MotoGP-tester Valencia

Max Neukirchner var inte med på den listan med varvtider. Men han körde det passet som det var finast väder och körde då 20 varv och 1.37:49 som bäst.

Neukirchner:
"The RCV was easy to get used to - it's more like a 250cc to handle than a Superbike. You sit in the RCV the Superbike you sit on, big difference. When I first took it out I expected the power to be extreme but it was easy to handle, the delivery was very smooth, linear. The carbon brakes are super, I was a little worried about them before I tried the bike but no problem. The bike steers very well, I was really impressed by the way it changes direction so quickly, the Superbike is much more physical, hard work compared to the RCV. I really enjoyed my laps on the bike the ride was fun. I hope I get another chance to ride it."
 
Axxexs skrev:
Max Neukirchner var inte med på den listan med varvtider. Men han körde det passet som det var finast väder och körde då 20 varv och 1.37:49 som bäst.

Neukirchner:
"The RCV was easy to get used to - it's more like a 250cc to handle than a Superbike. You sit in the RCV the Superbike you sit on, big difference. When I first took it out I expected the power to be extreme but it was easy to handle, the delivery was very smooth, linear. The carbon brakes are super, I was a little worried about them before I tried the bike but no problem. The bike steers very well, I was really impressed by the way it changes direction so quickly, the Superbike is much more physical, hard work compared to the RCV. I really enjoyed my laps on the bike the ride was fun. I hope I get another chance to ride it."
Kom igen nu, klaga på MotoGP-hojarna och dröm er tillbaka till 500-tiden. Ju förr dess bättre.
 
valmers skrev:
Kom igen nu, klaga på MotoGP-hojarna och dröm er tillbaka till 500-tiden. Ju förr dess bättre.

Var det ett svar på mitt inlägg? :va

Jag skrev bara vad han själv sa och det kan du själv läsa på tex http://www.superbikeplanet.com/2005/Nov/051109w.htm

Den texten är hämtad från Hondas pressmedelande men på deras sida måste man ha lösenord för att komma åt dom pressmedelanderna.

http://www.muglets.com/88ND är nånting för dig att roa dig med!! :fyllisar




Agostini var också ute och provkörde Rossis MotoGP-hoj.
 

Bifogat

  • agostini.jpg
    agostini.jpg
    25 KB · Visningar: 76
Last edited:
Axxexs skrev:
http://www.muglets.com/88ND är nånting för dig att roa dig med!! :fyllisar
hysterical.gif
 
Axxexs skrev:
Har kommit ut några uttalanden som tex denna: http://www.livejournal.com/users/motogpguy/28446.html

Verkar mer eller mindre kunna stämma när en sån som Torras som förmodligen har lite koll där innefrån uttalar sig. Enligt andra rykten så betalade Camel 12 milioner euro til Honda som sponsor åt Pons.

“We were having a project with Honda that included Max and the agreement for that has not been fixed,” Torras said. “And therefore we’re moving into other options, other alternatives.”
Verkar som Camel ändå är beredd att vara kvar i MotoGP och att Biaggi är med i leken och Money always Talks ;)

Suzuki GSV-R kanske
 
Nyheter
Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

  Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

Back
Top