MotoGP-tester Valencia

Luthi, Dovizioso, Neukirchner, Checa, Stoner, Roberts jr och Kiyonari är dom förarna som jag hittat som får provköra RC211V nu på Valencia, förutom dom som redan har kontakt med Honda för nästa år.
 
Det är väl bara Pons Honda som inte har klart med förare? Styv konkurrens om de platserna måste man säga.
Ingen som hört mer om Tech 3? Kör de Yamaha 2006 och i så fall med vilka förare?
 
2ono skrev:
Varit mycket spekuklationer inget officiellt läste denna artikel för några dagar sedan om Camels existens http://www.eurosport.com/home/pages/v4/l0/s39/e9334/sport_lng0_spo39_evt9334_sto786448.shtml.
Biaggis hopp hängde väl på Camel som sponsor då Honda inte ville ha Biaggi.

Vem kommer då vara Huvud sponsor för Pons Honda 06 Carrera?


Har kommit ut några uttalanden som tex denna: http://www.livejournal.com/users/motogpguy/28446.html

Verkar mer eller mindre kunna stämma när en sån som Torras som förmodligen har lite koll där innefrån uttalar sig. Enligt andra rykten så betalade Camel 12 milioner euro til Honda som sponsor åt Pons.
 
OK, vilka tar Camel-sponsen?
D'Antin eller Tech3?
 
gthyni skrev:
OK, vilka tar Camel-sponsen?
D'Antin eller Tech3?
Problemet är väl att camel vill ha bra prylar vilket varken D´Antin elelr Tech 3 har för tillfället, iofs kan säkert 10-12 miljoner € ändra på de förutsättningarna.....
 
Gustav O skrev:
Det är väl bara Pons Honda som inte har klart med förare? Styv konkurrens om de platserna måste man säga.
Ingen som hört mer om Tech 3? Kör de Yamaha 2006 och i så fall med vilka förare?


Nån teamchef på Tech3 har sagt att dom ska ha 2 förare och att den ena föraren kommer vara engelman ( Byrne eller Ellison kanske?) och den andre kommer vara antingen från antingen Australien, Japan eller ett tredje land om det var Italien? Var några dagar sen jag läste det så jag vet inte om jag kan hitta artikeln. Han var väldigt hemlig och kryptisk då. Dom skulle köra Yamaha med Dunlop iaf.
 
för 12 miljoner euro så kan det mesta hända ...
 
Vermuelen körde 28 varv första dagen på Suzukin. Bästa varvtiden hamnade på 1.34:9
Hopkins snabbaste varv i racet var 1.34.391 och Aokis 1.34:159 som en jämförelse.



Några tider från tisdagens träningar.


1. Nicky Hayden, Honda - 1'34.4 / 53 laps
2. Marco Melandri, Honda - 1'34.7 / 8
3. John Hopkins, Suzuki - 1'34.9
4. Casey Stoner, Honda - 1'35.0 / 69
5. Carlos Checa, Honda - 1'35.1 / 33
6. Sete Gibernau, Ducati - 1'35.2 / 32
7. Daniel Pedrosa, Honda - 1'35.5 / 62
8. Toni Elías, Honda - 1'35.7 / 34
9. James Ellison, Ducati - 1'35.7 / 74
10. Roberto Rolfo, Ducati - 1'35.7 / 55
11. Nobuatsu Aoki, Suzuki - 1'35.8 / 41
12. Olivier Jacque, Kawasaki - 1'35.9 / 32
13. Chris Vermeulen, Suzuki - 1'36.3
14. Randy De Puniet, Kawasaki - 1'36.5 / 58
15. Loris Capirossi, Ducati - 1'36.8 / 17
16. Andrea Dovizioso, Honda - 1'39.5 / 27
17. Thomas Luthi, Honda - 1'44.2 / 27
 
Axxexs skrev:
Verkar mer eller mindre kunna stämma när en sån som Torras som förmodligen har lite koll där innefrån uttalar sig. Enligt andra rykten så betalade Camel 12 milioner euro til Honda som sponsor åt Pons.
Det var ett par i USA som vann 2.7 miljarder på lotteri häromdagen.
Hade jag vunnit så mycket hade det varit häftigt att se Rossi åka ett år med tex "Sporthoj.com" över kåporna :hihi
 
Axxexs skrev:
Vermuelen körde 28 varv första dagen på Suzukin. Bästa varvtiden hamnade på 1.34:9
Hopkins snabbaste varv i racet var 1.34.391 och Aokis 1.34:159 som en jämförelse.



Några tider från tisdagens träningar.


1. Nicky Hayden, Honda - 1'34.4 / 53 laps
2. Marco Melandri, Honda - 1'34.7 / 8
3. John Hopkins, Suzuki - 1'34.9
4. Casey Stoner, Honda - 1'35.0 / 69
5. Carlos Checa, Honda - 1'35.1 / 33
6. Sete Gibernau, Ducati - 1'35.2 / 32
7. Daniel Pedrosa, Honda - 1'35.5 / 62
8. Toni Elías, Honda - 1'35.7 / 34
9. James Ellison, Ducati - 1'35.7 / 74
10. Roberto Rolfo, Ducati - 1'35.7 / 55
11. Nobuatsu Aoki, Suzuki - 1'35.8 / 41
12. Olivier Jacque, Kawasaki - 1'35.9 / 32
13. Chris Vermeulen, Suzuki - 1'36.3
14. Randy De Puniet, Kawasaki - 1'36.5 / 58
15. Loris Capirossi, Ducati - 1'36.8 / 17
16. Andrea Dovizioso, Honda - 1'39.5 / 27
17. Thomas Luthi, Honda - 1'44.2 / 27
Imponerande att så många kan vara så pass snabba direkt på nya maskiner. Inte minst tycker jag att Stoner och Ellison gör bra ifrån sig. Gibbe m.fl kör också bra men de har trots allt suttit på toppmaskiner tidigare. Pedrosa verkar ha nått ned till fotpinnarna dessutom :)

DISSKLÄJMER: Eftersom jag bara är läktarexpert™ så får ni vara snälla mot mig om ni tycker att jag tolkar tiderna fel.

sandstream skrev:
Det var ett par i USA som vann 2.7 miljarder på lotteri häromdagen.
Hade jag vunnit så mycket hade det varit häftigt att se Rossi åka ett år med tex "Sporthoj.com" över kåporna :hihi
För de pengarna hade jag startat ett team, byggt en astrimmad 990cc V8, tagit licens och rockat röven av GP-cirkusen med det ballaste motorljudet. För att få in lite poäng (samt se till att någon i teamet klarar 107%-gränsen ) hade jag nog hyrt in någon arbetslös med rutin från MotoGP som t.ex Bia....öhhhhh....nääää...ehhhh...Fabrizio !
 
Några 250cc tider från dag:

1.Hector Barbera, Aprilia – 1’38.7
2. Jorge Lorenzo, Aprilia – 1’38.9
3. Marco Simoncelli, Aprilia – 1’39.2
4. Alex de Angelis, Aprilia – No time
 
RedBaron skrev:
hade jag nog hyrt in någon arbetslös med rutin från MotoGP som t.ex Bia....öhhhhh....nääää...ehhhh...Fabrizio !

Fabrizio är inte arbetslös,
han ska köra superbike 2006.

Jag skulle hyrt in kung Kenny och Mladin
så vi varit Team 3 Griniga Gubbar :hihi

Nää, jag skulle satsa på en mysgubbsteam med Chili och Bussei,
förståss.

Axxexs skrev:
Några 250cc tider från dag:

1.Hector Barbera, Aprilia – 1’38.7
2. Jorge Lorenzo, Aprilia – 1’38.9
3. Marco Simoncelli, Aprilia – 1’39.2
4. Alex de Angelis, Aprilia – No time

Simoncelli nån 10-del efter första(?) gången på en 250cc,
han blir en titelpretendent 2006. Han är alldeles för storvuxen
för 125cc men har ändå legat bra till nu och då.
Nu får Marco börja plugga engelska också så att man slipper
tolkade segerintervjuer
 
Pedrosa mindre en sekund efter Hayden. Kan bli en intressant säsong.

