RymdBörje
Seriöst fartblind
Mer eller mindre låst bakhjul jämfört med att hinna koppla ur? Lätt val, för de flesta.Du menar att det blir skillnad mot att motorn skär tvärt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mer eller mindre låst bakhjul jämfört med att hinna koppla ur? Lätt val, för de flesta.Du menar att det blir skillnad mot att motorn skär tvärt?
Du menar att det blir skillnad mot att motorn skär tvärt?
jag vill även passa på att starkt rekomendera Johan blixt på http://mcverkstaden.se/page005.html.
verkar väldigt kunnig och framför allt försökte han inte suga pengar ur mig och sparade mig många tusenlappar jämfört om jag gjort det på en annan verkstad.
jag fick även vara med vid motorbytet vilket var lärorikt och roligt
hälsa gärna ifrån mig om ni besöker honom!
En stilla fråga utan att strö salt i såret. Vad fick dig att köpa en begagnad hoj för nästan nypris där så många saker inte verkar funka som de ska? Lysande motorlampa, felaktiga blinkers och felaktigt rör. Nu talar jag inte om motorraset som var svårt att förutse.Liten uppdate ang igår!
Hojen är nu helt återställd och är hemma och körbar!
den går lite ojämnt i vissa varv men den är riktigt pigg och den vill ofta upp på bakhjulet när man gasar till lite
lite läskigt att gå ifrån 44 hästar till 110 men man vänjer sig nog snart.
motorljudet är sådär typ tror inte det är något fel men den låter inte så nice tkr jag, arror röret som sitter på är inte ens till denna modellen så det kanske är därför. vad jag minns lät den exakt såhär sist med.
nästa projekt är att byta ut blinkers (de är jätte små och nog inte lagliga, för täta med tror jag) och lite injusteringar, så hojen passar för jag är lite större o längre än tidigare ägare typ.
varje gång jag slår på blinkersna varnar skärmen för det är fel spänning så man ser inget av displayen vilket är störande..
sen lyser motorlampan hela tiden pga någon rottweiler dongel med fel motstånd jag skulle få en ny vid köp men har fortfarande inte fått något, tydligen svarar inte rottweiler som skulle leverera nya till säljaren.
Tack så mycket ni som följt tråden och velat veta hur det gick!![]()
extra tack för er som velat stötta via swish, total summan pga denna incidenten är runt 28k inkluderat allt.
mvh Albin
En stilla fråga utan att strö salt i såret. Vad fick dig att köpa en begagnad hoj för nästan nypris där så många saker inte verkar funka som de ska? Lysande motorlampa, felaktiga blinkers och felaktigt rör. Nu talar jag inte om motorraset som var svårt att förutse.
Kul att du rullar äntligen.
Kul att du fått igång hojen.
Då det gäller blinkers så är det 240 mm fram och 180 mm bak mellan de lysande ytorna som gäller. Men sen är det ju egentligen kört i vilket fall som helst då hojen är helfordonsgodkänd så du ska ha godkända eftermarknads blinkers till just din hoj om du ska vara laglig. Det gäller samma med avgassystemet det ska också vara helfordonsgodkänt, att rensa katten är inte heller lagligt att sen inte bilprovningen bryr sig om tt kolla avgasvärden är ju en annan sak. Har du nåt originalsystem till hojen, det kan vara bra att ha då du ska besikta om inte annat för ljudnivån.
Ovanstående är inget som bilprovningen brukar bry sig om om man har avståndet mellan blinkers och ljudnivån men man ska ha klar för sig att man egentligen inte får byta nåt utan att bryta till helfordonsgodkända eftermarknads grejer. Skulle du träffa på en nitisk polis så kan dom skicka dig på besiktning och du får återställa hojen för att få igenom den. Sen kan jag säga att jag själv kör med både olagliga eftermarknadsljudämpare utan kat, bortplockad avgasrening, miniblinkers, inte ens E-märkt bakljus på min helfordonsgodkända Triumph![]()
Grattis Albin!
Du kom billigt undan - dels om man jämför med vad det skulle kostat att renovera ursprungsmotorn, men även om man räknar på vad priset hade kunnat bli med ett nypande ras. På en ny hoj man inte känner. Längs en av Sveriges mest olycksdrabbade vägar. I mörkret...
Dessutom har du lärt lärt dig en massa på kuppen.
Snyggt jobbat!
Bra att du fått ihop det i slutänden. Alla erfarenheter är inte roliga men nästan alla är lärorika.
Hoppas denna motor håller bättreGör den inte det kan jag tänka mig att sälja dig min R1200GSA ganska billigt, knappt inkörd med 12000mil på mätaren, garanterat hyfsat pålitlig
Alltid trevligt med verkstäder som är villiga att jobba med kunden istället för mot den, är ju så man skapar långvariga affärsrelationer.
Kul att du fick ihop hojen och kan ut och köra.
Tråkigt att det blev en jäkla soppa på vägen men kul att du kom hit till sporthoj.com och skrev vad som hade hänt samt din renoverings-tråd.
Hoppas hojen håller ihop nu!
Tydligen vanligt.
Det finns uppdatering, kontakta Mör.
kan du utveckla lite? vad är mör t.ex?
är det vanligt att hojen knappt startar och dedär error meddelandet är ett vanligt mjukvaro problem?
En tanke kan ju vara att sälja den medan den funkar och lägga pengarna på något som det står "Made in Japan" på.
Kanske inte lika häftigt i broschyren, men å andra sidan brukar det funka...
Kul för dig att du fått ordning på grejerna. Denna hojen får du slita på länge så du får lite valuta för degen![]()
Har du lite mer bilder från arbetet? Vore kul att se.
Tänk på utgifterna som en sur parkeringsbot. Svär lite, betala och glöm av skiten bara.
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |