Mp3 låtar

CorbenDallas skrev:
Ja, gör gärna det. Intressant att veta. Berätta också HUR han tankade ner, om det vara Kazaa, DC eller vad.

I Sverige blir det olagligt efter nyår att tanka ner olagligt material, dvs Copyright material som musik o film. Men fram till dess är det fritt fram...

Hmmm... Kanske är läge att överklaga på något sätt om det inte gått rätt till?

Är ju ingen liten summa pengar det handlar om ju..

Och det var DC++ han hade använt, dom hade fått info från hans ISP om trafiken till och från hans dator, och där fick dom listan.
 
t-rex skrev:
Gör inte antivirusprogrammet uppror om man lägger in bosson på datorn?

Ne inte min.....men min lille bror kanske stoppar det........brukar inte lyssna på Bosson, men den låten va faktiskt bra! den rörde något i djupet av mitt hjärta.....

// Steffi -Poet och hoj tämjare......
 
RED_LiME skrev:
Jag vet inte så mkt om vad som hände, men det jag vet är att han fick en lista på alla ©-skyddade material som han LADDAT NER på över 4 mb, så frågade dom honom om han var skyldig till det, så han erkände.

Efter ett tag så fick han en bot på 27 000kr.

Så det verkar som om han åkte fast på att ladda ner, INTE på att dela.. Men jag kan höra med honom om exakt vad som hände, så kan jag skriva vad han säger här!


I sånna fall har han laddat ner programvara. Eller så har APB gjort ett av sina vanliga misstag, så stäm tillbaka i sådana fall.
All media är för närvarande lagligt att ladda ner i Sverige
 
The-PatriX skrev:
I sånna fall har han laddat ner programvara. Eller så har APB gjort ett av sina vanliga misstag, så stäm tillbaka i sådana fall.
All media är för närvarande lagligt att ladda ner i Sverige

Han var tydlig med att berätta att han åkte på att ha laddat ner filmer och låtar...
 
Miss_Orchidee skrev:
Jag ska inte sälja den vidare bara för eget bruk.... man måste ju ha lite skönmusik om man ska få till det ensam..... :hihi

morsan vill ha en ny CD så vad gör man inte för henne....

Så låt mig tänka...

Morsan tar bort ditt nerladdningsprogram (du blir sur?)
Du fjäskar för henne genom att bränna cd-skrivor till henne.
Hmm.. ultimat läge att be o få tillbaka dedär programmet ?
 
RED_LiME skrev:
Han var tydlig med att berätta att han åkte på att ha laddat ner filmer och låtar...


Ok, då har han helt enkelt betalat en jäkla massa pengar helt i onödan :4skrika


Hoppas han skiter pengar annars så har han gjort årets tabbe.


Fast han kanske sålde vidare alt. spred vidare?
 
PollySmurf skrev:
Så låt mig tänka...

Morsan tar bort ditt nerladdningsprogram (du blir sur?)
Du fjäskar för henne genom att bränna cd-skrivor till henne.
Hmm.. ultimat läge att be o få tillbaka dedär programmet ?


Så kan vi se det... :)
 
The-PatriX skrev:
Ok, då har han helt enkelt betalat en jäkla massa pengar helt i onödan :4skrika


Hoppas han skiter pengar annars så har han gjort årets tabbe.


Fast han kanske sålde vidare alt. spred vidare?

Han skiter faktiskt pengar... Men han fick böterna så att han betalar av lite grand i månaden från studiebidraget.

Och Nej, han sålde inte vidare.. :brinnerup
 
RED_LiME skrev:
Han skiter faktiskt pengar... Men han fick böterna så att han betalar av lite grand i månaden från studiebidraget.

Och Nej, han sålde inte vidare.. :brinnerup


Ja du, din kompis hade ju kunnat gett mig pengarna :D
 
Du har inte icq? Jag använder inte MSN.

Hungry Eyes = Eric Carmen tror jag. Har den nånstans.
 
Miss_Orchidee skrev:
Har ju inte det.....

dc++ då? Eller har du en ftp-klient?

Annars så får jag väl aktivera msn då, bara för din skull :) Har ju redan slangat ner bosson enbart för denna tråd. Var ju tvungen att höra vad det var för skit du eftersökte :D
 
Skalman skrev:
dc++ då? Eller har du en ftp-klient?

Annars så får jag väl aktivera msn då, bara för din skull :) Har ju redan slangat ner bosson enbart för denna tråd. Var ju tvungen att höra vad det var för skit du eftersökte :D

haha, kalla det skit du...men jag diggar den....hehe, skulle vara fint om du fixade msn....då jag inte har dc++ eftersom min gode mor har tagitr bort det....... det andra vet jag inte ens vad det är..........
 
Nu har jag reggat ett msn-konto. Men inte fan får jag logga in för det. "Tjänsten är ej tillgänglig för tillfället". Undrar om jag inte stängt av nånting i Windows som den behöver...
 
Miss_Orchidee skrev:
haha, kalla det skit du...men jag diggar den....hehe, skulle vara fint om du fixade msn....då jag inte har dc++ eftersom min gode mor har tagitr bort det....... det andra vet jag inte ens vad det är..........


Skalman??? han kanske dog............ :arsele eller så kröp han in i sitt skalll
 
Skalman skrev:
Nu har jag reggat ett msn-konto. Men inte fan får jag logga in för det. "Tjänsten är ej tillgänglig för tillfället". Undrar om jag inte stängt av nånting i Windows som den behöver...

starta om datorn så ska det nog gå ska du se
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top