Axxexs skrev:
Nån teamchef på Tech3 har sagt att dom ska ha 2 förare och att den ena föraren kommer vara engelman ( Byrne eller Ellison kanske?) och den andre kommer vara antingen från antingen Australien, Japan eller ett tredje land om det var Italien? Var några dagar sen jag läste det så jag vet inte om jag kan hitta artikeln. Han var väldigt hemlig och kryptisk då. Dom skulle köra Yamaha med Dunlop iaf.
Ellison och Stoner! Det vore ballt! Men surt att det blir Dunlop, iofs bra om fler team kör med dem men ändå.
 
Gustav O skrev:
Pedrosa mindre en sekund efter Hayden. Kan bli en intressant säsong.


Ellison och Stoner! Det vore ballt! Men surt att det blir Dunlop, iofs bra om fler team kör med dem men ändå.
Ja, enligt Chris Ash borde ju Pedrosa krossa Hayden nästa år.
 
Axxexs skrev:
Några tider från tisdagens träningar.

1. Nicky Hayden, Honda - 1'34.4 / 53 laps
2. Marco Melandri, Honda - 1'34.7 / 8
3. John Hopkins, Suzuki - 1'34.9
4. Casey Stoner, Honda - 1'35.0 / 69
5. Carlos Checa, Honda - 1'35.1 / 33
6. Sete Gibernau, Ducati - 1'35.2 / 32
7. Daniel Pedrosa, Honda - 1'35.5 / 62
8. Toni Elías, Honda - 1'35.7 / 34
9. James Ellison, Ducati - 1'35.7 / 74
10. Roberto Rolfo, Ducati - 1'35.7 / 55
11. Nobuatsu Aoki, Suzuki - 1'35.8 / 41
12. Olivier Jacque, Kawasaki - 1'35.9 / 32
13. Chris Vermeulen, Suzuki - 1'36.3
14. Randy De Puniet, Kawasaki - 1'36.5 / 58
15. Loris Capirossi, Ducati - 1'36.8 / 17
16. Andrea Dovizioso, Honda - 1'39.5 / 27
17. Thomas Luthi, Honda - 1'44.2 / 27
Vad i...
:confused: :3freak
 
Axxexs skrev:
Chris Vermeulen om första körningen med Suzuki:
“I really enjoyed my first go on the bike. It made a lot of difference getting on the bike on Monday - with the bad weather conditions as they are today. My first impressions are that the bike is very easy to ride and very comfortable. I really enjoyed working with the mechanics, they all have a lot of experience and they’re very methodical and really know what they are doing. We have a lot of work still to do but I am sure we can move in the right direction. I’m having fun, despite the weather!”
Kan inte det vara en förklaring till att en del av nykomlingarna lyckades bättre än förväntat?

Är dock inte helt med på vad Chris menar med dåliga väderförhållanden eftersom tiderna är bra i förhållande till helgens men det kanske var kallt eller nåt sånt som inte passade Bridgestone eller.....

EDIT: Hittade svaret själv i samma intervju:
"Vermeulen was then scheduled to continue testing for the whole of today, but a lengthy break due to a rain shower and colder track temperatures brought the test to a premature end."

Verkar som att måndagen mest var tillför att känna lite på hojen.

Hur ser testande ut under vintern, får de testa när de vill eller görs det på samma bana vid vissa tillfällen?
 
Last edited:
sandstream skrev:
...
Hur ser testande ut under vintern, får de testa när de vill eller görs det på samma bana vid vissa tillfällen?

Dom får testa när dom vill men det finns ett förbud mot att göra det mellan 1 dec- 20 jan.

Nytt för i år är att denna regeln gäller alla ordinarie förare i alla GP-klasser. Innan var det bara MotoGP-klassen det gällde.
 
Nyheter
Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

  Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

Back
Top