Motorcyklar far fram i vansinnes fart, Vaxholmsborna har tröttnat. (TV4 Nyheterna)

Status
Ej öppen för fler svar.
folk har försökt utnämna dummaste inläggen i denna tråden.

Får jag nominera det här då:

Farligt blir det bara om man kör för fort, och det skall man ju inte göra, eller hur? Syftet med en räffling skulle ju vara att få ner hastigheten.

---------------------------------------------------------------

Om kvällarna hjälper är svårt att veta. Men det kommer mycket folk och många är tacksamma för jobbet vi lägger ner.

Inte ett dugg förmodligen.

Däremot ser det fortsatt mörkt ut för landets motorcyklister, som förra året stod för 12 procent av dödsfallen trots att de bara utgör en procent av trafikanterna.

– Det mest slående är att det ser ut ungefär som föregående år och det är väldigt beklagligt, säger Thomas Carlson.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1514853.svd

Last edited:
Får jag nominera det här då:

året stod för 12 procent av dödsfallen trots att de bara utgör en procent av trafikanterna.

– Det mest slående är att det ser ut ungefär som föregående år och det är väldigt beklagligt, säger Thomas Carlson. [/I]

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1514853.svd

tyvärr så kan jag nog inte tilllåta att du gör det.. ja menar , nu när du ändå frågar om lov :)

biturbos åsikter om hur ironmike ska sörja sin polare tar alla priser.

tyvärr så kan jag nog inte tilllåta att du gör det.. ja menar , nu när du ändå frågar om lov :)

biturbos åsikter om hur ironmike ska sörja sin polare tar alla priser.

Okej då nominerar jag inte det då men det jag tänkte nominera var Starstrikers inlägg och inte citatet från artikeln. :gnissla

Ojoj. Du stoppar huvudet i sanden som många andra.
Vilken är din lösning på problemet? Brassa helvet tills alla som bor längs vägen har fått nog och flyttar?

Jag tycker man borde sätta farthinder med 100m mellanrum på hela vägen alt. grus i kurvorna.

Men du fick min nominering för att du skrev något moppsigt till miljöpartisten om att man ska ju inte köra för fort.

Ingen köper en sporthoj om den inte tänklt köra för fort, att du har något emot sporthojar har jag sedan länge noterat men att du väljer att ventilera det på just sporthoj.com har jag aldrig begripit.

Som att regga sig på minhembio och gödsla med inlägg om hur obildat det är att titta på film istället för att läsa böcker, jag menar - mc som mc, media som media. :rolleyes:

Edit:
Om alla på Boge flyttar så blir husen billiga och då köper jag Salmings eller Svans hus billigt med utsikt över Liding-ön.

Klart som fan man kan köra fort med sin sporthoj (eller vilken annan hoj som helst för den delen). Om du missat det så handlar tråden om att köra fort utan att riskera andras säkerhet, speciellt på 30/50-väg bland bebyggelse.

Vissa visar gång på gång att de förhåller sig totalt likgiltida inför detta.
Är du en av dom?

Fan. Kunde man inte göra grusväg av hela bogan istället?
Vore grymt :yoparty

Jag tycker man borde sätta farthinder med 100m mellanrum på hela vägen alt. grus i kurvorna.

Men du fick min nominering för att du skrev något moppsigt till miljöpartisten om att man ska ju inte köra för fort.

Ingen köper en sporthoj om den inte tänklt köra för fort, att du har något emot sporthojar har jag sedan länge noterat men att du väljer att ventilera det på just sporthoj.com har jag aldrig begripit.

Som att regga sig på minhembio och gödsla med inlägg om hur obildat det är att titta på film istället för att läsa böcker, jag menar - mc som mc, media som media. :rolleyes:

Edit:
Om alla på Boge flyttar så blir husen billiga och då köper jag Salmings eller Svans hus billigt med utsikt över Liding-ön.

Klart som fan man kan köra fort med sin sporthoj (eller vilken annan hoj som helst för den delen). Om du missat det så handlar tråden om att köra fort utan att riskera andras säkerhet, speciellt på 30/50-väg bland bebyggelse.

Vissa visar gång på gång att de förhåller sig totalt likgiltida inför detta.
Är du en av dom?

Fan. Kunde man inte göra grusväg av hela bogan istället?
Vore grymt :yoparty

Det är inte 30 någonstans på Bogesundsvägen så nej, jag hade inte förstått att tråden handlade om det, inte för att jag läst den så noga heller å andra sidan. Förresten är det nog 30 över bron när jag tänker efter.

