Motorcykelförare jagad av två civilare skanstullsbron mot nynäsvägen kl 14.15

vem skulle efter en sån smitning anmäla sig här och erkänna att det var han? det låter inte särskilt vettigt

Du har ju uppenbarligen bättre läsförståelse än mig så du får mer än gärna visa var det jag efterfrågar står svarat på i artikeln.

Hela artikeln avser trafikolyckor med inblandade polisbilar. Allt från enkla parkeringsolyckor till olyckor med svåra personskador. Det andas inte ett kött om när polisen behövt använda sitt fordon som murbräcka eller annat. En olycka e väl en olycka...

Edit: Sorry för ot

Last edited:
Esset in under gullmarsplansrondellen och sedan även påfarten direkt efter upp på nynäs kan ju vara spännande om man känner sig stressad och vill göra dom snabbt men ... helt i onödan

bara att glida mellan bilarna lugnt och fint borde ju kunna ske nästan i slowmotion utan att pekka kan följa med och är ju dessutom i det närmaste lagligt.

Håller med dig men jag undrar om inte dåren varit jagad ett tag, för han han kom med sådan J#vla fart, varvstoppet när han smällde förbi mig. riktigt stressigt. Kanske gjorde han bort sig på ringvägen eller liknande, drog mot rött eller något...

Väntar med spänning på att personen i fråga ska se denna tråd och sen ge sitt försvarstal eller bara berätta hur det var. Hellre det än det som tråden blev nu, debatt/trams om andra artiklar etc, där "vi" på forumuet helt plötsligt tycker att polisen inte gör sitt jobb.

Han polisen, trafikpolisen Dick, känd från bl.a sveriges värsta bilförare, sa till mig när han tog lappen i från mig, "Det här gör jag för din skull, jag vill rädda ditt liv". Vad svarade jag? : Tack o trevlig sommar . . . ¤%(/#Z

Så kom igen nu Du som körde idag, träd fram :)

Hela artikeln avser trafikolyckor med inblandade polisbilar. Allt från enkla parkeringsolyckor till olyckor med svåra personskador. Det andas inte ett kött om när polisen behövt använda sitt fordon som murbräcka eller annat. En olycka e väl en olycka...

Edit: Sorry för ot
Problemet är bara att jag av egen erfarenhet vet precis hur deras databas är uppbyggd och det är inte sådär "bara" någonstans vad beträffar den.
Vidare är det svårt att utifrån artikeln avgöra vad docentens definition av en trafikolycka innefattar och utesluter.
Skulle en polisbil användas som murbräcka så skulle vissa kunna klassa det som en olycka också, trots att det egentligen inte är en olycka.

Och det är därför jag ställde den rätt retoriska frågan; då vi inte vet deras definition av "olycka" (något som i studien/artikeln måste klargöras väldigt detaljerat för att studien ska få någon som helst vikt) så kan vi inte bara utgå från att alla dessa skulle vara olyckor i form av "oj, shit happend", utan vissa kan vara medvetna sådana och då anser iaf jag att de inte kan sägas vara olyckor.

Edit: sorr för OT för min del med och för att vara på det klara så diskuterar iaf inte jag i huruvida polisen gör ett bra jobb eller ej.

Edit2: Jag försöker självklart inte avskriva alla dessa incidenter/olyckor eller vad man vill kalla dem som medvetna handlingar.

Last edited:
alltid nojjig när man kör på 73:an....alla känns som civilare

Håller med dig men jag undrar om inte dåren varit jagad ett tag, för han han kom med sådan J#vla fart, varvstoppet när han smällde förbi mig. riktigt stressigt. Kanske gjorde han bort sig på ringvägen eller liknande, drog mot rött eller något...

Väntar med spänning på att personen i fråga ska se denna tråd och sen ge sitt försvarstal eller bara berätta hur det var. Hellre det än det som tråden blev nu, debatt/trams om andra artiklar etc, där "vi" på forumuet helt plötsligt tycker att polisen inte gör sitt jobb.

Han polisen, trafikpolisen Dick, känd från bl.a sveriges värsta bilförare, sa till mig när han tog lappen i från mig, "Det här gör jag för din skull, jag vill rädda ditt liv". Vad svarade jag? : Tack o trevlig sommar . . . ¤%(/#Z

Så kom igen nu Du som körde idag, träd fram :)

Regna det inte duktigt 14:15 dessutom ?

Det är poliser överallt ute på Sthlmsvägarna nu känns det som, såg 1 civil och 3 målade bara på vägen hem från jobbet idag.

En av de målade slog på siren/blåljus och backade tillbaka för att kolla upp mig.
Det var troligen för att jag stod vid kassan inne på seven/eleven på hornsgatan med hjälmen på mig och hojen utanför entrén.

De åkte dock när jag vände mig med uppfällt visir och vinkade. :tummenupp
(true story t om)

vem skulle efter en sån smitning anmäla sig här och erkänna att det var han? det låter inte särskilt vettigt

Det framkommer ju inte direkt via forumaliaset vem det var. Någon kommer nog påstå att den är förare. Samtidigt som det är idiotiskt o smita så är det helt klart credd i vissa kretsar.

Någon som faktiskt vet någonting om händelsen kan väl skriva nu istället för allt blaj hoho. Gillar mest OHH I see what you did there LOL :D :D

sedan när skulle blå bry sig om det ?

Vilket svar vill du ha ?

1: Ja det var en hojtjuv
2: Nej det var inte en hojtjuv

Vet inte om du läst hela tråden, men många verkar ju tro att det är nån härifrån, och hoppas han ska ge sig till känna.

Fattar du vad jag menar nu då?

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...