Klassas det som en demokrati?

Det går i alla fall att skönja en klar demokratiseringstrend i den muslimska världen, i alla fall om man besitter förmågan att använda huvudet.

korvgubbe skrev:
Men det där var ju lääääääääääänge sen! Det var ju typ på morfars ungdomstid ju!
:fatta!

Japp, fattar inte hur folk vågar hälsa på sina mor och farföräldrar, det måste vara hemska människor. Lägre stående(eller annat valfritt citat av valfri idiot här på forumet), skulle jag nog säga.

Fredr28 skrev:
Varit en del självmordsbombare i Nord Irland, Spanien & Georgien/Ryssland de senaste åren, men det är ju mycket enklare att hacka på "de andra".
Nja, terrorister har vi knappast saknat i europa, men just självmordsbombning är en mer orientaliskt företeelse. Självmordsbombare på Nordirland är såna som råkat utlösa laddningen innan de själva var i säkerhet. De i Spanien var av nordafrikanskt ursprung. De i Georgien/Tjetjenien/Ryssland har varit muslimer.

De tamilska tigrarna sysslar också med sånt. Vad är det för religion de har?

Googlar du vidare så ser du att Syrien också är en republik... :D
Egypten likaså. Irak. :rolleyes:

Demokratisering, så hemskt. Hela muslimska världen tillämpar inte sharia som de borde göra enl. islam....

Bingo skrev:
Nja, terrorister har vi knappast saknat i europa, men just självmordsbombning är en mer orientaliskt företeelse. Självmordsbombare på Nordirland är såna som råkat utlösa laddningen innan de själva var i säkerhet. De i Spanien var av nordafrikanskt ursprung. De i Georgien/Tjetjenien/Ryssland har varit muslimer.

De tamilska tigrarna sysslar också med sånt. Vad är det för religion de har?

De tamilska tigrarna är hinduer.

Annars har vi ju både japaner, buddhistmunkar och tyska SS-män på listan över folk som använt livet som vapen.....

Chris Ash skrev:
Hur är det med Marocko? Klassas det som en demokrati?

Det går i alla fall att skönja en klar demokratiseringstrend i den muslimska världen, i alla fall om man besitter förmågan att använda huvudet.
Vete fasen hur det är i Marocko. Monarki är det ivf.

Klart att de går mot demokrati.

Back