Ur samhällets synvinkle finns ingen som helst anledning att tillåta fortkörning någonstans, inte på de obefolkade sträckorna och inte på de befolkade heller. Dödsolyckor sker dessutom oftast på obefolkade skulle jag gissa. Så, vad jag egentlöigen tycker är att samhället inte borde tillåta en sådan mc som jag och andra har att över huvud taget framföras på väg, men så länge samhället gör det så tänker jag ha en och köra med den. Jag har inget behov att försöka intala mig själv eller någon annan att det är omdömesgillt att köra dubbla eller tredubbla eller fyrdubbla hastighetsbegränsningen någonstans, befolkat eller obefolkat. Jag vet att det är fel att köra för fort och jag hoppas ingen kommer bli skadad när jag eller någon annan gör det men jag kan omöjligen rättfärdiga det och jag tänker inte försöka.

Kör man sporthoj så riskerar man sitt eget och andras liv för de går inte att köra omdömesgillt på allmän väg. Det finns skalor i helvetet så klart men det kan man inte på något särskilt övertygande argumentera för,

snälla herr kommunstyrelsens ordförande i kommunen dit jag inte har någon mer anknytning än att jag äter glass där och kör som ett svin, ni kan väl försöka begränsa folks fortkörning vid bebyggelsen bara? Snälla? Men dra fan inte in snuten för då får vi dagsböter och får inte köra våra bilar till våra jobb i andra kommuner på flera månader eller till och med år, så jävla fort kör vi på eran väg men var barmhärtig.

Nä, det är bara hoppas att det är tillåtet tills man tröttnat.

tänkte inte skrivit nåt mer men det här inlägget från marcus var ju inte klokt på en punkt... att hävda att man automatiskt måste köra för fort bara för att man har en sporthoj är ju bara att frånsäga sig sitt eget ansvar, är det föraren som styr hojen eller hojen som styr föraren?
Ungefär som att alla som gillar att skjuta med vapen måste skjuta på människor oxå för man kan ju inte hålla sig till papptavlor!?

Detta måste ju bara betyda att alla som kör custom är dom laglydigaste i riket :tummenupp

MEN jag håller med om att det är lättare att farten trissas upp när man kör sport, o därför har jag valt bort det.

tänkte inte skrivit nåt mer men det här inlägger var ju inte klokt på en punkt... att hävda att man automatiskt måste köra för fort bara för att man har en sporthoj är ju bara att frånsäga sig sitt eget ansvar, är det föraren som styr hojen eller hojen som styr föraren?
Ungefär som att alla som gillar att skjuta med vapen måste skjuta på människor oxå för man kan ju inte hålla sig till papptavlor!?

Detta måste ju bara betyda att alla som kör custom är dom laglydigaste i riket :tummenupp

MEN jag håller med om att det är lättare att farten trissas upp när man kör sport, o därför har jag valt bort det.

Ut och kör 20 mil på 70-vägar utan att överskrida med min eller annan ännu värre hoj och du lär få sitta med tvångströja sedan.
Ingen med sporthoj kör lagligt, att då sitta och diskutera vem som är minst farlig eller olaglig på bäst sätt istället för att sälja och vara helt ofarlig är inget för mig bara.

Precis! :fakta Äntligen nån som fattat :mattias_flink

PS. För dig som blev tappad som barn så var inte detta inlägg spec. seriöst, men det är väl inte tråden heller?

Ut och kör 20 mil på 70-vägar utan att överskrida med min eller annan ännu värre hoj och du lär få sitta med tvångströja sedan.
Ingen med sporthoj kör lagligt, att då sitta och diskutera vem som är minst farlig eller olaglig på bäst sätt istället för att sälja och vara helt ofarlig är inget för mig bara.

Mm det är jävligt svårt att köra lagligt ja. Men man behöver inte köra helvet o vingla på bakhjulet förbi förskolan blåsippan. Du har ganska rätt.

Kör inte annorlunda med vad jag än sitter i eller på,det är bara tiden det tar att uppnå min komforthastighet som varierar från jävligt lång tid med min fd. -80tals opel till en aning kortare tid på 6an.

Kan det vara så att det är föraren som bestämmer?

Kan det vara så att man kanske söker sig till sportis för man är den typen av förare?

Försök inte slå i någon att det inte går att köra lagligt på sporthoj men de som defakto gör det är inte huvudgruppen av konsumenter i det segmentet,de flesta köper en sådan för de gillar när det händer något.

De som kör efter hastighetsbegränsningarna gör det oavsett vad de sitter på och själv så går det lite för fort oavsett vad jag kör.

