Motorcykelförare jagad av två civilare skanstullsbron mot nynäsvägen kl 14.15

bor precis vid skanstullsbron, och hör ALLA JÄVLAR som ska gasa satan över den med öppna burkar i tid och otid... har numera skinnpajjen redo i lägenheten för jag blir så jävla sugen att dra en sväng varje gång jag hör ylandet, mums :Rockbanan

Last edited:
För tusende gången, du kan bara smita från en trafikolycka! Att ignorera polismans stopptecken är "underlåtenhet att följa polismans tecken" och är en "mister minor", tror det är 2.000:- i böter, innan höjningen var det 1.000.
Var och en gör som dom vill, stanna och ta (onödiga?!?) böter eller glatt fortsätta i samma tempo och slippa...:arsele

Fredrik:tummenupp

"Mister Minor" är säkert en kul kille men du tänker nog på
misdemeanor:krama

Sorry. Kunde inte låta bli. Carry on!

För tusende gången, du kan bara smita från en trafikolycka! Att ignorera polismans stopptecken är "underlåtenhet att följa polismans tecken" och är en "mister minor", tror det är 2.000:- i böter, innan höjningen var det 1.000.
Var och en gör som dom vill, stanna och ta (onödiga?!?) böter eller glatt fortsätta i samma tempo och slippa...:arsele

:Rockbanan :)

Esset in under gullmarsplansrondellen och sedan även påfarten direkt efter upp på nynäs kan ju vara spännande om man känner sig stressad och vill göra dom snabbt men ... helt i onödan

bara att glida mellan bilarna lugnt och fint borde ju kunna ske nästan i slowmotion utan att pekka kan följa med och är ju dessutom i det närmaste lagligt.

Alla gör ju som dom vill.

Köra för fort, ignorera tecken, köra ifrån polisen, fine... men smita från en olycka.. är du dum på riktigt?

Inte så konstig, man blir inte automatiskt en bra bilförare för att man blir polis efter några års studier och slagit på blåljusen, klart risky är det med tanke på vilka farter dom kör i osv.

jag skulle nog inte vilja sitta i många av dom bilarna under utryckning

Enhetschef: Man undrar hur vissa lyckats ta körkort

Stockholmspolisen krockar allt oftare.

Och det är deras eget fel - i fyra fall av fem.

- Man undrar hur en del poliser lyckats få körkort, säger Leif Johansson på Norrmalmspolisen.

http://www.aftonbladet.se/bil/trafik/article126579.ab

Last edited:
Inte så konstig, man blir inte automatiskt en bra bilförare för att man blir polis efter några års studier och slagit på blåljusen, klart risky är det med tanke på vilka farter dom kör i osv.

jag skulle nog inte vilja sitta i många av dom bilarna under uttryckning

Enhetschef: Man undrar hur vissa lyckats ta körkort

Stockholmspolisen krockar allt oftare.

Och det är deras eget fel - i fyra fall av fem.

- Man undrar hur en del poliser lyckats få körkort, säger Leif Johansson på Norrmalmspolisen.

http://www.aftonbladet.se/bil/trafik/article126579.ab

Där ser vi resultatet av att vi kvoterar in kvinnor i poliskåren... :glömdet

alltså, jag kanske inte är lika snabbtänkt som dig, men nu har jag funderat i flera timmar och fortf.. inte kommit på vad meningen var med länken till GP's artikel.
Snälla, förklara.
Läser man hela första sidan på tråden så måste man anstränga sig för att missförstå det:
Man ska inte köra onykter, och gör man det och kör ihjäl sig har man sig själv att skylla.

:rolleyes:

Läser man hela första sidan på tråden så måste man anstränga sig för att missförstå det:
Man ska inte köra onykter, och gör man det och kör ihjäl sig har man sig själv att skylla.

:rolleyes:

okidoki, NU greppa jag.
Jag blev förvirrad av att "Polisen gör bara sitt jobb" stod kvar i Korvgubbens kommentar.
Ber så mycket om ursäkt.

Alla gör ju som dom vill.

Köra för fort, ignorera tecken, köra ifrån polisen, fine... men smita från en olycka.. är du dum på riktigt?
Han sa aldrig att han skulle smita från en olycka, bara att ordet smitning i lagboken syftar på avvikande från olycksplats

Han sa aldrig att han skulle smita från en olycka, bara att ordet smitning i lagboken syftar på avvikande från olycksplats

phew... med tanke på vad en del verkar ha för inställning så är det nog jag som börjar bli mörkrädd!

ber om ursäkt för misstförståndet givetvis!

:krama

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...