sandstream
Guest
Ibland, under hård inbromsning och nedväxling på bana, så dör min hoj.
Är nybörjare så jag har inte tid att kolla varv, hastighet etc utan helt plötsligt när jag släpper upp kopplingen och förväntar mig lite motorbroms så är fanstyget tvärdöd.
I med kopplingen och ner en växel till brukar lösa problemet.
Pratade lite med en instruktör på Tre Kurvors bandag på Gelleråsen och han föreslog att jag skulle höja tomgången vid bankörning.
Har inte forskat nåt mer i ämnet men tänkte höra om det är någon som vet varför hojen dör och om höjd tomgång är lösningen?
Passar på att ta en fråga till:
Under samma situation som ovan, hård inbromsning och nedväxling, så låser sig bakhjulet och ger en liten sladd när jag släpper upp kopplingen mellan växlarna. Hur bör jag göra för att undvika det?
Är nybörjare så jag har inte tid att kolla varv, hastighet etc utan helt plötsligt när jag släpper upp kopplingen och förväntar mig lite motorbroms så är fanstyget tvärdöd.
I med kopplingen och ner en växel till brukar lösa problemet.
Pratade lite med en instruktör på Tre Kurvors bandag på Gelleråsen och han föreslog att jag skulle höja tomgången vid bankörning.
Har inte forskat nåt mer i ämnet men tänkte höra om det är någon som vet varför hojen dör och om höjd tomgång är lösningen?
Passar på att ta en fråga till:
Under samma situation som ovan, hård inbromsning och nedväxling, så låser sig bakhjulet och ger en liten sladd när jag släpper upp kopplingen mellan växlarna. Hur bör jag göra för att undvika det?