Summa summarum,det är föraren som bestämmer oavsett vilket fordon han kör,skäll inte på fordonstypen utan den som kör.

Henrik

Du har precis bekräftat mina misstankar. Trodde inte att du var en notorisk brassahelvetansvarslös rörmokare och det var du inte heller.

Beträffande olyckor på obefolkade sträckor så får vi hoppas att det mest är singelolyckor. De som kör MC vet förhoppningsvis om att det kan göra ont att vara tuFf.

Välkommen hem från semestern förresten :7peta

Det är inte 30 någonstans på Bogesundsvägen så nej, jag hade inte förstått att tråden handlade om det, inte för att jag läst den så noga heller å andra sidan. Förresten är det nog 30 över bron när jag tänker efter.

Ur samhällets synvinkle finns ingen som helst anledning att tillåta fortkörning någonstans, inte på de obefolkade sträckorna och inte på de befolkade heller. Dödsolyckor sker dessutom oftast på obefolkade skulle jag gissa. Så, vad jag egentlöigen tycker är att samhället inte borde tillåta en sådan mc som jag och andra har att över huvud taget framföras på väg, men så länge samhället gör det så tänker jag ha en och köra med den. Jag har inget behov att försöka intala mig själv eller någon annan att det är omdömesgillt att köra dubbla eller tredubbla eller fyrdubbla hastighetsbegränsningen någonstans, befolkat eller obefolkat. Jag vet att det är fel att köra för fort och jag hoppas ingen kommer bli skadad när jag eller någon annan gör det men jag kan omöjligen rättfärdiga det och jag tänker inte försöka.

Kör man sporthoj så riskerar man sitt eget och andras liv för de går inte att köra omdömesgillt på allmän väg. Det finns skalor i helvetet så klart men det kan man inte på något särskilt övertygande argumentera för,

snälla herr kommunstyrelsens ordförande i kommunen dit jag inte har någon mer anknytning än att jag äter glass där och kör som ett svin, ni kan väl försöka begränsa folks fortkörning vid bebyggelsen bara? Snälla? Men dra fan inte in snuten för då får vi dagsböter och får inte köra våra bilar till våra jobb i andra kommuner på flera månader eller till och med år, så jävla fort kör vi på eran väg men var barmhärtig.

Nä, det är bara hoppas att det är tillåtet tills man tröttnat.

är du fan dum på riktigt eller..
Nix. Smart som fan faktiskt.
vem fan är du att ge pekpinnar på hur mike ska sörja sin kompis.
Jag är Biturbo.
om han vill stå och sörja där han kompis dog och börjar gråta när han står där, så är det väll för fan inget som du ska ha några åsikter om ..
Jag har åsikter om allt. Precis som alla andra.
nä ta och kamma dig själv för fan.
Jag rakar skallen.
folk har försökt utnämna dummaste inläggen i denna tråden. men du tar fan priset som mest puckad medlem och med mest puckat inlägg.

Jag citerar en, för mig, helt okänd medlem på SH. Du får ursäkta stavning och meningsbyggnad men det är direkta citat och alltså inte skrivet av mig.

"är du fan dum på riktigt eller.. vem fan är du att ge pekpinnar"
"så är det väll för fan inget som du ska ha några åsikter om .."
"nä ta och kamma dig själv för fan. folk har försökt utnämna dummaste inläggen i denna tråden. men du tar fan priset som mest puckad medlem och med mest puckat inlägg."

Puckad hit och korkad dit!!!!Vart frågar jag mig själv, har den trevliga, sköna ,skojiga sporthojs andan tagit vägen:confused: :confused: :va :va

Puckad hit och korkad dit!!!!Vart frågar jag mig själv, har den trevliga, sköna ,skojiga sporthojs andan tagit vägen:confused: :confused: :va :va
:va Inte varit inloggad på ett tag? Du har ju ändå varit med länge. Andan försvann väl med omstarten i mars2003 ungefär. Dina egna inlägg är inte helt igenom trevliga alltid heller :pannkyss

Det undrar jag lite oxå. Folk är så jävla skitnödiga, paragrafryttare, moralkärringar och låter som jädra pretto-morsor. Iaf i den här delen av forumet. Tänk om folk kunde släppa sargen och slappna av lite?
Inse att det finns folk med ironi och att det finns folk som ger sig in i diskussioner bara för att hälla bensin på eldar. Man brukar kunna känna igen dom ganska lätt om man slutar med att sitta och knipa med rektum 24/7.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka