Nä det har du rätt i - jag känner många som fått tjafsa en del med solklara garantigrejor men i slutändan har de gått skadeslösa - i något fall tog handlaren tillbaka hojen, dvs erbjöd bra deal på en annan hoj. Jag fick själv tjafsa lite där med knappsatserna 2018 innan det löste sig.Jag har två kompisar som råkat ut för detta på sina GS:ar och det var verkligen inte "bara" ett garantirep. Först fick de veta att de använt motorcykeln utanför specen vad den ska tåla, sen efter mycket tjat så gick BMW i allafall med på byte, men det tog några veckor.
En kompis i Boden körde sönder sin 1190 framfälg och KTM bytte direkt, det var inte tal om något inom spec, så precis som vanligt så förekommer samma problem hos flera märken. Okej att KTM OFTAST har sämre kundvård men det förekommer även hos BMW. Ska vi sprida information så bör den vara sann och inte så jäkla färgad, det startar bara onödiga rykten som ofta blir en "sanning".
Så frågan är inte svart/vit men i slutändan handlar det om ifall kunden får stå för kostnaden eller inte.
Last edited:

brister och då upphör ju smörjningen av motorn