Motorrenoveringsfirma i Skövde?

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Nån som känner till nån duglig motorrenoveringsfirma i Skövdetrakten som klarar av att slipa om vevaxlar?

Freds Motor kanske?
Annars finns det nåt ställe där typ mellan hentorp och statoil. R2 på forumet vet nog vad det är för ställe jag menar.

Edit: Jag har nog snurrat till det för mig. Det ska finnas nåt jäkligt bra ställe typ i Axvall eller nånstans där i kring.

Last edited:
Freds Motor kanske?
Annars finns det nåt ställe där typ mellan hentorp och statoil. R2 på forumet vet nog vad det är för ställe jag menar.

Stället heter Primoto och ligger på Diabasvägen.

Off topic! Hannez din gamla språkpolis - var det ordet makligt du letade efter?
"Makabert tempo"... :D

:)

Finns en riktigt duktig "gubbe" i axvall som sysslar med sånt där! så få tag på honom så löser de sig!

And that would be Stigs Motormekaniska i Axvall! :)

Ja, och förra gången jag lämnade in nått där, (ett lager till kamaxeldrevet på en tL1000) så höll det i 5 km, kostade mig en dryg tusing att fixa till samt ett antal timmar, kommer INTE att lämna nått dit igen. Lagret nöp pga av för snåla oljekanaler i lagret. Han påstod att det inte behövdes, trota mina påpekande om att orginallagret hade ett 2-3 mm brett fräst spår som oljan kunde fördelas ut genom.

Freds motor kunde inte fixa, ska kolla med primoto också, men förmodligen köper ja en begagnad motor. förra gången jag renoverade en vevaxel kostade bara vevaxeln 3600, sen fanns det lite följdfel pga av allt spån som farit runt, samt nya packningar, osv. Mycket jobb, tar mycket tid, och kan jag då köpa en motor för 4500 plus frakt så gör jag hellre det.

Får du en motor för 4500 så ska du nog köpa en trisslott oxå.

Får du en motor för 4500 så ska du nog köpa en trisslott oxå.

Hittat en i england för det som utgångspris, mc-prylar är lite billigare där. har sett fler motorer för dom priserna.Blir ju lite frakt också, men fortfarande rimliga pengar, och då slipper man böket själv

Ja, och förra gången jag lämnade in nått där, (ett lager till kamaxeldrevet på en tL1000) så höll det i 5 km, kostade mig en dryg tusing att fixa till samt ett antal timmar, kommer INTE att lämna nått dit igen.
Hans kunskap eller resultatet av hans arbete kan jag inte bedöma, jag bara visar vägen. :tummenupp

om du i skulltorp åker ner mot återvinningscentralen så kan du efter microvågsfirman svænga vænster in på framsidan av ett stort lastbilsgarage. fortsætt førbi detta och efter detta så kommer laserdome.. efter laserdome typ så har du ett garage som har vinkeltak. dær huserar en gubbe som bara håller på med just kamaxlar . har slipar om , slipar egna av råæmnen. inte bara till bil utan æven till hoj.. dit skulle jag dra ..

om du i skulltorp åker ner mot återvinningscentralen så kan du efter microvågsfirman svænga vænster in på framsidan av ett stort lastbilsgarage. fortsætt førbi detta och efter detta så kommer laserdome.. efter laserdome typ så har du ett garage som har vinkeltak. dær huserar en gubbe som bara håller på med just kamaxlar . har slipar om , slipar egna av råæmnen. inte bara till bil utan æven till hoj.. dit skulle jag dra ..

Bugar och bockar, ska kolla där på måndag!

Hans kunskap eller resultatet av hans arbete kan jag inte bedöma, jag bara visar vägen. :tummenupp

Sant, tackar givetvis för tipset iallafall:tummenupp

Last edited:
:va Jasså? var det ajöss å godnatt med vevlager igen? Knepiga motorer de där twinnarna du har... Primoto som sagt, men de har semester ett tag till...

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup