Motorrad + Bike = ?

Vad hände med de mysiga medarbetarna på bike då? Fick de sparken?

Sparkade av OK-förlaget eller aldrig anställda av Motorrad, det kan nog kvitta för den det drabbar.

Vi fick ju en fråga tidigare i tråden vem vi ville behålla, men kärnsvenskar som vi är allihop så höll hela bunten käft och lät gänget dra sina egna namn ur Robinsonkrukan.

Enklast så, om man vill kunna gnälla efteråt på att 1 + 1 inte blev 2 i slutändan...
 
Jag skulle tro att de flesta medarbetarna inom motorpressen inte är "anställda" alls egentligen... De är frilansande eller till tidningen knutna skribenter som många gånger har "vanliga" jobb som försörjning, sedan artiklar i tidningen som extraknäck.
 
Hej!
Samtliga anställda hade avslutat sin anställning när vi skrev på avtalet om att ta över Bike.
Hälsning
Gerry
 
Hej Gerry.

Ifjol tog jag en prenumeration på motorrad, på 2 nummer, men jag fick bara 1 tidigning.

Om jag tar en likadan prenumeration i år, på 2 nummer, får jag bara ett nummer igen ?

Mvh Jonas,

Som inte blev helt nöjd då nej.
 
Hej!
En tidning kan ha försvunnit på posten i så fall. Tyvärr kan det bli fel hos Postnord. Men i så fall måste du höra av dig till vår kundtjänst 08-799 63 47 så att vi kan skicka ut en ny tidning som ersättning. Får vi ingen signal in på att det blivit fel, har vi inte heller någon chans att åtgärda felet.
Självklart ska du ha två tidningar om du beställ och betalat för två.
Hälsning
Gerry
 
Hej Gerry.
Jag ringde och pratade med Tobias onsdagen före påsk, han hittade mig i ert system och sade sedan "Jag ser här att det bara gått ut en tidning till dig, jag grejar det direkt".

Jag har ännu inte fått någon tidning....

Tack för mig.
 
Bike ryckte upp sig när Magnus Wallner var chefredaktör, sen han slutade har tidningen blivit total ointressant, tråkig och saknar kvalitet. En nystart är nog vad som behövs.
Motorrad har alltid vart tråkiga och översättningen från tyska till svenska har inte glatt någon - men resurser för kvalitativa tester har de allt.

Hoppas att detta kan mynna ut i något bra. Kan de skapa ett Motorrad med personlighet och humor kan det bli riktigt bra!

Nu fick jag en liten tår i ögat, tack för det vänliga omdömet.
 
Köper ni in material från frilansare, eller är det bara eget? Vem kontaktar man med material?
 
uppdatering...! jag fick första tidningen igår och inbetalnings kort igår, allt ok nu.
 
Bike hade ju en suverän sida med referenser, där privatpersoner kunde lämna omdömen om hojar de ägde eller hade ägt. Den sidan har varit närmast ovärderlig när man funderat på att byta hoj och önskat lite opartiska referenser. Är den faktasamlingen borta för alltid nu eller kommer den återuppstå i någon form?
 
Bike hade ju en suverän sida med referenser, där privatpersoner kunde lämna omdömen om hojar de ägde eller hade ägt. Den sidan har varit närmast ovärderlig när man funderat på att byta hoj och önskat lite opartiska referenser.
Det om något vore väl värt att bygga upp igen (om det nu är borta) gemensamt via SH/Bike :tummenupp
SH/Bike Mc Wiki med omdömen.

Först specifikationer på hojen och sen användarrecensioner nedanför.
Samt ge alla en lätt guidning vad som bör framföras.
Typ; +/- med hojen, problem man haft, skulle man rekommendera den, intryck den gett, går den att modifiera, osv.

:tummenupp
 
En till i hyllningskören. Bike var riktigt bra när du var chefis. Plus att det var kul att läsa om din vinterpendling med Duccen! :tummenupp

Återigen, tack snälla.

Men jag vill poängtera att det inte bara var jag. Vi var ett skönt gäng som gjorde tidningen, vi hade förbaskat roligt, vi träffade många sköna människor och vi körde riktigt mycket hoj under de fem fantastiska år som jag hade förmånen att få stå och styra.

(Och jag kan meddela att Monstret lever än och dunkar igång så snällt. Den vågar väl inte annat, den vet att det inte hjälper.)
 
Idag lösnummerköpte jag Bike nr 5.

Roligt att MrX artikeln återpublicerades, skönt minne! Och kul att tidningen vågade i dagens tramsigt ängsliga mediaklimat.

I övrigt kändes tidningen som ett stort lyft mot tidigare knastertorra Motorrad, men tyvärr utan ”gamla” mysiga Bike-känslan. Inte läst allt än, men det känns som de flesta artiklarna är skriva här och inte översatta från tyskan. Kul att se att min nya hoj var bäst i test också :D.

Helt ok är mitt första betyg. Bättre än Motorrad (som inte är dålig alls, bara för tyskt korrekt för min smak i en hojtidning), inte lika bra som Bikes glansdagar.

Priset!! Höll jag på att glömma. Nu köper jag inte tidningar särskilt ofta längre, men 99 kr är vad jag vill minnas att utländska tidningar brukade kosta. Jag är inte priskänslig egentligen, men det kändes bara högt? Men det är kanske vad en tidning kostar idag? Undra vad en kvällstidning kostar? Sist jag köpte en Aftonbladet var det 9 kr tror jag... :)

Jaja, jag ska lusläsa resten, och kommer absolut att lösnummerköpa ett antal till, så får vi se om det blir prenumeration när hösten kommer.
 
Det om något vore väl värt att bygga upp igen (om det nu är borta) gemensamt via SH/Bike :tummenupp
SH/Bike Mc Wiki med omdömen.

Först specifikationer på hojen och sen användarrecensioner nedanför.
Samt ge alla en lätt guidning vad som bör framföras.
Typ; +/- med hojen, problem man haft, skulle man rekommendera den, intryck den gett, går den att modifiera, osv.

:tummenupp

Jag ska ta med det i min planering. Det skulle behövas ett formulär av något slag som har alla kryssrutor och textrutor för intressanta saker man bör skriva om gällande en hoj som råd och tips för andra som vore intresserade av den typen av MC.

Jag välkomnar vem som helst att ta kontakt med mig och hjälpa till att få till en datastruktur som skulle involvera allt man vill veta!
 
Ökar effekten minsann. Undrar varför inte tillverkarna monterar det redan från början?


Non olet


Buy quality, cry once
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top